• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

فرانسه به فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین پایان دهد

  • کد خبر : 3330
  • 01 آگوست 2015 - 12:38

فرانسه به فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین پایان دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه گروهک تروریستی منافقین آزادانه در اروپا در حال فعالیت است، گفت: انتظار از فرانسه این است با گنجاندن این گروهک در لیست گروه‌های تروریستی به فعالیت آنها در فرانسه پایان دهد.

خبرگزاری فارس: فرانسه به فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین پایان دهد

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت «الیزابت گیگو »رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه بعدازظهر امروز با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور و فضای جدید سیاسی به وجود آمده میان ایران و سایر کشورهای جهان گفت: قدمت روابط دو کشور سرمایه‌ای است که به پشتوانه آن در فضای جدید می‌توان روابطی ارزشمند بر مبنای احترام متقابل بنا کرد و با تعمیق همکاری‌های دو جانبه فصل نوینی در روابط فیمابین گشود.

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای تقویت همکاری‌های پارلمانی و تبادل متقابل هیات‌های پارلمانی میان دو کشور را دارد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همکاری اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور را از جمله حوزه‌های مهم همکاری‌های فیمابین برشمرد و گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه تحمیل شده بر جمهوری اسلامی ایران حجم تبادلات اقتصادی میان دو کشور در سطح قابل قبولی نبوده و امید است در فضای مثبت پیش رو و سفر قریب الوقوع هیات اقتصادی فرانسه به ایران، پیشرفت‌های قابل قبولی در زمینه همکاری‌های تجاری و اقتصادی را شاهد باشیم.

بروجردی در ادامه سخنان خود با انتقاد از حمایت‌های صورت گرفته از گروهک تروریستی منافقین در اروپا گفت: گروهک تروریستی منافقین که دست اعضای آن به خون هزاران شهروند ایرانی آغشته است در سال‌های گذشته از لیست گروه‌های تروریستی خارج شده و آزادانه در اروپا در حال فعالیت است. این انتظار از فرانسه می‌رود که با گنجاندن این گروهک در لیست گروه‌های تروریستی به رویکرد سابق خود در قبال آنها برگردد و به فعالیت آنها در فرانسه پایان دهد.

بروجردی در ادامه با اشاره به موضوع خون‌های آلوده وارد شده از فرانسه به کشورمان، بر ضرورت پرداخت غرامت به آسیب دیدگان ایرانی این خون‌ها تاکید نمود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان این دیدار همکاری در زمینه حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای را از زمینه‌های مهم برای توسعه مناسبات فیمابین برشمرد و گفت: اوضاع ناآرام منطقه به ویژه فعالیت گروه‌های تروریستی در کشورهای عراق و سوریه از جمله تهدیدهای بزرگ صلح و امنیت جهانی است که باید از سوی همه کشورها مبارزه‌ای جدی با آنها صورت گرفته تا از سرایت ناامنی‌های ایجاد شده توسط این گروه‌ها به سایر کشورهای منطقه جلوگیری نمود.

وی در مورد سوریه اظهار نمود: راه‌حل بحران سوریه سیاسی و از راه‌های دموکراتیک است.

بروجردی همچنین با محکوم نمودن جنایات عربستان در قتل و عام افراد غیر نظامی و بی‌دفاع در یمن خواستار عکس العمل اروپا و اقدام آنها برای جلوگیری از کشتار مردم غیر نظامی در یمن شد.

وی افزود: بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و ما از کشته شدن انسان‌های بی‌گناه در این کشور متاسفیم.

الیزابت گیگو رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی فرانسه نیز در این دیدار با بیان اینکه دولت و مجلس فرانسه از تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند، گفت: سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران به عنوان اولین وزیر خارجه یک کشور اروپایی که بعد از توافق وین به تهران می‌آید و سفر هیات اقتصادی فرانسه در شهریورماه به تهران نشان از عزم جدی دولت فرانسه برای تقویت مراودات و مناسبات دو کشور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را از حوزه‌های مورد علاقه دولت متبوعش برای تقویت همکاری‌های دو کشور برشمرد و گفت: توسعه همه جانبه همکاری‌ها در فضای جدید روابط دو کشور، از جمله همکاری‌های علمی و فرهنگی، تبادل استاد و دانشجو و تقویت آموزش زبان‌های فرانسه و فارسی در ایران و فرانسه از اهمیت بسیاری برخوردار است که با رایزنی مقامات دو کشور می‌توان گام های مهمی برای نیل به آنها برداشت.

الیزابت گیگو رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی فرانسه همچنین داعش و گروه‌های تروریستی را یک غده سرطانی در منطقه خواند و گفت: یکی از اقدامات ما در منطقه مبارزه با گروه‌های تروریستی است که موجب نگرانی در اروپا و جهان شده‌اند.

وی افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی به عنوان کشوری با ثبات در منطقه بسیار مهم است و فضای جدید ایجاد شده می‌تواند به افزایش همکاری‌های جامعه بین الملل با ایران در مبارزه با تروریسم نیز کمک کند

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=3330

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی