• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

به بهانه توهین «مریم» یزیدی به اندیشه امام حسین(ع): اگر دین ندارید آزاده باشید

  • کد خبر : 30963
  • 28 آگوست 2021 - 12:56

در یکی از مطالب سایت فراق توجه بنده به یک واکنش جلب شد.

به گزارش فراق، بعد از مطالعه آن متوجه شدم که چه واکنش بسیار درست و به جایی بوده است، چرا که مریم رجوی سرکرده فعلی فرقه رجوی در اظهارات روز عاشورا در اردوگاه مرگ «اشرف ۳» خطاب به حاضرین گفته: «سلام بر تو ای شورشگر بزرگ تاریخ ! »

بدون شک خط فکری فرقه رجوی آکنده از اباطیلی است که مسعود رجوی در طول بیش از ۴۰ سال تلاش کرده تا فرهنگ آلوده و بیمار گونه ای که خودش به آن دچار شده را به همگان نسبت دهد.

مسعود و مریم رجوی بارها امام حسین (ع) را شورشگر خطاب کردند، زیرا در اندیشه‌های مریض گونه آنها امام حسین(ع) قبل از اینکه یک راهبر، رهبر، آزادیخواه و انقلابی باشد یک شورشگر است. یعنی مقام و منزلت امام حسین (ع) را به میزان و سطح فکری خودشان تنزل می دهند، چون خودشان را بالاترین و بزرگترین فرد در جهان می‌دانند.

مسعود رجوی جانشین خودش (مریم رجوی) را مکلف کرده بود که در سخنرانی های خودش به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، امام حسین(ع) را با جملات و لغات رجوی پسند آلوده کند تا شنونده ها حیرت نمایند.

البته هر شنونده ای اگر به میزان متعادل و معقولی دارای فهم و شعور نسبی باشد قطعا متوجه خواهد شد به کارگیری واژه شورشگر برای مقام سیدالشهدا(ع) توهین است. و اگر این سخن از روی عمد باشد که دقیقا منظور مریم رجوی هم عمدی است گناه بسیار نابخشودنی می باشد.

ما همیشه انبیاء، اولیا و ائمه اطهار را به آزاد اندیشی و آزادیخواهی می شناسیم و نه به شورشگریشان.

امام حسین(ع) به قوای سرکوبگر دشمن گفت: « إِن لَم یَکُن لَکُم دین و کُنتُم لا تَخافونَ المَعاد فَکونُوا أَحرارَاً » (اگر شما دین ندارید و از روز قیامت هراس ندارید پس آزاده باشید.)

امام نگفت که اگر دین ندارید شورشگر باشید، نگفت که اگر آزاده نیستید دست به شورش زده و از این طریق جامعه را به اغتشاش بکشانید. امام فرمودند آزاده باشید، دقیقا از همین جاست که امام حسین (ع) مقام و منزلت می گیرد و جایگاهش تاریخی و ستودنی می گردد.

ما این جملات سخیف رجوی را محکوم کرده و با موضعگیری هایمان به افکار عمومی می گوییم که فریب این گونه مَغلَطهِ گویی و سَفسَطه سازی های رجوی را نخورند.

بی تردید که هیچ وجه تشابهی بین طرز اندیشه امام حسین (ع) با فرقه یزیدی رجوی وجود نداشته و ندارد.

یادداشت از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=30963