• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سران فرقه رجوی باید مجازات شوند: مروری بر مصادیق اعمال مجرمانه علیه کودکان از منظر سازمان ملل

  • کد خبر : 34365
  • 12 می 2022 - 11:35

طبق اسناد و شهادت افرادی که طی دوران کودکی در فرقه رجوی به اجبار آموزش نظامی دیدند، موارد گسترده نقض حقوق کودک در این فرقه روی داده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در زیر مروری بر برخی مواد پیمان نامه حقوق کودکان مصوب مجمع عمومی سازمان ملل داشتیم که با تامل در آن می توان به این نتیجه رسید که نقض تمام این مصادیق در فرقه سرکوبگر رجوی روی یک هزار کودک اعمال شده و سران این فرقه به سبب این رفتارها باید مجازات شوند:

ماده ۱: از نظر پیمان‌نامه حاضر منظور از کودک هر انسان دارای کمتر از ۱۸ سال سن است، مگر این که طبق قانون قابل اعمال در مورد کودک، سن قانونی کمتر تعیین شده باشد.

در فرقه رجوی نزدیک یک هزار کودک زیر ۱۸ سال تحت آموزش نظامی قرار گرفتند که سران مغز پوسیده این فرقه پلید به تمسخر می گویند افراد۱۶، ۱۷ ساله سبیلو چگونه کودک شناخته می شوند!

ماده ۳: ۱- در کلیه اقدامات مربوط به کودکان که توسط مؤسسات رفاه اجتماعی دولتی یا خصوصی، دادگاهها، مقامات اجرایی یا نهادهای قانونگذاری به عمل می‌آید، منافع عالیه کودک از اهم ملاحظات می‌باشد.

ماده ۷ : ۱-  تولد کودک باید بلافاصله پس از به دنیا آمدن او ثبت شود و کودک از بدو تولد از حق داشتن نام، حق کسب تابعیت و تا حد امکان از حق شناختن والدین و قرار گرفتن تحت مراقبت آنان برخوردار خواهد بود.

در فرقه رجوی بسیاری از جنین ها در شکم مادرانشان با دستور فرقه ای کشته شدند و برای کودکان نیز اسامی مستعار در نظر گرفته شد تا پدران و مادرانشان نتوانند از وضعیت آن ها با خبر شوند.

ماده ۹: ۱- دولت های عضو تضمین خواهند کرد که کودک از والدین خود بر خلاف میل آنان جدا نشود، مگر در مواردی که مقامات واجد صلاحیت مطابق قوانین و مقررات قابل اعمال و پس از بررسیهای قضایی حکم دهند که این جدایی برای تأمین منافع عالیه کودک ضروری می‌باشد. چنین حکمی‌ ممکن است در مواردی خاص، از قبیل سوءاستفاده از کودک یا بی‌توجهی به او توسط والدین، یا زمانی که والدین جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند و باید در مورد محل اقامت کودک تصمیمگیری شود، ضروری باشد.

نقض فاحش این ماده یکی از موارد اصلی نقض حقوق کودکان در فرقه رجوی است که کودک سربازان می توانند روی آن دست بگذارند.

ماده ۱۰: ۱- به موجب تعهدات ناشی از بند ۱ ماده ۹، کشورهای عضو درخواست کودک یا والدین او را برای ورود به یک کشور عضو یا خروج از آن به منظور پیوند مجدد خانواده، با نظر مثبت و به روشی انسانی و سریع بررسی خواهند کرد. کشورهای عضو علاوه بر این تضمین خواهند کرد که تسلیم چنین درخواستی تبعات نامطلوبی برای درخواست‌کنندگان و اعضای خانواده آنان در پی نداشته باشد.

ماده ۱۶:  1- در امور خصوصی، خانوادگی یا مکاتبات هیچ کودکی نباید مداخله خودسرانه یا غیرقانونی کرد یا به صورت غیرقانونی عزت و آبروی او را مورد تعرض قرار داد.

ماده ۳۵: به منظور جلوگیری از ربوده شدن، فروش یا قاچاق کودکان به هر منظور و به هر شکل، کشورهای عضو کلیه اقدامات مقتضی ملی، دوجانبه و چندجانبه را به عمل خواهند آورد.

ماده ۳۶: کشورهای عضو از کودک در برابر کلیه اشکال دیگر بهره‌کشی که مغایر با هر یک از جنبه‌های رفاه کودک باشد حمایت خواهند کرد.

بسیاری از کودکان توسط رجوی به کشورهای اروپایی به منظور گدایی ارسال شدند.

موارد زیادی از این پیمان نامه وجود دارد که تنها پرداخت به چند مورد از آن ها می تواند سران فرقه تروریستی رجوی را در یک دادگاه بین المللی به محاکمه کشانده و مجازات نماید که البته اگر محاکم بین المللی مستقل و عدالت‌خواه باشند!

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34365