• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کارشناس ارشد مسائل تروریسم

دادگاه حمید نوری نمایشنامه‌ای به سفارش صهیونیست‌ها و فرقه رجوی است

  • کد خبر : 34441
  • 18 می 2022 - 12:16

کارشناس ارشد مسائل تروریسم گفت: دادگاه حمید نوری فقط نامش دادگاه است بلکه نمایشنامه‌ای از سوی دولت سوئد به سفارش صهیونیست‌ها و فرقه رجوی است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، «سیدمحمد جواد هاشمی نژاد» دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور ایران) و کارشناس ارشد مسائل تروریسم در گفت و گو با ایرنا گفت: این دادگاه فقط نامش دادگاه است بلکه نمایشنامه‌ای از سوی دولت سوئد با فشار از سوی صهیونیست‌ها و فرقه رجوی است که این پروژه را راه اندازی کنند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان افزود: به رغم اعتراضات صورت گرفته اما دولت سوئد نمایشنامه را به این سمت هدایت می‌کند که نسبت به یک شهروند ایرانی جوسازی ایجاد کند.

وی افزود که در واقع صهیونیست‌ها مدتهاست دنبال این موضوعات و مسائل گوناگون علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. این هم یکی از همان پروژه‌هایی است که حالا ابزار و آلت دست فرقه رجوی شده است.

حمید نوری آبان سال ۹۸، هنگام ورود به استکهلم سوئد در فرودگاه بازداشت و بلافاصله به سلول انفرادی منتقل شد. او بر اساس ادعاهای واهی و متناقض فرقه رجوی، به زندانبانی آنها در سال‌های دهه ۶۰ متهم شده است.

نوری پس از بازداشت بر خلاف همه قوانین بین‌المللی، تا چهار ماه اجازه تماس با خانواده خود را نداشت و خانواده وی در طول این مدت از وضعیت او هیچگونه اطلاعی نداشتند.

همچنین دستگاه قضایی سوئد تا دو سال به نوری که در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شود، اجازه ملاقات حضوری با خانواده را نداد و این در حالی است که خانواده او چند بار برای دیدار با وی به سوئد سفر کردند اما امکان دیدار فراهم نشد.

سوئد تاکنون حدود ۹۰ جلسه دادگاه را برای حمید نوری برگزار کرده اما شرایط یک دادرسی منصفانه به هیچ وجه در این پرونده حاکم نبوده است. در مجموع ۹۰ جلسه برگزار شده بیش از ۸۰ شاهد که بیشتر آنها از مزدوران فرقه رجوی هستند از طرف دادگاه این فرصت را پیدا کردند تا علیه حمید نوری شهادت دهند اما دادگاه به شهودی که داوطلب بودند به نفع نوری شهادت دهند این اجازه را نداد.

حمید نوری همچنین از حق انتخاب وکیل محروم بوده و دستگاه قضایی سوئد به انتخاب خود برای او وکلایی را تعیین کرده که همراهی و همکاری لازم با وی را ندارند.

«هاشمی نژاد» می‌گوید: ما اقدامات متعددی را نه صرفا راجع به این موضوع بلکه سالهاست در خصوص بحث قربانیان گروهک های تروریستی و جنایتکار نظیر فرقه رجوی صورت داده‌ایم و ارتباطات مختلفی را با شخصیت‌های بین المللی برقرار کرده و روشنگری‌هایی را صورت دادیم. در رابطه با این موضوع هم دیدارهایی را با سفیر سوئد داشتیم مدارک و اسناد را به آن ها نشان دادیم و متذکر شدیم که این رویه اساسا خلاف قواعد و قوانین خود کشور سوئد است.

وی با بیان اینکه سوئدی‌ها در سفارت‌شان پاسخ چندانی نداشتند افزود: واقعیت هم است که آن‌ها نتوانستند موضع‌گیری خاصی نشان دهند. معذلک این نمایشنامه که در سوئد تحت عنوان دادگاه انجام می‌شود یک حرکت کاملا سیاسی است. چراکه میز دادگاه به مقر تروریستی فرقه رجوی در کشور آلبانی برده شد، جایی که بر اساس اسناد فراوانی که چه اروپا و آمریکا وجود دارد مقر فرقه‌ای، ضد حقوق بشری و مغزشویی فرقه رجوی است تا اعضای آن به عنوان شهود در دادگاه حاضر شوند. بر همین اساس نتیجه کار کاملا مشخص است.

«هاشمی نژاد» در ادامه با اشاره به اینکه میز دادگاه در مقر یک فرقه ترورریستی برده شد تا اظهاراتی مطرح که توسط یک سازمان تروریستی هدایت شود افزود که روند رسیدگی به این پرونده غیر متعارف است و دادگاه صلاحیت پرداختن به آن را ندارد.

وی همچنین به قوانین سوئد درباره گروه‌های تروریستی اشاره کرد که اگر اعضای آن جدا شوند و بخواهند به بطن جامعه ملحق شوند باید ۲۵ سال بگذرد و سپس یک نهاد بین‌المللی وساطت کند که دولت سوئد درخواست آن‌ها را بپذیرد درحالی که هیچ‌کدام از اعضای فرقه رجوی این شرایط را نگذراندند اما دولت سوئد صفی از این افراد را در کشور تشکیل داده تا صرفا بتواند این پروژه سیاسی را پیگیری کند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34441