• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نامه خانواده‌های عضو انجمن نجات استان اردبیل به گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد / شما تعهد دارید پاسدار حقوق بشر باشید

  • کد خبر : 34426
  • 17 می 2022 - 12:46

خانواده‌های عضو انجمن نجات استان اردبیل به گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد که اخیرا به تهران سفر کرده است نامه نوشتند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در نامه این خانواده‌ها خطاب به خانم «آلنا دووهان» حقوقدان بلاروسی، ضمن اعتراض به موانعی که دولت آلبانی در مقابل سفر خانواده های ایرانی به آن کشور قرار داده، آمده است: 

ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی خدمت حضرتعالی، به استحضار آن مقام محترم می رساند فرزندان ما سالهاست توسط فرقه رجوی گروگان گرفته شدند و هم اکنون در کشور آلبانی زندانی بوده و اجازه ارتباط با خانواده به آن ها داده نمی شود.

این فرقه هم اکنون در کشور آلبانی مستقر هست و سران آن اجازه هیچ گونه ملاقات، تماس تلفنی، نامه نگاری و تبادل اطلاعات  به خانواده های اعضا را نمی دهند.

در این رابطه کشور آلبانی علاوه بر اینکه  برای مسافرت خانواده ها به این کشور و دادن ویزا مشکلات بسیاری را در سر راه ما  قرار داده  در مسیر ملاقات و دیدار با فرزندان مان نیز کارشکنی می کند.

 سازمان مجاهدین با نقض تمامی معاهدات و کنوانسیون های حقوق بشری  فرزندان ما را در قلعه ای خارج از شهر محصور نموده و اجازه دسترسی و دیدار به  کانال حقوق بشری از جمله خبرنگاران آزاد و مستقل را هم نمی دهد همچنین اجازه خروج و جدایی به اعضای ناراضی را نمی دهد.

ما خانواده ها درخواست داریم که سازمان ملل بر اساس تعهدات بین المللی و حقوق بشری نسبت به وضعیت  ساز و کار و گذران زندگی افراد درون این قلعه ورود نموده و از سران فرقه بخواهند طبق تمامی کنوانسیون های حقوقی و بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر عمل  و  قوانین حقوقی و شهری را درآنجا اجرا نمایند و سران سازمان را مجاب کنند که اجازه تماس و ملاقات  به آنها با  خانواده های دردمند و چشم انتظارشان  که سال هاست منتظر خبر یا  اطلاعی  هستند را بدهند.

شما به عنوان گزارشگر یک سازمان بین المللی که  مجری  حقوق شهروندی افراد در جهان هستید اجازه ندهید یک سازمان سکتاریسی و فرقه ای برای بیش  از ۳۰  سال اعضای خود را به شکل پیچیده ای  در حصار های عقیدتی و فرقه ای  نگه دارد. آنگونه که می‌دانیم حق آزادی گردش اطلاعات و دسترسی به اطلاعات جز حقوقی است که در اکثر  کشور‌ها اجرا می شود. احترام و صیانت از حق آزادی بیان، تفکر و ابراز عقیده  جزء حقوق بشری است که شما تدوین نموده و پاسدار آن  هستید  و   دولت‌ها  سازمان ها و… موظف و مکلف به تأمین و اجرای آن هستند به همین دلیل ما از شما درخواست کمک و همیاری داریم.

رونوشت:

– دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران

– دفتر مقابله با جرم سازمان ملل متحد در ایران

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به هدف بررسی موضوع «آثار منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر» از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت به مدت ۱۱ روز به تهران سفر کرده است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34426