• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کارشناس مسائل تروریسم افشا کرد

همکاری فرقه رجوی با مافیای فروش اسلحه در بالکان / رسانه‌های فارسی زبان و غیرفارسی فرقه رجوی رویکردهای متفاوتی دارند

  • کد خبر : 28356
  • 19 ژانویه 2021 - 13:18

 یک کارشناس تروریسم با اشاره به همکاری فرقه تروریستی رجوی (مجاهدین خلق) با باندهای مافیایی فروش اسلحه در منطقه بالکان گفت: مراودات این فرقه با گروه‌های مافیای آلبانی می‌تواند تهدیدی واقعی برای شهروندان این کشور و بالکان باشد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، سید رضا قزوینی غرابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ایدئولوژی حاکم بر فرقه رجوی اظهار کرد: اساسا فرقه رجوی بنیان ایدئولوژیکی ثابت و روشنی ندارد. سرکردگان آن از یک طرف به عنوان طیف اسلامی مجاهدین خلق معرفی می‌شوند، از طرفی دیگر نشانه‌ها و ادبیات چپ گرایانه در آنها وجود دارد.

وی با تشریح تضاد ایدئولوژیک در فرقه رجوی یادآور شد: سرکردگان این فرقه زمانی علیه امپریالیسم شعار می‌دهند اما به فاصله کوتاهیدفتر لابی‌گری خود را به طور رسمی در قلب واشنگتن ثبت و افتتاح می‌کنند! آنها از سویی از دموکراسی سخن می‌گویند اما اصول اولیه انسانی را حتی در خصوص اعضای خود رعایت نمی‌کنند. بنابراین منافقین ایدئولوژی منسجمی ندارند که بشود درباره خلع سلاح ایدئولوژی آن سخن گفت.

 این کارشناس مسائل تروریسم اضافه کرد: تبیین سوابق و رفتارهای فرقه‌ای و خشونت آمیز این گروه از دهه‌های گذشته تاکنون، می تواند ضربات سختی بر پیکره این فرقه تروریستی و شبه نظامی بزند.

قزوینی در خصوص ادعای فرقه رجوی مبنی بر اینکه سلاح و فعالیت‌های خشونت آمیز خود را کنار گذاشته اند، گفت: نکته اول این است که این گروه به میل و اراده خود خلع سلاح نشده بلکه به اجبار اسلحه سنگین این گروه از آن گرفته شد. نکته دیگر اینکه ادبیات خشن و دعوت به خشونت و قتل را در رسانه‌های این فرقه و از زبان و نوشته‌های سرکردگان آن می‌توان دید.

وی با بیان اینکه توییتر به همین دلیل ماه گذشته به مدت چند هفته برخی حساب‌های این گروه و سرکرده آن را به طور موقت به دلیل فعالیت‌های مشکوک و ترویج خشونت و تروریسم متوقف کرده بود، گفت: دعوت این گروه برای تخریب و به آتش کشاندن مراکز دولتی و غیردولتی در ماه‌های گذشته، گواهی بر اتخاذ رویکردهای خشونت طلبانه توسط این گروهک است.

رسانه‌های فارسی زبان و غیرفارسی فرقه رجوی رویکردهای متفاوتی دارند

وی به رویکرد رسانه‌ای دوگانه فرقه رجوی اشاره کرد و افزود: فرقه رجوی در رسانه‌های خود که به زبان‌های غیرفارسی هستند، اشاره‌ای به این ماجراها و دعوت به خرابکاری و قتل نمی‌کند تا مبادا در افکار عمومی غرب چهره‌ای منفی و خشن از خود نشان دهند بلکه عموما از رسانه‌های فارسی زبان خود چنین استفاده‌ای می‌کنند.

پژوهشگر بنیاد هابیلیان در امور تروریسم افزود: در همین ماجرای تعطیلی حساب توییتری سرکرده این گروهک، این حساب فارسی او بود که تعلیق شد و دلیل آن هم سیاست دوگانه منافقین در فضای مجازی است. در موضوع دانشمندان هسته‌ای هم به نظر می‌رسد که اطلاعات به دست آمده توسط اسرائیل در اختیار این گروه قرار داده شده تا به دلایل مشخص از سوی آنها بیان شود. در هر صورت این نوع همکاری نیز، منافقین را در ترور دانشمندان هسته ای ایران دخیل میکند.

همکاری منافقین با مافیای آلبانی تهدیدی برای شهروندان این کشور است

قزوینی غرابی در ادامه از تاثیرات حضور فرقه رجوی در منطقه بالکان گفت و اظهار کرد: بالکان در دهه‌های گذشته همواره درگیر جنگ و خشونت و بی‌ثباتی بوده است. رشد فساد و تقویت موقعیت باندهای مافیایی در برخی کشورهای این منطقه، باعث شده تا بالکان در مقایسه با سایر مناطق اروپا به منطقه‌ای کم‌تر توسعه یافته تبدیل شود.

 این کارشناس مسائل تروریسم با بیان اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از عناصر گروه‌های تروریستی افراط گرا مانند داعش به ویژه در سوریه از شهروندان این منطقه هستند، یادآور شد:اکنون در کنار این شرایط، فرقه رجوی نیز به عنوان یک گروه شبه نظامی و تروریست در این منطقه حضور یافته اند و با پشتیبانی‌های مالی که از این گروه می‌شود آنها در حال تعمیق نفوذ خود در این منطقه به ویژه در میان برخی مقامات در آلبانی هستند.

وی افزود: موضوعی که مورد اذعان تعدادی از مقامات پلیس و روزنامه نگاران آلبانیایی نیز قرار گرفته این است که پایگاه این گروه در آلبانی، تبدیل به مکان ناشناخته‌ای شده که با قوانین خاص این گروه و بدون توجه به قوانین دولت آلبانی اداره می‌شود. در این شرایط روزنامه نگاران آلبانیایی از احتمال جدی دستیابی این گروه به صدها هزار  قبضه سلاحی می‌گویند که بیش از دو دهه قبل از پادگان‌های ارتش آلبانی به سرقت رفت.

 قزوینی خاطرنشان کرد: دستیابی فرقه رجوی به این سلاح‌ها و مراودات این گروه با گروه های مافیای آلبانی می‌تواند تهدیدی واقعی برای شهروندان این کشور و بالکان باشد و حتی تأثیرات منفی بر روند عضویت آلبانی در اتحادیه اروپا شده یا باعث تأخیر این روند شود.

غربی‌ها تروریسم را بر اساس منافع خود تعریف می‌کنند

این کارشناس ارشد حوزه تروریسم با بیان اینکه ایالات متحده و کشورهای اروپایی نشان دادند که در موضوع گروه‌های تروریستی براساس منافع خود و نه قواعد و چارچوب های اخلاقی عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: بررسی فهرست‌ گروه‌های تروریستی آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای غربی نشان می‌دهد که این کشورها عموما با هدف ایجاد فشارهای سیاسی بر کشورهای دیگر، با موضوع تروریسم تعامل می‌کنند.

قزوینی غرابی یادآور شد: گروهی که سال‌ها در فهرست تروریستی کشورهای غربی بوده است، ناگهان از فهرست خارج می‌شود و گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده است. حتی ممکن است امکانات مالی در اختیار آنها گذاشته شود. شما ببینید منافقین برای سال‌ها در لیست تروریستی وزارت خارجه ایالات متحده بودند اما این گروه اکنون در واشنگتن دفتر لابی‌گری دارد. در هلند و دانمارک، گروه‌های جدایی طلب تروریستی که در دهه هشتاد شمسی اقدامات تروریستی قابل توجه در خوزستان داشتند و همچنان نیز در این منطقه از کشور دست به ناامنی و اقدامات خرابکارانه و تروریستی می‌زنند به طور رسمی دفتر دارند.

وی، این دوگانگی در رفتار کشورهای غربی را ناشی از بی‌اخلاقی و رفتار غیرحرفه ای دولت های این کشورها بر خلاف موازین ثابت حقوق بشری ارزیابی کرد و گفت: حمایت این کشورها از تروریست‌ها، صرفا به دلیل تخاصم با ایران و قربانی شدن شهروندان بی‌گناه، این دولت‌ها را در موضع متهم قرار می‌دهد؛ همچنان که تروریسم اقتصادی سال های اخیر ایالات متحده علیه ایران به ویژه در حوزه دارو و درمان و قربانی شدن کودکان ایرانی، مورد فاحش دیگری از دوگانگی رفتار برخی کشورها در مسائل حقوق بشری است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=28356

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی