• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

گاوبندی رجوی با مقامات کاخ سفید، صدای منتقدان آمریکایی را هم درآورد

  • کد خبر : 35190
  • 23 جولای 2022 - 10:43

فرقه رجوی خدمات مختلفی را برای جلب حمایت حداکثری کاخ سفید ارائه می‌کند اما این گاوبندی آن‌قدر آشکار است که صدای منتقدان آمریکایی را نیز درآورده است.

به گزارش فراق، سخنرانی مقامات سیاسی آمریکا در نشست های فرقه رجوی آن قدر شور شده است که منتقدان آمریکایی نیز به تمسخر ارتباطات آمریکا با فرقه تروریستی رجوی روی آوردند. دعوت از مقامات سابق یا بازنشسته خارجی یکی از ترفندها و تلاش‌های فرقه رجوی برای فریب افکار عمومی غرب و سیاستمداران این کشورها مبنی بر وجود حمایت گسترده از آن‌هاست.

سخنرانی برای یک‌مشت دلار!

تاکنون گزارش‌های متعددی از پرداخت مبالغ هنگفت به مقام‌های آمریکایی و اروپایی برای ارائه سخنرانی ضد ایرانی از سوی فرقه رجوی منتشرشده است.

این در حالیست که منابع مالی فرقه خود از موضوع‌هایی است که جوهره اصلی فرقه را آشکار می‌کند. آن‌ها برای تأمین بودجه خود دست به قاچاق انسان و مواد مخدر، پول‌شویی، همراهی با کشورهای معاند و … می‌زنند؛ با وجود این مقام‌های آمریکایی برای کسب درآمد بین ۲۵ تا ۵۰ هزار دلاری از سخنرانی در رویدادهای فرقه در صف می‌ایستند.

روزنامه «آمریکن هرالد تریبیون» در سال ۲۰۱۷ به نقل از «فیلیپ گیرالدی»، افسر سابق بخش ضد تروریسم «سیا» در مورد رابطه فرقه با سیاستمداران آمریکایی نوشته بود «اگر یک گروهک یا سازمان تروریستی باشید و تمام دوره فعالیت خود را به ترور علیه ایران و خود آمریکا مشغول باشید، به‌راحتی می‌توانید با پرداخت پول دفتر لابی در واشنگتن، حتی در خیابان پنسیلوانیای منطقه کلمبیای آمریکا داشته باشید؛ اتفاقاً، فاصله چندانی هم از کاخ سفید و کنگره آمریکا ندارد و به‌راحتی ارتباط نزدیکی برقرار می‌شود.»

علیرغم اینکه «نیوزویک» در رابطه با وجه مالی سفر اخیر «پنس»، نوشت که وی از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده اما افشاگری‌ها درباره حساب‌های مالی «جان بولتون»، از دریافت دستمزد ۴۰ هزار دلاری فقط برای سخنرانی سال ۲۰۱۷ در رویداد منافقین حکایت دارد و این نشان می‌دهد که حق سخنرانی مایک پنس قطعاً کمتر از این مبلغ نبوده است.

او بخشی از حلقه به‌شدت ضدایرانی ترامپ بوده است؛ حلقه‌ای که نسبت به ایران آلرژی دارد و از هر اقدامی که علیه مردم ایران باشد حمایت می‌کند، حتی اگر به قیمت تحریم‌های شدید و ظالمانه علیه شهروندان یک کشور باشد. پنس اکنون یک مقام بازنشسته و سابق آمریکایی است. برای او چیزی بهتر از این نیست که بازنشستگی خود را با اظهارات تند و ضدایرانی و در جمع تروریست‌های ضدملی بگذارند و در کنار آن هم ده‌ها هزار دلار، علاوه بر هزینه پرواز و اقامت اختصاصی خود و همسرش در آلبانی را از این گروه ضدملی دریافت کند.

انتقاد کارشناسان آمریکایی از حمایت کاخ سفید از فرقه رجوی

«مکس آبرامز» استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، در دو پیام توییتری به مواضع دولت آمریکا و دستگاه حاکم بر مواضع دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در واشنگتن در قبال فرقه تروریستی رجوی تاخت.

وی به توییت یک خبرنگار مسائل ایران درباره سخنرانی وزیر خارجه سابق آمریکا در این نشست پاسخ داد. آن خبرنگار نوشته بود: «مایک پمپئو وزیر خارجه سابق ایالات‌متحده یکی از سخنرانان نشست سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) در برلین بود. ایرانی‌های بسیاری از این گروه که قبلاً در لیست سازمان‌های تروریستی ایالات‌متحده بود، تنفر دارند.»

«دنیل دوپتریس» عضو اندیشکده آمریکایی «اولویت‌های دفاعی» و ستون‌نویس بخش سیاست خارجی در «نیوزویک» نیز در یک توییت با استهزا نوشت: «تصورش را بکنید که یک نفر «کارشناس» مسائل ایران باشد و فکر کند که سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) یک جنبش اپوزیسیون مردمی و مشروع است و دولت ایالات‌متحده باید از آن حمایت کند. اوه خدای من.»

«سیمور هرش»، خبرنگار و کارشناس سیاست خارجی آمریکایی که از دهه ۷۰ میلادی و در پی تهیه گزارش‌های تکان‌دهنده از جنگ ویتنام، به شهرت رسید نیز با اشاره به گفته‌های یکی از اعضای جداشده این فرقه تروریستی می‌گوید، برخی از مقام‌های امنیتی سابق آمریکا تأکید دارند که دولت و نهادهای امنیتی آمریکا کاملاً در جریان فعالیت‌های فرقه رجوی هستند و حتی به تغذیه اطلاعاتی آن‌ها نیز می‌پردازند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35190

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد