• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
محمدرضا مبین، یک نجات یافته از فرقه رجوی:

گفته بودم اگر زنده از دست شما خلاصی یابم، از حق خودم نخواهم گذشت / شکنجه سفید، وسیله ای برای خُرد کردن اراده در فرقه رجوی

  • کد خبر : 29229
  • 17 مارس 2021 - 11:19

من محمدرضا مبین، نزدیک به ۱۰ سال از بهترین سال های عمرم را در فرقه منحوس و قرون وسطائی رجوی، در اسارت به سر بردم.
شش ماه از این ۱۰ سال را نیز در زندان های انفرادی مجاهدین در اشرف زندانی و شکنجه شدم.

سئوال من از شکنجه گران و سران سرکوب در فرقه این است؟ به چه جرمی مرا شش ماه در زندان انفرادی محبوس و شکنجه کردید؟ زمانی که در زندان بودم، به بازجوها و زندان بانان نیز گفتم که اگر حق و ناحقی در این دنیا وجود داشته باشد، من از حق خودم تا به آخر دفاع خواهم کرد. آن روز نیز در زندان به اسدا.. مثنی، فروغ پاکدل، فاضل سیگارودی، حسین ربوبی(واقف)، اکبر معینی، احمد حنیف نژاد، حمید آراسته، مهری حاجی نژاد، نعمت اولیائی، حسن حسن زاده محصل، ابوالحسن مجتهدزاده (نبی ) و چند نفر دیگر گفتم که مرا بی گناه شکنجه می کنید و اگر زنده از دست شما خلاصی یابم، ازحق خودم نخواهم گذشت.

شکنجه سفید در دستگاه فرقه رجوی

دستگاه شکنجه در زندان های فرقه رجوی یک سیستم سرکوب دقیق و بسیار دجالانه است. یکی از این نوع شکنجه ها، شکنجه سفید است که سیستم فکری هر انسانی را به هم می ریزد.

اصول تئوری و عملی این شکنجه بر اساس دستاوردهای روانشناسان شکل گرفته است. متاسفانه باید گفت که در اینجا علم روانشناسی کمک زیادی به پیشرفت شکنجه سفید کرده است. شاید به همین دلیل در CIA این شکنجه به شکنجه تمیز هم معروف است. از این روی استفاده از دستاوردهای روزافزون علم روانشناسی، در شیوه و ساختار بازجویی ها برای دستگاه های اطلاعاتی فرقه رجوی، از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

شکنجه سفید مبتنی بر محرومیت حسی و ایزوله نگهداشتن شخص است. فرد مربوطه اکثر اوقات به طور غیرمنتظره دستگیر شده، چشم بسته از دالان ها یا مسیرهای پیچ در پیچ به یک سلول انفرادی برده می شود. در آنجا روزها دور از هرگونه اطلاعات و تماس با دنیای خارج می ماند. وی همچنین اکثرا امکان دسترسی به دوستان در مناسبات، روزنامه و کتاب و هواخوری را ندارد. این همراه است با بازجویی های طولانی با روش سوال های مکرر، تکراری، بحث و جدل، تهدید، تلقین یا مرام آموزی، تشویق، خشونت همراه با تحمیل کم خوابی های بیش از ۱۴ ساعت. بازداشت شده اغلب جز بازجوی خود فرد دیگری را نمی بیند. یکی از نفرات اصلی و شکنجه گر من در شش ماه انفرادی در زندان اسکان در پادگان مخوف اشرف، فاضل میرموسوی (سیگارودی) جنایتکار بود .

در شکنجه سفید بازجو در اکثر موارد در مورد بازداشت شده اطلاعات گسترده ای دارد. با این حال تمام سعی خود را می کند تا هـرچه بیشتـر از زبـان خود او در مورد روحیــه و ویـژگـی های شخصیتی اش آگاه تر شود. زیرا هر چقدر شناخت فرد بازجو از بازداشت شده کامل تر باشد او می تواند خیلی مشخص تر روی زندانی کار کند. بازجو به مرور از آن نکته ها استفاده و سعی می کند او را به شیوه های مختلف شدیدا تحقیر و بی اعتماد به گذشته خود سازد. یعنی می توان گفت که هدف اصلی این نوع بازجویی ها در مرحله اول تسریع شکستن ارزش های زندانی توسط تضعیف اراده اوست.

در مقوله روانشناسی کافی است هر انسانی را برای مدت کوتاهی از حواس پنجگانه اش محروم کنند، او تعادل خود را کاملا از دست می دهد و دچار وهم می شود. به علاوه سیستم گوارشی اش مشکل پیدا می کند، قـدرت جهت یابی اش مغشوش و دچار مشکل بی خوابی می شود و کاملا چه از لحاظ فیزیکی، چه از لحاظ روحی سیستم اش به هم می ریزد. این هم جزیی از شکنجه سفید در دستگاه رجوی است.

