• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

«در پس غبار»، روایتی از ماجراهای عجیب جنایی و غیراخلاقی در مقر «اشرف»

  • کد خبر : 31824
  • 31 اکتبر 2021 - 11:23

پس از گذشت سالها و افشا شدن بسیاری از اتفاقات رخ داده در فرقه رجوی٬ محسن فامیل زرگریان پس از گفت‌وشنود با برخی اعضای جدا شده از این سازمان دست به قلم شده و با نگارش رمان «در پس غبار» تلاش کرده است برخی ازاین اتفاقات را بنویسد.

به گزارش فراق، شاید ماجراهای عجیب و غریب جنایی و راز آلود زیاد دیده یا شنیده باشید٬ شاید هم از آن دست افرادی باشید که علاقمندند فیلم جنایی٬ خشن یا راز آلود تماشا کنند؛ اتفاقاتی که عموما افراد احتمال نمی دهند چنین واقعیاتی در زندگی انسان٬ درست بیخ گوش آنها رخ دهد.

اگر این گونه فکر می کنید می توانم دست شما را بگیرم و با خودم به دنیایی ببرم به نام اردوگاه اشرف در عراق یا مقر لیبرتی٬ جایی که مخوف ترین افراد در ظاهری انسانی دست به خشن‌ترین٬ غیر اخلاقی‌ترین و بی‌رحمانه ترین اعمال می زنند. اعمالی که از جدا کردن افراد از خانواده‌هایشان شروع می شود و با جدایی همسران از هم٬ جدایی کودکان خردسال از والدین٬ محبوس کردن آنها در مکان‌های پنهانی٬ وادار کردن آنها به گدایی در  اروپا و فروششان به خانواده‌های غربی ادامه می‌یابد.

بله درست می خوانید و می شنوید٬ اینها واقعیات تلخی است که پنهان از چشم ما در فرقه تروریستی مجاهدین خلق برای جوانان و فرزندان این مرز بودم رخ داده و  می دهد.

افرادی که عموما ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل عدم رجوع به آبشخورهای فکری مناسب و سالم٬ فریب افکار التقاطی این سازمان مخوف را خورده و پس از ترک وطن با خراب کردن پل‌های پشت سر خود٬ حالا خیلی‌هاشان ترجیح میدهند این مسیر تاریک را ادامه دهند.

هرچند تعدادی از آنها نیز با فرار از این مقر و جدایی از این گروهک تلاش کردند زندگی تازه‌ای را شروع کنند و با افشا کردن اتفاقات مخوف رخ داده در این سازمان٬ مانع از این شوند که انسانی دیگر در تله ذبح انسانیت و شرافت گرفتار شود.

حالا پس از گذشت سالها و افشا شدن بسیاری از اتفاقات رخ داده در این سازمان٬ محسن فامیل زرگریان پس از گفت و شنود با برخی اعضای جدا شده از این سازمان و  ثبت خاطرات آنها از سالها زندگی در این گروه٬  دست به قلم شده و با نگارش رمان «در پس غبار» تلاش کرده است برخی از این اتفاقات شوم را به رشته تحریر درآورد.

به نوشته تسنیم، این نویسنده همدانی که اگرچه تحصیل کرده رشته عمران  بوده و در این عرصه فعالیت میکند اما به دلیل علاقه خود به عرصه فرهنگ و هنر مدتهاست فعالیت در این عرصه را آغاز کرده و در بخش شعر کودک، توانسته کتاب ضامن آهو را به چاپ رساند.

فامیل زرگریان درباره دلایل  نگارش این رمان اظهار داشت: یکی از  مهمترین دغدغه های بنده، بحث مجاهدین خلق بوده و هست چرا که  متاسفانه قشر جوان جامعه آشنایی چندانی با جنایات منافقین ندارند٬ از طرفی منافقین و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز با توسل به فضای مجازی و تبلیغات کذب که توسط رسانه‌های غربی انجام میشود، با مظلوم نمایی، قصد تطهیرخود را  دارند وکه متاسفانه تا حدی موفق به این خیانت شده‌اند 

وی تاکید بر جنایات آنان و افشاگری ماهیت منافقانه این سازمان را  تکلیفی برای خود برشمرد و گفت: رمان در پس غبار در واقع بیانگر واقعیت آنان است که البته مستند و قابل دفاع است.

این نویسنده همدانی با تشریح مراحل آماده سازی منابع اطلاعاتی این رمان و مستند سازی آنها ادامه داد: از زمان کودکی و ابتدای انقلاب آشنایی مختصری با این سازمان داشتم  آن زمان سازمان از فقدان تشکیلات و نهادهای انقلابی سوء استفاده کرده و با توجه به عقبه قوی تشکیلاتی، بسیاری را جذب خود می‌کرد.

وی بیان کرد: جوانان انقلابی پرشور و با انگیزه، فریب نام و رفتار ریاکارانه آنان را خورده و جذب آن تشکیلات می شدند. هر چند بسیاری از آنها در نهایت تبری جستند اما تعصب تعلق، بسیار دیگری را در بند آنان نگاه داشت.

فامیل زرگریان با اشاره به اینکه باید اعتراف کرد که آنان کار تشکیلاتی را می دانستند و با مطالعه خود را مجهز به علومی که بتواند نیرو را فریفته، مغزشویی کرده و در خدمت سازمان قرار دهد آشنا بودند گفت: شاید دلیل ماندن بسیاری از افراد در این سازمان صرفا استفاده از همان روشها بوده و هست.

وی عنوان کرد:‌ با وجود این اطلاعاتی که داشتم برای نوشتن این رمان وارد فاز تحقیقات شدم، بیش از ۵۰ ساعت مصاحبه با جداشدگان از آن گروهک انجام دادو  و همچنین  مقالات و کتاب٬های متعددی را نیز مطالعه کردم در نهایت نیز با توجه به اتفاقات و رویدادهای واقعی، همه آن اطلاعات را در قالب رمان  به رشته تحریر در آوردم.

این نویسنده همدانی با توضیح بیشتر در باره سازمان مجاهدین خلق ادامه داد: بعد از شکست سازمان در عملیات مرصاد، رهبران آن گروهک به منظور حفظ نیرو وارد فاز جدیدی شد که عملا آن سازمان را تبدیل به فرقه ای با تمام ویژگی‌های تعریف شده در واژه فرقه کرد.

انتهای پیام / فراق 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=31824