• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

درخواست خانواده های اسیران فرقه رجوی از صلیب سرخ جهانی: رساندن پیام خانواده ها به اسیران گرفتار در آلبانی وظیفه صلیب سرخ جهانی است

  • کد خبر : 21113
  • 03 جولای 2019 - 12:44

جمعی از خانواده های اسیران گرفتار در فرقه رجوی به صلیب سرخ جهانی نامه نوشتند.به گزارش فراق، متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم سازمان صلیب سرخ جهانی

احتراما، به استحضار می رساند خانواده های اسیران فرقه رجوی وابستگانی همچون پدر، برادر و فرزندانی را در کشور آلبانی دارند که اینک قریب به سه دهه از انتقال غیر قانونی آنها، توسط فرقه تروریستی مجاهدین، با همدستی رژیم دیکتاتور صدام و بدون اطلاع سازمان متبوع جنابعالی به بهانه واهی آزاد کردن اسیران جنگی پس از ورود به اردوگاه های تحت نظارت صلیب سرخ، می گذرد.

افراد این فرقه حق ارتباط با سایر اعضا و یا دنیای خارج از تشکیلات را ندارند و از کلیه ی وسایل ارتباطی محروم هستند. حق مطالبه حقوق طبیعی و انسانی خود را ندارند و سرپیچی از مقررات گروه، منجر به زندان، شکنجه، توهین و تهدید آنان می شود. در قاموس این گروه، نهاد خانواده عنصر شرارت است و عضو این تشکیلات باید از خانواده و هرگونه عشق و علاقه محروم باشد. در چنین شرایطی طبیعی است که اعضای در بند، نتوانند خواستار ملاقات با خانواده هایشان باشند ولی خانواده ساکنان این گروه، آرزومند تماس تلفنی یا حضوری با عزیزان خود هستند و تلاش های بسیاری در این راه نموده اند. بارها جهت ملاقات و دسترسی به فرزندانشان به عراق سفر کرده اند. روزها و هفته ها پشت درب کمپ اشرف و لیبرتی ایستاده و با صدای بلند خواسته خود را مطرح کرده اند و همانگونه که مطلعید مکاتبات و مراجعه های بسیاری به دفتر صلیب سرخ و دفتر سازمان ملل در تهران داشته اند ولی متاسفانه تاکنون هیچ ملاقاتی میسر نگردیده است.

اینک این خانواده ها پس از گذشت نزدیک به سه دهه، هنوز این سوال را مطرح می کنند که چگونه بدون حضور نمایندگانی از صلیب سرخ، و پیش از تبادل قانونی اسرا بین دو کشور در حال جنگ، گروهی با خودسری و انجام توافقی غیرقانونی با کشور متخاصم تعدادی از اسیران را از اردوگاه ها خارج کرده تا جایی که اینک پس از سالها همچنان سرنوشت آنها برای خانواده هایشان نامعلوم است.

بی شک رساندن پیام این خانواده ها به عزیزان گرفتارشان در آلبانی و بالعکس و فراتر از آن، رساندن آنان به یکدیگر، از اصلی ترین وظایف سازمان صلیب سرخ جهانی می باشد.

ما خانواده ها از خواسته خود که ملاقات با فرزندان و رهایی آنان از زندگی نکبت بار گروه رجوی است ، دست بر نخواهیم داشت و به تلاش خود ادامه خواهیم داد و در این مسیر دست کمک به سوی صلیب سرخ دراز کرده و تقاضای کمک داریم.

ما خانواده ها از صلیب سرخ تقاضا داریم که برای نجات فرزندانمان از گروه مخوف رجوی و فراهم کردن شرایط ملاقات، اقدام جدی مبذول فرموده و از حقوق انسانی و طبیعی اعضا همچنین خانواده هایشان حمایت کند. همچنین ما بستگان افرادی که به آلبانی منتقل شده اند درخواست داریم، صلیب سرخ در جهت رهایی این اعضا از حصارهای گروه و تماس با خانواده هایشان، تدابیر لازم را اندیشیده و امکاناتی را فراهم نماید.

امیدواریم با تلاش های بشر دوستانه ی شما و همکاران تان مسیری به سوی آزادی فرزندان ما از پادگان رجوی ها در آلبانی فراهم آید.

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز یزد

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=21113

نوشته های مشابه

03آوریل
آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی
پیام نوروزی فریده پرورش به برادر خود در فرقه رجوی

آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم