• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد

شاهدسازی‌های دروغین در دادگاه سوئد از سوی یک گروه تروریستی / دادگاه سوئدی بخشی از ماشین تبلیغاتی فرقه رجوی شده است

  • کد خبر : 31120
  • 05 سپتامبر 2021 - 13:10

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنچه که در سوئد صورت گرفته، یک طراحی از سوی فرقه رجوی بوده است که در دادگاه سوئد یکسری مستندسازی و شاهدسازی‌های دروغین از سوی یک گروه تروریستی صورت گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید خطیب زاده درباره آخرین وضعیت پیگیری مستقل شکنجه روحی و جسمی یک ایرانی در سوئد، گفت: هم مبنای آنچه که در صورت اتفاق گرفته، هم شاهد‌هایی که جمع آوری شده و هم برخی اسناد مخدوش که به عنوان سند ارائه کردند، همه از یک گروه است و نشان می‌دهد که چه طراحی پشت آن قرار دارد.

خطیب زاده با بیان اینکه خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی بر دستان این فرقه تروریستی است، یادآور شد: جای تاسف دارد که دادگاهی در سوئد بر اساس و چنین طراحی در حال برگزاری این است. ما قطعاً این روند را مخدوش می‌دانیم و فکر می‌کنیم که به ویژه در زمان تغییر دولت در ایران، طراحی شده است.

خطیب‌زاده درباره پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی درباره این موضوع، تصریح کرد: طبیعی است که با طرف‌های سوئد صحبت‌های مختلفی را داشتیم و آنچه که در خصوص آقای نوری اتفاق افتاده بسیار بسیار مورد اعتراض ما بوده است. هم سفیر ما در محل اطلاعات کردند و همین جا اعتراض‌ها صورت گرفته طبیعی است که حقوق اولیه هر زندانی به ویژه ایشان که به طور غیرقانونی ماه‌ها در بازداشت بودند و تازه این پروسه را آنهم به این شکل شروع کردند باید رعایت شود.

 سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما از همه ابزار‌های دیپلماتیک خودمان برای احقاق حقوق ایشان و استیفای حقوق ایشان استفاده خواهیم کرد. آنچه که مهم است این است که دولت صورت و دادگاه سوئدی باید بداند که بخشی از یک ماشین تبلیغاتی فرقه رجوی شده و این واقعاً برای این دولت باعث خجالت خواهد بود.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=31120