• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
دبیرکل بنیاد هابیلیان:

فرقه تروریستی رجوی سال ۶۷ در قالب یک لشکر به کشور حمله کرد

  • کد خبر : 31034
  • 31 آگوست 2021 - 11:24

دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: فرقه تروریستی رجوی در سال ۱۳۶۷ در قالب یک لشکر به کشور حمله کرد و چند شهر را به اشتغال خود درآورد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، سید محمدجواد هاشمی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: بر اساس پژوهش های صورت گرفته در موسسه هابیلیان (خانواده شهدای ترور) به واسطه حمایت صدام از این فرقه تروریستی در سال ۱۳۶۷، فرقه رجوی در قالب یک لشکر به کشور حمله کردند و چند شهر را مدتی به اشتغال خود درآوردند که در جریان این تهاجم، هزار و ۵۰۳ نفر به شهادت رسیدند که بیشترین آمار سالانه شهدای فعالیت‌های تروریستی از ابتدای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی ادامه داد: کشتار فجیع غیرنظامیان در بیمارستان اسلام آباد از جمله جنایات متعدد این فرقه تروریستی در جریان فعالیت‌های نظامی گسترده این گروه به کشور در سال ۱۳۶۷ است و بر اساس آمار موجود و پژوهش های انجام شده از مجموع هزار و ۵۰۳ شهید ترور در سال ۱۳۶۷، ۲۰ نفر زن و کودک، ۱۵۶ نفر کارگر، کشاورز و دامدار، پنج نفر پزشک، پرستار و امدادگر و بقیه نیز از سایر اقشار بوده اند.   

این کارشناس حوزه تروریسم گفت: بر اساس پژوهش های صورت گرفته از مجموع این شهدا ۹۰۷ نفر نظامی، ۱۶۰ نفر غیرنظامی و ۴۳۶ نفر نیز داوطلب مردمی بوده اند و شهید نوشین شریفی، سه ساله از اسلام آباد کم سن ترین شهید این سال بوده است و قاسم الترکمانی ۸۹ ساله از قم که در عملیات مرصاد به شهادت رسید به عنوان مسن ترین شهید جنایات منافقین به ثبت رسیده است.

هاشمی نژاد افزود: از مجموع ۱۷ هزار شهید حوادث تروریستی در کشور، ۱۲ هزار نفر به دست مجاهدین خلق (فرقه رجوی) به شهادت رسیده اند.

مسعود رجوی، سرکرده وقت فرقه مجاهدین خلق در سال ۱۳۶۷ با تحریک صدام و به ‌منظور تاثیرگذاری بر روند جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان، با فراخوان هواداران فراری خود از کشورهای مختلف دست به اجرای سه عملیات نظامی به نسبت گسترده با نام‌های آفتاب (۸ فروردین ۶۷، فکه)، چلچراغ (۲۸ خرداد ۱۳۶۷، مهران) و فروغ جاویدان (۳ مرداد ۱۳۶۷، کرمانشاه) زد و در خلال این حملات تعدادی زیادی از مردم و نیروهای نظامی کشورمان به شهادت رسیدند البته جریان نفاق نیز در این تهاجم نظامی متحمل آسیب‌ها و تلفات وسیعی شد که اثرات آن هنوز در فرقه باقی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=31034