• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
گفت و گوی فراق با رضا مزگی‌نژاد، عضو نجات یافته از فرقه رجوی در آلبانی

فرقه رجوی آفتاب لب بام است / اگر پای خانواده به آلبانی باز شود نیرویی برای رجوی نمی‌ماند

  • کد خبر : 32462
  • 19 دسامبر 2021 - 12:28

اشاره: رضا مزگی‌نژاد یکی از بچه‌های بامعرفت جداشده از فرقه رجوی است که سال گذشته راه نجات خود را در آلبانی پیدا کرد.

وی سال۱۳۴۶در شهرستان بیرجند متولد شد و مثل سایر انسان های معمولی دوران کودکی و نوجوانی را سپری کرد تا به جوانی رسید. سال ۱۳۶۶ سال تغییر سرنوشت برای مزگی‌نژاد بود. دوران سربازی وی فرا رسیده بود اما نمی دانست روزگار سخت و پر رنجی در انتظارش است. وقتی ساک خود را برای خدمت به میهنش بست و راهی منطقه عملیاتی حاج عمران شد تصور هم نمی کرد که دست تقدیر برای او حادثه ای رقم خواهد زد که نتیجه آن ۳۳ سال اسارت در فرقه خشونت طلب رجوی باشد. اول آذر ماه ۶۶ بود که نیروهای تحت امر رجوی با کمک ارتش صدام به پایگاه سربازان ایرانی حمله کرده و آن ها را اسیر کردند. وعده های دروغ و فریب رجوی از همانجا آغاز شد. «مزگی» قبل از آن هیچ اطلاعی از مجاهدین خلق (فرقه رجوی) نداشت. محمد سادات دربندی و مهدی ابریشمچی از سرکردگان کثیف فرقه در محل اسارت این سربازان حاضر شده و به آنها گفتند در یکی از عملیات های ما شرکت کنید و پس از آن آزاد خواهید بود؛ «آزادی» که خط اسارت آن هنوز بر پیشانی مزگی دیده می شود و ۳۳ سال از بهترین دوران زندگی او را نابود کرده است. مزگی دوران حضور خود در فرقه در واحد امور صنفی و آشپزخانه فعالیت می کرد. حضور فعال وی در جمع جداشده های فرقه رجوی در آلبانی و تلاش برای نجات سایر دوستانشان بهانه ای شد تا با این جداشده با اخلاق و با مرام گفت و گویی انجام دهیم.

عضو نجات یافته از فرقه رجوی گفت: فرقه رجوی آفتاب لب بام است و به زودی نابودی آن را در آلبانی شاهد خواهیم بود.

رضا مزگی‌نژاد با اشاره به نقش اساسی خانواده ها در نجات اسیران دربند رجوی اظهار داشت: فرقه رجوی از خانواده‌ها وحشت دارد و می‌گوید اگر پای خانواده به آلبانی باز شود نیرویی برای ما نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: خانواده هایی که عزیزانشان دربند این فرقه جنایتکار هستند با امضای طومار و نامه نگاری ها از مقامات آلبانی بخواهند که شرایط را برای ملاقات با عزیزانشان مهیا کنند؛ این حق قانونی و طبیعی خانواده هاست.

مزگی‌نژاد نشست های مداوم مغزشویی فرقه را ابزاری برای از بین بردن اراده اعضای اسیر عنوان کرد و گفت: تحت تاثیر این عوامل است که افراد گرفتار، توانایی نه گفتن به ضوابط تشکیلاتی را از دست می دهند.

وی با اشاره به اینکه سران فرقه با حیله گری و دروغ گویی سر نیروهای خود را گرم می کنند تصریح کرد: رجوی در سخنان خود طوری برای ما وانمود می کرد که بدون او جهانی معنی ندارد و همه ما باید هست و نیست خود را رجوی بدانیم و به منظور اثبات این موضوع بحث انقلاب ایدئولوژیک را مطرح و خانواده را دشمن اصلی معرفی کرد.

این عضو نجات یافته ادامه داد: رجوی با برگزاری نشست های گوناگون و پشت سر هم سعی می کرد قدرت انتخاب را در میان اعضا سرکوب کرده و از فکر خانواده منحرف کند.

او گفت: از روزی که از این فرقه جداشدم انگار دوباره متولد شدم چون که در داخل فرقه زمانی نداشتیم که در اختیار خودمان باشیم؛ حتی در زمان خواب که باید پاسخگوی خواب های دیده شده نیز بودیم.

مزگی نژاد با اشاره به تاسیس انجمن حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی (آسیلا) گفت: فرقه رجوی و مزدوران آن ها پس از جدایی افراد در آلبانی دست از سر این افراد بر نمی داشتند و مزاحمت های حقوقی و قانونی برای آنها ایجاد می کردند که خوشبختانه با تاسیس انجمن «آسیلا» و صدور کارت شهروندی به افراد نجات یافته جلوی این اقدام ها گرفته شده است.

او افزود: زحمت های زیادی برای تاسیس انجمن «آسیلا» توسط دوستان کشیده شده و هم اکنون به واسطه تلاش های این انجمن، مردم آلبانی با سیمای واقعی فرقه تروریستی رجوی آشنا شده و با ما اعلام همبستگی می کنند.

وی در پایان خطاب به اعضای گرفتار در فرقه رجوی گفت: فریب وعده های پوچ رجوی را نخورید و سخنانی که رجوی در حق جداشده ها می گوید را باور نکنید، مسیر نجات برای شما هم اکنون هموار است و می توانید با یک تصمیم درست زندگی در دنیای آزاد را تجربه کنید.

پایگاه خبری-تحلیلی فراق برای این جداشده و سایر جداشده‌ها در آلبانی موفقیت و یک زندگی پر از آرامش آرزو می نماید.

انتهای پیام / فراق    

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=32462

نوشته های مشابه

18مارس
امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم
پیام نوروزی فراق به خانواده‌های چشم انتظار

امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم

18مارس
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
پیام نوروزی خانواده‌های عضو انجمن نجات مرکز استان اردبیل

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد