• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

روایتی از تاریخ: نقش بنی‌صدر در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری / نتیجه پیوند شوم بنی صدر و مسعود رجوی

  • کد خبر : 21200
  • 14 جولای 2019 - 11:33

مدت‌ها قبل از انفجار دفتر حزب جمهوری در تیرماه ۶۰، ارتباط و پیوند شوم ابوالحسن بنی‌صدر و مسعود رجوی شکل گرفته بود و آنها برای ترور سران نظام برنامه‌ریزی می‌کردند.به گزارش فراق، بر اساس اسناد پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ حسن غفوری‌فرد در این رابطه می‌گوید: من خیلی قبل‌تر از ۱۴ اسفند و قبل از شروع جنگ از یک منبع موثق که اسمش را نمی‌توانم ببرم شنیدم که بنی‌صدر گفته بود که من بهشتی و هاشمی و باهنر را می‌کشم. از کسی که شنیدم صددرصد مطمئن است. متأسفانه الان نمی‌شود بگویم. البته نوشته‌ام و گفته‌ام بعد از مرگم بگویند. البته چند نفر اسم برده بود و به احتمال خیلی خیلی زیاد حضرت آقا هم جزء اسامی ترور بودند. این مهم نیست که چند نفر بود مهم این است که طرح قتل سران انقلاب را از خیلی قبل داشت و من این را یقین دارم.

یک خوش‌بینی خیلی زیادی هم به سازمان مجاهدین خلق بود و این‌که آ‌ن‌ها پول می‌دادند یا نه را نمی‌دانم ولی رجوی آزاد در مجامعی که هئیت دولت بود می‌رفت و می‌آمد.م ثلا در مراسم ختم آیت‌الله طالقانی که دانشگاه تهران ختم گرفته بودند رجوی بالا در جایگاهی که برای مسئولان بود نشسته بود. شروع کردند درگوشی با آنها صحبت کردن؛ من همان وقت نامه‌ای به مهندس بازرگان نوشتم و گفتم من کاری ندارم که رجوی چه‌کاره است ولی در یک جلسه عمومی نباید دو نفر باهم درگوشی صحبت کنند. آن هم یک مقام مملکتی وزیر کشور با آدمی که یک چریک است. من از روز اول هم معتقد بودم که این منافقین حتما مقابل انقلاب می‌ایستند.

ما از بنی‌صدر مواضع قاطع در مقابل چریک‌ها نمی‌دیدیم. او می‌گفت که موضع قاطعانه با موضع قاتلانه فرق می‌کند؛ یعنی سعی می‌کرد که موضعش برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خوشایند باشد. درحالی که همان افراد سال‌ها به ایران خیانت کردند. بنی‌صدر هم تا حد زیادی با امام مخالف بود. درهیچ‌جای دنیا به گروه‌های مسلحانه آزادی نمی‌دهند بلکه آنها از فعالیت سیاسی محروم هستند اما صحبتی که بنی‌صدر کرده که من فلانی و فلانی را می‌کشم و… صددرصد است.

من یقین دارم که بنی‌صدر برنامه‌ریز انفجار و ترورهای ۶تیر ۷تیر و ۸شهریور بوده است. شب ۱۵ خرداد که متن پیام امام اعلام شد بنی‌صدر غیبش زد در حالی که رئیس‌جمهور بود ولی فرمانده کل‎قوا نبود. بعد هم که در مجلس عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر بررسی شد حضور پیدا نکرد که از خود دفاع کند در حالی که سخنران قابلی بود.

غفوری‌فرد ادامه می‌دهد: وقتی که موسی خیابانی کشته شد وزیر اطلاعات گفت که ماشین‌هایی داشتند که حتی آرپی‌جی۷ هم به این‎ها اثر نمی‌کرد و شیشیه‌هایش نرم می‌شد ولی نمی‌شکست. یعنی بسیاری از وسایلی که آنجا بود با اشاره بنی‌صدر مجوز او وارد مملکت شده بود.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=21200