مبنای رفتار بازجوهای سازمان در شکنجه سفید بر پایه برخورد های متضاد با فرد زندانی است. در این روش بازجو در نقش دوست و دشمن ظاهر می شود. با اطلاعات دقیقی که در مراحل قبلی از شخصیت بازداشت شده به دست آورده، بازجو می تواند ساعتها با سوال های تکراری، خسته کننده، در مورد یک موضوع یا نکته خاص، بازداشت شده را تحت فشار قرار دهد.

فشار روحی دیگری که به من در زندان های فرقه وارد می شد توسط اطلاعات غلطی بود که بازجو به من می داد. اینکه مثلا از وضعیت جسمی بد خانواده ام می گفتند و اینکه افراد نزدیک مانند پدر، مادر یا همسر و فرزندان فوت کرده یا بیمار هستند. یا به عنوان گروگان توسط ایران دستگیر شده اند، که قطعا تمام اینها کذب محض بود. بازجو از این طریق موفق می شود تا فرد بازداشت شده در آن شرایط را به تدریح آماده پذیرش و جایگزین کردن ارزشهای جدید کند.

هـدف اصلـی بازجو از شکنجه سفید، تخـریب فـردی شخص زنـدانی و نهایتا همانند سازی اش است. بوسیله شکنجه سفید می توان اراده فرد را خرد کرد. به عبارت دیگر می توان گفت که این شستشوی مغزی در اصل نوعی جایگزینی سیستم فکری جدید در برابر سیستم فکری سابق فرد بازداشت شده محسوب می شود.

بدین ترتیب می توان هر اعترافی را از فرد بازداشت شده گرفت. او را مقابل دوربین گذاشت و یا دادگاه های نمایشی برپا نمود. البته یک هدف دیگر از اعمال شکنجه سفید برای سیستم های فرقه ای، تاثیر منفی ابراز پشیمانی فرد در مقابل جمع و دوستان سابق و سلب امید به آینده و رهایی از فرقه می باشد. راستش دیر یا زود هر انسان را می توان شکست!

می دانم که این حرف تلخ است اما واقعیت دارد. البته هرچقدر راجع به جزئیات این شکنجه صحبت شود، باز هم کسی که در جریان شکنجه ها نبوده کمتر این بحث برایش ملموس می باشد. اما این را هم باید بگویم که این شکنجه به علت کارآمدی اش و اینکه همواره در حال آزمایش و تکامل می باشد، خیلی سخت قابل مقابله است.

یکی از مشکلات اساسی زندانی آزاد شده صحنه های دلخراشی است که به صورت فلش بک به طور متداوم سراغ او می آید. از دید علم روانشناسی، تجربه ناگوار بسیار سخت از ذهن پاک می شود. شبها کابوس می بیند و در اصل باید برای آنها دوره جدید معالجه گذاشته شود. پس می بینید که حتی زمانی که روان درمانی فرد قربانی تمام شده، با دیدن تصاویر مشابه به آنچه که کشیده است، دوباره دچار بحران روحی می شود. این بسیار دردآور است.

اما شیوه های شکنجه در فرقه ی رجوی، هرچقدرهم که پیشرفته باشند، باز هم دست تقدیر، چیز دیگری را رقم خواهد زد.

شکنجه گران و آمران و عاملان زندان ها و شکنجه ها در فرقه رجوی باید بدانند وقتی دامن خود را به ننگ زندان، سرکوب و شکنجه آلوده کردند، فرجام آن را هم در نظر می گرفتند. دور نیست، اجرای عدالت خداوندی را درمورد آن ها که بی گمان شاهد خواهیم بود.

من بعنوان یک جداشده در این پرونده ی مشخص خواستار جوابگوئی سران سرکوبگر سازمان در محاکم بین المللی هستم.

به حول و قوه  الهی و به مدد قانون و عدالت، با حضور در هردادگاه بین المللی، این حقیقت را در چشم مسعود و مریم رجوی فرو خواهیم کرد که بالا بیاورند که زندان داشتند و ما را ماه ها در پادگان مخوف و بدنام اشرف شکنجه کرده اند و حق خود را از حلقوم آنان بیرون خواهیم کشید .

امروز ما جداشدگان مصمم و به طور منسجم به عدالتی که مسعود رجوی همیشه از آن دم می زد، روی آورده ایم! مگر مسعود رجوی نمی گوید در هر دادگاهی پیروز میدان است پس، بفرما این گوی و این میدان.

محمدرضا مبین – یکی از شاکیان آسیب دیده از خشونت فرقه ای مسعود رجوی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز آذربایجان شرقی

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29229