• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

اظهارات نخست‌وزیر اسلوونی به هیچ وجه موضع اتحادیه اروپا در قبال ایران نیست

  • کد خبر : 30477
  • 12 جولای 2021 - 12:23

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران از اظهارات نخست‌وزیر اسلوونی در گردهمایی فرقه رجوی ابزار تأسف کرد و گفت که این اظهارات به هیچ وجه موضع اتحادیه اروپا در قبال ایران نیست.

به گزارش فراق به نقل از فارس، در پی حضور و گزافه گویی‌های روز گذشته (یکشنبه) نخست‌وزیر اسلوونی در گردهمایی مجازی فرقه تروریستی منافقین، با عنایت به اینکه این کشور در حال حاضر عهده‌دار ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در تماس تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن محکوم کردن اقدام غیرقابل قبول نخست وزیر اسلوونی، خواستار روشن شدن موضع اتحادیه اروپا در این خصوص شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ ضمن ابراز تاسف، تاکید کرد که سخنان نخست وزیر اسلوونی و آنچه در گردهمایی عنوان شده به هیچ وجه موضع اتحادیه اروپا در قبال روابط با جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: مواضع اتحادیه اروپا در سطح سران تنها توسط رئیس شورا و در سطح وزرا تنها توسط نماینده عالی بیان می‌شود و سخنان نخست‌وزیر اسلوونی به هیچ روی در ظرفیت اتحادیه اروپا عنوان نشده است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=30477