• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

مطالبه ملت ایران: محاکمه سران فرقه رجوی آغاز شود

  • کد خبر : 34450
  • 19 می 2022 - 11:48

به دنبال برگزاری دادگاه «حمید نوری» در سوئد، ملت ایران با انتشار پیام های مختلف خواستار محاکمه سران فرقه تروریستی رجوی شدند.

به گزارش فراق، کاربران فضای مجازی هر کجا که مطلبی از حمید نوری منتشر شده زیر آن با اشاره به منفوربودن ابدی فرقه تروریستی رجوی بین ایرانیان، از نهادهای بین المللی و مقامات ایرانی محاکمه سریع این جنایتکاران را مطالبه کردند.

این درخواست پیش تر توسط اعضای جداشده از فرقه رجوی وخانواده های قربانیان آن ها در داخل کشور مطرح شده و به نهادهای بین المللی شکایت شده است اما حالا درخواست تمام ملت ایران محاکمه سرکرده های این فرقه منفور است.

فرقه تروریستی رجوی بنابر آمارها طی چند دهه گذشته حدود ۱۲ هزار نفر از مردم ایران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران را ترور کرد و به شهادت رساند. این ترورها تنها مربوط به دهه ۶۰ نبود و در دهه‌های بعد نیز ادامه یافت که به‌طور مثال می‌توان به ترور امیر صیاد شیرازی جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سید اسدالله لاجوردی دادستان اسبق تهران و دانشمندان هسته‌ای با همکاری موساد و حمایت آمریکا اشاره کرد. البته دادگاه شکایت خانواده‌های شهدای هسته‌ای علیه آمریکا شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد، اما تاکنون علیه سرکرده های فرقه رجوی دادگاهی بین المللی برگزار نشده است.

جنایت‌ها و ترورهای رجوی ها تنها علیه مقامات و مردم ایران نبود و آن‌ها مردم و شهروندان دیگر کشورها را نیز ترور کردند و کشتند. مزدوران تحت امر رجوی در دوره‌ای که در عراق بودند، با حمایت صدام ۲۵ هزار نفر از مردم کُرد و شیعی عراق را کشتند. شواهد و اسناد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد فرقه رجوی پس از جنگ تحمیلی و در حمایت از رژیم بعث عراق، در عملیاتی با عنوان «مروارید» اقدام به کُردکشی کردند.

در سال ۲۰۰۹ که دادگاه عالی عراق برای بررسی جنایات رژیم سابق عراق در زمان قیام‌های سال ۱۹۹۱، تشکیل شد، اعلام گردید که حدود ۵ هزار شکایت‌نامه علیه رژیم بعث و سازمان مجاهدین خلق به دادگاه ارسال شد. کردهای عراق پس از سقوط صدام، خواهان محاکمه مسعود رجوی به‌‌اتهام همدستی با صدام حسین در سرکوبی مردم کردستان شدند. بنیاد هابیلیان نیز در این راستا اقدام به انتشار نام ۱۴۲ تن از سرکردگان و اعضای سازمان در عملیات مروارید کرد، همچنین کمیته دفاع از قربانیان عراقی فرقه تروریستی رجوی در سال ۹۱ اعلام کرد که ۱۱۴ شکوائیه علیه منافقین تنظیم و به دادگاه‌های اروپایی در آلمان و اسپانیا و ترکیه تقدیم کرده است، اما آن دادگاه‌ به نتایج خاصی نرسید و دولت عراق اکنون می‌تواند مجدداً پیگیر شکایت مردم آن کشور باشد.

رجوی ها همچنین پیش از انقلاب چند آمریکایی را در ایران ترور و به چند مرکز آمریکایی‌ها حمله کردند. لوئیس لی هاوکینز، پل شفر و جک ترنر مستشاران نظامی آمریکا در ایران توسط فرقه رجوی کشته شدند. سه پیمانکار آمریکایی که با ارتش ایران کار می‌کردند و یک کارمند ایرانی سفارت آمریکا نیز توسط فرقه رجوی ترور شدند.

رجوی‌ها در دو سه دهه گذشته که در اروپا مستقر بودند نیز ضمن حملات به سفارتخانه‌های ایران، اقدامات تروریستی متعددی علیه اروپایی‌ها انجام دادند. سال گذشته چند تن از اعضای فرقه رجوی در آلبانی به‌دلیل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی دستگیر شدند. پلیس فرانسه در سال ۲۰۰۳، ۱۷ نفر از جمله مریم رجوی را به‌ظن همکاری با افراد مجرم در ارتباط با یک عملیات تروریستی، تحت بازجویی قرار داد. در سال ۸۷ چند نفر از اعضای فرقه رجوی در سوییس و فرانسه در ارتباط با پولشویی دستگیر شدند.

وزارت خارجه آمریکا هم در دوره هیلاری کلینتون نام سازمان مجاهدین خلق را با اهداف سیاسی از فهرست تروریستی خود حذف کرد. اتحادیه اروپا هم نام فرقه رجوی را از لیست سازمان‌های تروریستی حذف کرد.

انگیزه آمریکا از این اقدام را در اعتراف سال‌ها بعد کلینتون می‌توان یافت که گفت: «داعش را خودمان ساختیم.»، سیمور هرش، خبرنگار سرشناس آمریکایی نیز یک دهه پیش گفت که گروهی از اعضای فرقه رجوی در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش در خاک آمریکا آموزش نظامی دیدند.

سیمور هرش، خبرنگار سرشناس آمریکایی یک دهه پیش گفت که گروهی از اعضای فرقه رجوی در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش در خاک آمریکا آموزش نظامی دیدند.

آمریکا در سال ۱۹۹۷ و بنابر گزارشی که وزارت خارجه آن کشور منتشر کرد، فرقه رجوی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دارد. در آن گزارش آمده بود که چون سازمان، مقامات و مردم ایران را ترور کرده یک سازمان تروریستی است.

در گزارش سال ۱۹۹۷ همچنین آمده بود که «رهبری و اعضای سازمان مجاهدین خلق در سراسر جهان این ظرفیت و اراده را دارا می‌باشند تا به اقدامات تروریستی در اروپا، خاورمیانه، ایالات متحده، کانادا، و سایر نقاط دست بزنند» و این‌که «سازمان مجاهدین خلق علاوه بر قابلیت‌های تروریستی، خصوصیات فرقه‌ای نیز از خود بروز داده است.»

آمریکا و اروپا پس از حذف منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی، اکنون پا را فراتر می‌گذارند و اقدام به برگزاری دادگاه برای آن‌ها می‌کنند. دولت سوئد بر مبنای ادعای مزدوران این فرقه تروریستی اقدام به دستگیری «حمید نوری» کرده و یکی از جلسات دادگاه را هم در پایگاه فرقه رجوی در آلبانی برگزار کرده است! سطح این دادگاه در حدی است که پیامک تبریک نوروزی رئیس‌جمهور سابق که برای همه ایرانیان ارسال شد، به‌‌عنوان یکی از مستندات منافقین مورد توجه دادگاه قرار گرفت که بگویند نوری مستقیماً با رئیس جمهور در ارتباط بوده است.

حال باید دید پس از آنکه آمریکا و اروپا حمایت‌های خود را از رجوی ها جدی‌تر کرده‌اند و برای آن‌ها دادگاه سفارشی تشکیل می‌دهند، بالاخره نهادهای بین المللی محاکمه سران این سازمان را آغاز خواهد کرد؟ این محاکمه می‌تواند به‌صورت غیابی یا به‌صورت حضوری برگزار شود که برای محاکمه حضوری در ایران نیز نیازمند درخواست از پلیس بین‌الملل و بازگرداندن سران فرقه رجوی به ایران است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34450