• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

افشای ننگی جدید از اقدامات فرقه منفور رجوی / اسناد اف‌بی‌آی، حمایت فرقه رجوی از سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران را آشکار کرد

  • کد خبر : 21236
  • 16 جولای 2019 - 12:23

اسناد اف‌بی‌آی که به‌تازگی منتشر شده نشان می‌دهند فرقه تروریستی رجوی با حمایت از سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ لکه ننگ دیگری به کارنامه سیاه خود در ضدیت با ملت ایران افزوده است.

به گزارش گروه بین الملل فراق، ۳۱ سال پیش در تیرماه سال ۱۳۶۷ ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری «ایران‌ایر» با موشک شلیک و آن را سرنگون کرد. در این حمله ۲۹۰ شهروند ایرانی از جمله ۶۶ کودک کشته شدند. سرنگونی این هواپیما در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ (۳ جولای ۱۹۸۸) یکی از مرگبارترین فجایع هوایی در کل تاریخ به‌شمار می‌رود. با آنکه آمریکایی‌ها آن را فراموش کرده‌اند، ایران هرساله سالگرد آن را برگزار می‌کند و سرنگونی این هواپیما مسئله‌ای است که بر روابط ایران و آمریکا سایه انداخته است.

یکی از جنبه‌های پرواز شماره ۶۵۵ ایران‌ایر که تا به حال کاملاً ناشناخته مانده اقداماتی است که پلیس فدرال آمریکا بعد از حادثه مذکور انجام داد. یک خبرنگار مستقر در شیکاگو به‌نام «پائول گاتینگر» در یادداشتی در پایگاه لوبلاگ بر اساس اسناد جدیداً منتشرشده اف‌بی‌آی به شرح این موضوع پرداخته است.

اسنادی که به‌تازگی از رده طبقه‌بندی خارج شده‌اند نشان می‌دهند در روزهای بعد از سرنگونی پرواز ۶۵۵ اف‌بی‌آی برنامه‌ای موسوم به «کارزار زمستان» برای زیر نظر قرار دادن گروه‌های ایرانیان در آمریکا راه انداخته و بعداً این برنامه را به گروه‌های مسلمان تعمیم داده است.

اسناد اف‌بی‌آی از تاریخ ۴ جولای ۱۹۸۸ ــ یعنی یک روز بعد از حمله به هواپیمای مسافربری ایران ــ آغاز می‌شوند. مسئله محوری در این یادداشت‌ها جلوگیری از هر گونه اقدام تلافی‌جویانه از سوی ایرانی‌ها بعد از سرنگون شدن ایرباس شرکت هواپیمایی ایران بوده و در آنها به شعبات اف‌بی‌آی دستور داده شده ایرانی‌ها و گروه‌های ایرانی که اقدام به شرکت در تجمعات اعتراضی می‌کنند یا به سازمان‌های سیاسی و مذهبی تعلق دارند تحت نظر گرفته شوند.

بخش‌های زیادی از این اسناد سانسور شده‌اند اما هنوز هم جزئیات مطرح‌شده در آنها به‌اندازه‌ای هست که بتوان درباره عملیات‌های تجسس علیه ایرانی‌ها در هفته‌های بعد از سرنگونی پرواز ۶۵۵ اطلاعاتی به دست آورد.

۵ جولای ۱۹۸۸ اف‌بی‌آی پیامی به تمامی دفاتر میدانی و کاردارهای حقوقی خود در خارج از آمریکا ارسال کرده و در آنها دستور آغاز «تجسس‌های فیزیکی، بازرسی‌های محلی» از گروه‌ها و افراد ایرانی را صادر کرده است. در این مکاتبه آمده است: «این تدابیر تا زمان اطلاعیه بعدی مقر مرکزی اف‌بی‌آی لازم‌الاجرا هستند».

شهرهایی که به‌طور خاص در این اسناد از آنها نام برده شده بوستون، ایندیاناپولیس، لس‌آنجلس، نیوآرک، نیویورک و واشنگتن هستند. متأسفانه بخش‌هایی که در آنها نوع برخوردهای دفاتر اف‌بی‌آی تشریح شده‌اند سانسور شده‌اند و مشخص نیست.

برنامه های فرقه تروریستی رجوی

یکی از مسائلی که مورد توجه اف‌بی‌آی قرار داشته نظر گروه‌های معارض با جمهوری اسلامی ایران، از جمله فرقه تروریستی رجوی درباره این حادثه بوده است. اسناد اف‌بی‌آی اشاره می‌کنند شاخه منافقین در شهر «سن‌دیه‌گو» از سرنگونی هواپیمای ایرانی ابراز خوشحالی کرده‌اند.

در یکی از این سندها به‌تاریخ ۲۸ جولای آمده است: «شاخه مجاهدین خلق در سن‌دیه‌گو آمریکا را مقصر این حادثه نمی‌داند، بلکه از آن به‌دلیل آنکه «پوزه ایران را به خاک می‌مالد» و باعث ایجاد اختلاف بیشتر بین ایران و آمریکا می‌شود استقبال کرده‌اند.

منافقین علاوه بر این، معتقد بوده که حادثه سرنگونی هواپیما که حتی آمریکایی‌ها هم به آن اعتراف کرده بودند رویدادی ساختگی و بخشی از تبلیغات جمهوری اسلامی ایران بوده است. در این سند آمده است: «شاخه مجاهدین خلق در سن‌دیه‌گو ظاهراً بر این باور است که اجساد کشف‌شده از محل حادثه یا از قبل داخل هواپیما گذاشته شده بودند یا اینکه به‌صورت مهندسی‌شده در صحنه کار گذاشته شده‌اند.»

این یکی دیگر از لکه‌های ننگ برای فرقه رجوی است که در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از رژیم صدام حمایت کرده بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=21236

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی