• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

داستان ۱۲ سال سرگردانیِ یک خانواده + فیلم

  • کد خبر : 27472
  • 14 نوامبر 2020 - 9:55

نصرت اله سلیمانی یکی از پدران رنج دیده اسیران فرقه رجوی می باشد که از سال ۱۳۸۷ تا سال گذشته از سرنوشت فرزندش «رضا» بی خبر بوده است.

به گزارش فراق به نقل از انجمن نجات مرکز لرستان، شرح این سال ها که نصرت اله از فرزندش بی اطلاع بوده و آنچه بر وی گذشته، سرگردانی و بلاتکلیفی، دلواپسی خود و خانواده اش داستانی غم انگیز و پراسترس و اضطراب است که کمتر کسی می تواند بشنود و تحمل نماید .

حال و روز مادر رضا سلیمانی که ۱۲ سال را با گریه و زاری سپری کرده خود قصه تراژیکی است که در حال حاضر از بیماری قند ناشی از استرس و نابینایی چشم و روحیه نا امیدی رنج می برد.

اما با خبر های سال ۹۸ روزنه امیدی به این خانواده بازگشته که همه را به تکاپو انداخته و برای تماس و دیدار و نهایتا بازگشت رضا لحظه شماری می کنند .

انجمن نجات مرکز لرستان با کسب اطلاع از ناپدید شدن رضا سلیمانی از تمام توان و امکانات ارتباطی خود استفاده نموده تا رد و آثاری از وی بدست بیاورد. پیگیری های زیادی صورت گرفت تا اینکه رد پای رضا را در میان جداشدگان آلبانی یافته شد.

جزئیات و روش های پیگیری و پیداشدن رضا خود موضوعی است که بنا به دلایلی در حوصله این مطلب نمی گنجد، اما شنیدن داستان ناپدید شدن تا پدیدار شدن رضا به طور مختصر خالی از لطف نیست، که ما بخشی از آن را از زبان خواهر وی نقل می کنیم .

«رضا جوانی ساده، کم سواد و زحمت کش بود که در سال ۸۷ در یک تعمیرگاه مکانیکی کار می کرد و در تلاش بود تا تعمیرات را یاد بگیرد و در آینده بتواند زندگی موفقی داشته باشد. او کمترین ارتباط دوستی را با جوانان محله و هم سن و سال خود نیز داشت تا برحسب تصادف و یا برنامه ریزی شده فرد جوانی با وی رابطه دوستی برقرار می کند و او را برای خروج از کشور به بهانه واهی تشویق کرده و نزد فرقه رجوی می برد. رفتن به آنجا همانا و افتادن در چاه ویل همان .»

از آن پس هیچ کس هیچ خبری از رضا نداشت و خانواده به هر اتفاق و احتمالی فکر می کرد و هرآنچه را که در توان داشتن زیر پا زدند، گشتند و سرگردان شدند و نتیجه ای نگرفتند. تا اینکه در ماهای پایانی ۹۸ از آلبانی خبری رسید که فردی به نام رضا سلیمانی از تشکیلات فرقه جداشده است و البته کماکان به علت سیاست های اجیر کردن به دلیل وابستگی مالی تحت سیطره فرقه است اما همین که به خانواده اطمینان دادیم که رضا پیداشده و سالم است خود بزرگترین مژده به خانواده بود که نقطه پایانی بر ابهام، سردرگمی و بلاتکلیفی آنان بود. حال این خانواده با انگیزه فراوان در پی رهایی رضا می باشند که مصاحبه کوتاه نصرت الله سلیمانی با زبان محلی اولین گام این خانواده برای ارتباط با فرزندشان است .

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=27472