• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
سقوط ارزش‌های انسانی در مناسبات فرقه سرکوبگر رجوی:

نگه داشتن فرد زیر تیغ در نشست‌های «دیگ»

  • کد خبر : 32212
  • 29 نوامبر 2021 - 12:15

رجوی‌ها در برخی سایت‌های خود از آداب و رسوم مخالفین خود اشکال می گیرند و خود را در این جهان با اخلاق‌ترین و با نزاکت ترین افراد معرفی می کنند اما وقتی به درون مایه آنان چراغ انداخته و نگاه می‌کنید می‌بینید که نه خبری از اخلاق وجود دارد، نه از ادب، نه از نزاکت و برخورد محترمانه.

مثال بزنم تا شما بهتر متوجه بحث من شوید:

– نشست‌های عملیات جاری: یکی از جاهایی که در آن خبری از ادب، معاشرت و اخلاق نیست همین نشست‌های موسوم به عملیات  جاری است. وقتی سوژه فاکت های خود را می خواند چه در بیان و چه در نحوه اداره نشست خبری از اخلاق نیست و بی احترامی به شدت موج می‌زند.

– نشست های غسل: جای دیگری که خبری از ادب و ارزش های انسانی دیگر نیست همین نشست های موسوم به «غسل» است. در این نشست ها چنان از مسائل جنسی و جنسیتی سخن گفته می شود که صد رحمت به اعتراف گیری در کلیساها. هر آنچه در ذهن یک نفر نسبت به زنان محیطش می گذرد بیان می شود تا جایی که شنونده نمی داند در حال تماشای فیلم مستهجن است و یا در حال شنیدن تناقضات ذهنی یک فرد.

– نشست های «دیگ»: در این نشست ها وقتی سوژه کج خُلقی کند به دستور مستقیم رئیس و اداره کننده نشست،  برخی عوامل تند روی حاضر در نشست روی سر سوژه می ریزند و با الفاظ بسیار رکیک و حرف های زشت تلاش می کنند تا سوژه بحث را زیر تیغ نگه داشته و او را بشکنند.

برخی از دوستان سوال کرده بودند که فرق نشست عملیات جاری و دیگ در چیست؟ خدمت شما عرض کنم که در محتوا یکی هستند، فقط تعداد شرکت کننده در نشست موسوم به دیگ چندین برابر نشست های عملیات جاری است. مثلا شرکت کنندگان در نشست عملیات جاری معمولا از ۱۰ تا ۲۰ نفر هستند ولی در نشست های دیگ شرکت کنندگان گاه به ۱۰۰ نفر نیز می رسند. یک فرق دیگری که وجود دارد نزاکت و احتراماتی است که باید در هر جایی باشد ولی در نشست های دیگ خبری از نزاکت و این قبیل حرفها نیست.

–  وادار کردن افراد برای موضوع گیری علیه اقوام و فامیل هایشان: این یکی از مهمترین موضوعات روز در فرقه است و فعلا هم ادامه دارد. در واقع رجوی هر جا که کم بیاورد دست به این راه حل زده و برخورد با خانواده را در بی‌حرمتی و بی احترامی می بیند، از دیدگاه متحجرانه او باید خانواده را با عبارات و واژه های زشت و زننده زیر فشار گذاشت تا آنها دیگر از خواسته های برحق خود کوتاه بیایند..

در چند مورد از واکنش هایی که در سایت های رجوی وجود دارد دیدم که علیه خانواده عبارت های زشت و زننده‌ای به کار گرفته شده است. عباراتی هایی همچون، « ماماچه پلیدک، خانواده الدنگ، خانواده بی همه چیز و ..» نمونه هایی از جملات بسیار زشت و نکوهیده هستند که فقط از دهان افرادی خارج می شود که اصلا به هیچ ارزشی اعتقاد نداشته و اصطلاحا افراد بی بوته از آنها استفاده می کنند.

رجوی و سران دجال فرقه او در سخنوری و بیان کم نمی آورند و تلاش می کنند که هرصفت زشتی که لایق خودشان است را به دیگران نسبت داده و مسیر آگاهی بخشی و روشنگری مبارزه با فرقه گرایی را به انحراف بکشانند.

یادداشت از: ارسلان صادقی اردبیلی

انتهای پیام/ فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=32212

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی