• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مصاحبه با آقایان عیسی آزاده و محمد حسین سبحانی در حاشیه دادگاه مهدی ابریشمچی

  • کد خبر : 2485
  • 14 می 2015 - 11:15

مصاحبه با آقایان عیسی آزاده و محمد حسین سبحانی

در حاشیه دادگاه مهدی ابریشمچی

DSC_0371

آقای تاجبخش:

در خدمت آقای عیسی آزاده هستیم در میدان سن میشل پاریس ؛

آقای آزاده سلام عرض می کنم خدمت شما می توانید دلیل تجمع خودتان و دیگر دوستان جدا شده از سازمان مجاهدین را در اینجا بفرمایید ؟

آقای عیسی آزادهمن هم سلام عرض می کنم خدمت شما و تمام بینندگان عزیز و تمام دوستان جدا شده؛ امروز فرصتی بود که به اتفاق دوستانم که سالهاست که از فرقه رجوی جدا شده اند و من آنها را ندیده بودم ، خیلی خوشحالم که امروز این فرصت پیش آمد که آمدیم و بعد از سال‌ها در میدان سن میشل پاریس این دوستان را ملاقات کردیم ؛ هدف از این تجمع این ست که ما از تروریست و خشونت به هر نحوی دوری و به آن اعتراض می کنیم و امروز هم آمدیم تا حمایت بکنیم از داد گستری فرانسه در رابطه با محاکمه شریک جرم و متهم اصلی اعمال تروریستی رجوی به همین دلیل امروز آمدیم در نفی تروریسم و خشونت و فرقه گرایی حمایت خود را از دادگستری فرانسه در این رابطه اعلام کنیم چون همانطور که همگان در جریان هستند فرقه رجوی تا غرق سر دستش به خون بیگناهان آغشته است و تمام اعمال تروریستی که در این مدت صورت گرفته و افراد بی گناهی کشته شده اند تماما توسط رجوی طراحی شده است و یکی از شریک جرم های اصلی و معادن او در این طرح ها مهدی ابریشمچی هستند که پرونده کیفری وی در دادگستری فرانسه در دست بررسی است و امیدوارم که هر چه زودتر این پرونده به نتیجه قطعی برسد و این شخص به عنوان یک شخص جنایتکار و بعنوان یک تروریست از خاک فرانسه اخراج گردد و مورد محاکمه و باز خواست قرار بگیرد و پاسخگوی تمام اعمال جنایت کارانه اش باشد این هدف از گرد همایی امروز هست و امیدوارم صدای ما سرکوب شدگان فرقه رجوی به گوش جهانیان برسد امیدوارم افراد آزادی خواه از این تجمع اعتراضی ما پشتیبانی و دفاع بکنند.

من در اینجا فرصت را غنیمت شمرده و به تمام دوستان جدا شده که به دلایل مختلف و بخاطر مسائل لجستیکی و فنی نتوانستند امروز در این گرد همایی شرکت کنند از آنها می خواهم که به هر نحو ممکن این تجمع را انعکاس بدهند و به گوش جهانیان و همچنین تمام دوستداران دموکراسی و آزادی و آنهایی که با تمام وجود تروریست را نفی می کنند برسانند من همانطور که در جریان هستید مدت زیادی نسبت که از فرقه رجوی جدا شده و طریق کمیساریای عالی پناهندگان تونستم از کمپ لیبرتی فرار کنم تا جزو اندک نفرات انگشت شمار لیبرتی هستم که توانستم از کمپ لیبرتی بیایم و خودم به دنیای آزاد برسانم و واقعا من در طی بیست و نه سالی که در فرقه رجوی در پایگاه های مختلف این سازمان در عراق با تمام وجودم کار می کردم و تمام هست و نیست خودم را در این راه گذاشتم واقعا آن چیزی که برای من غیر قابل تصور بود که واقعا چگونه رجوی ما از دنیای آزاد قطع کرد و چگونه باعث شد که ما در یک فرقه ای بدون اطلاع از هر گونه چیزی که در دنیا بطور واقعی وجود دارد با اطلاع بشویم الان از زمانیکه که پاگذاشنم به دنیای آزاد خودم مسول سرنوشت خودم هستم بر خلاف تمام ادعا ها و تمام تهمت های نا روایی که فرقه رجوی به ما می زند که ما از مبارزه بریده ایم و ما خائن هستیم و ما وابسته به اطلاعات و مزدور هستیم اینها همه اش کذب محض است و ما بخاطر آرمان و به خاطر اعتقادات و به خاطر آن راه و آن منشی که داشتیم از سازمان جدا شدیم من بیست و نه سال در بد ترین شرایط در تمام پایگاه های سازمان در مواضع مختلف در سازمان بودم و همه مرا کاملا می شناسند تمام دوستان جدا شده و آنهایی که الان در لیبرتی هستند امیدوارم عکس و تصویر منو به نحوی ببینند و یا صدایم را بشنوند ما هیچگاه به مبارزه پشت نکرده ایم ما بعد از بیست و نه سال دیدیم که این راهی که رجوی می رود فایده ای ندارد و این سرابی بیش نیست و به همین خاطر آمدیم که با آگاهی و اختیار آن چیزی را که به آن معتقد هستیم به آن خیانت نکردیم به خاطر دیگر دلیلی نداشت که ما آنجا بمانیم رجوی از سی خرداد بنا بر مبارزه مسلحانه گذاشت و آخرین روزنه های دموکراسی را به وضعیت وحشتناک تبدیل کرد تحت تاثیر فشار های خارجی هیچ فایده ای نه برای خلق قهرمان و نه برای ما داشته است و به همین دلیل من از سازمان جدا شدم و به آن افتخار می کنم که در اوج آگاهی از این سازمان جدا شده ام من هیچ ابایی از این حرفهای تکراری سازمان مجاهدین ندارم من حرف خودم را می زنم و افشاگری های خودم را می کنم با تشکر از این فرصتی که در اختیار من قرار دادید .

آقای تاجبخش:

آقای آزاده من یک سوالی دیگر می خواستم حضور شما مطرح کنم ضمن تبریک به مناسبت آزادی تان و از آنجایی که سابقه تان را در سازمان مجاهدین می دانم که جدا شدن شما انگیزه زیادی می شود برای افرادی که هنوز در سازمان به نحوی اسیر هستند شما چه پیامی برای این دوستانی هنوز آنجا هستند دارید ؟

آقای عیسی آزاده:

من یک آرزو بیشتر ندارم آرزویم اینست که تمام آن افرادی که الان در لیبرتی اسیر فرقه رجوی هستند اینها بیایند به دنیای آزاد و خودشان انتخاب کنند و بیایند به دنیای آزاد وصل شده و خودشان هر که خود می خواهند انتخاب کنند و خودشان آزادانه؛ ولی واقعیت اینست که ما که بیش سه دهه در سازمان بودیم تا کنون چه منفعتی داشتیم؟ آیا در عراق غیر از مزدوری و پادویی برای عناصر دون پایه در عراق کاری دیگر کردیم؟ آیا در عراق غیر از خدمات بی حساب و کتاب و بیخودی برای عشایری که به اصطلاح می خواستیم بگوییم که اینها پایگاه مردمی ما هستند در عراق کاری دیگر کردیم و منفعتی برای ما داشت؟ آیا رجوی بخاطر خیره سری پنجاه و دو تن را در اشرف به کشتن نداد؟ آیا همین الان نفرات بخاطر حداقل های پزشکی یکی و یکی در لیبرتی نمی میرند؟ چرا ما به آگاهی و اختیار خود مان خیانت کنیم و به چه دلیل؟

پیام من به تمام دوستان و تمام کسانی که صدای منو می شنوند واقعا دیگر درنگ جایز نیست و همه باید در جلوی این تشکیلات و این فرقه ایستاده و از این فرقه بزنند بیرون و به دنیای آزاد خودشان را برسانند و اگر هم کسی به این موضوع شکی دارد همه افرادی که الان در آلبانی هستند و تمام دوستانی که به روش های مختلف به اروپا آمده اند بیایند اینجا و خودشان انتخاب کنند بنابراین آرزوی قلبی من اینست که روزی تمام دوستان اسیرم مثل من به دنیای آزاد برسند .

آقای تاجبخش: خیلی ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید

آقای عیسی آزاده: خواهش میکنم با تشکر از شما که این وقت را در اختیار من قرار دادید


مصاحبه شهروز تاجبخش با محمد حسین سبحانی

در میدان سن میشل پاریس، دادگاه مهدی ابریشمچی

Tazahorat5Juli14-2

آقای تاجبخش: سلام عرض میکنم خدمت شما امروز شما به همراه دیگر منتقدان سازمان مجاهدین در میدان سن میشل پاریس اکسیون اعتراضی برگزار کردید لطفاً بفرمایید دلیل این اکسیون اعتراضی چیست و چرا شما به اتفاق دیگر دوستان جدا شده در این جا تجمع کردید ؟

آقای سبحانی: بله منم سلام عرض می کنم خدمت شما و بینندگان عزیز .

در واقع ما گروهی از فعالین حقوق بشر به نمایندگی از هزاران خانواده قربانیان اسیرفرقه رجوی و همچنین به نمایندگی از صد ها عضو جدا شده از مجاهدین به میزان سن میشل پاریس آمدیم تا در مقابل دادگاه مهدی ابریشمچی که تشکیل شده و چندین جلسه ای بر گزار شده است از تشکیل این دادگاه و محاکمه و مجازات ایشان توسط دادگستری فرانسه حمایت کنیم . همانطور که مطلع هستید مهدی ابریشمچی یکی از فرماندهان اصلی فرقه رجوی بوده ایشان در واقع مامور ارتباط با سرویس اطلاعاتی صدام حسین بوده و عملیاتی را که صدام حسین برای خودش مناسب می دیده ، این عملیات را به مهدی ابریشمچی توصیه می کرد و مهدی ابریشمچی بعنوان مسول این کار به فرماندهان عملیاتی سازمان مجاهدین ابلاغ می کرد و این ترور ها صورت می گرفته است.

مهدی ابریشمچی امروز در دادگاه پاریس به همین اتهامات در حال محاکمه است، علاوه بر این ما اینجا جمع شدیم تا خشونت و ترور را نفی کنیم و به فرقه رجوی باز یاد آوری کنیم خشونت و تروریست راه حل مبارزه نیست. باید قربانیان اسیر در فرقه رجوی که در لیبرتی هستند آزاد بشوند!

شما الان مشاهده کردید که آقای حسین نژاد که دختر شان آنجا هستند و بسیاری دیگر از دوستان که قربانی در کمپ لیبرتی عراق دارند اینها باید آزاد بشوند و رجوی باید از گروگان گیری این قربانیان تا پول خون آنها را از قدرت های خارجی بگیرد، دست بردارد. اینها را برای چی در عراق نگه داشته است؟ برای اینکه پول خون شان را از قدرت های خارجی بگیرد و بگوید که من یک سری نیرو دارم در آنجا و اینطوری خودش را بفروشد و برای خودش نرخ تعیین کند و حالا هر چقدر این نرخ بیشتر باشد، بهتر و گرنه هیچ دلیلی وجود ندارد که این سازمان کماکان در عراق بماند عراقی که داعش الان در بخشی از آن حاکم است. البته این داعش و فرقه رجوی هر دو از یک جنس هستند.

ما توصیه ای داریم هم به فرقه رجوی و هم مهدی ابریشمچی و هم دادگستری فرانسه؛ ابتدا از دادگستری فرانسه درخواست می کنیم که به اتهامات تروریستی مهدی ابریشمچی یک بررسی عمیق و موشکافانه ای داشته باشد و در طول سه دهه نقش ایشان را در گسترش ترور ها و خشونت در ایران و در عراق و در منطقه بررسی بکند و مجازات عادلانه ای که حق ایشان هست اجرا بکند . همچنین به مسعود رجوی و مریم رجوی که در همین فرانسه و در اوورسورواز مستقر است بگوییم که راه مبارزه با حکومت ایران از مسیر خشونت و تروریست نمی گذارد این خشونت و تروریست در واقع دکانی است برای فرقه رجوی که بتواند این فرقه در حال فروپاشی را بیشتر سر پا نگه دارد .

آقای تاجبخش: خیلی متشکرم از وقتی که به دادید.

آقای سبحانی: من هم سپاسگذارم

(پایان)

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=2485