• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

جنگ طلبی های چهره منفور آمریکایی و کاسه لیسی فرقه کثیف رجوی

  • کد خبر : 20661
  • 20 می 2019 - 9:51

 اختصاصی فراق- فرافکنی و تبلیغات جنگ‌طلبانه و تهدیدات ضد ایرانی مقامات آمریکایی در این روزها منجر به یک سری بازتاب و مواضع بین‌المللی علیه آمریکا و برخی سردمداران شناخته‌شده و منفور ازجمله پمپو و جان بولتون شد.

در این رابطه رسانه‌های مطرح اروپایی و آمریکایی با افشاگرهای گسترده نقش حیله گرانه، متعصب و جنگ‌طلب جان بولتون و گروه جنگ‌طلب را به‌خوبی برملا نمودند.نشریات شناخته‌شده و بین‌المللی چون واشنگتن‌پست، نیویورک‌تایمز و تایم هرکدام در طی گزارش‌های مبسوطی چهره جنگ‌طلب و منفور جان بولتون و سابقه اقدامات و نظریات خصمانه او در ارتباط با جنگ‌افروزی و بی‌اهمیتی‌اش به سایر کشورها را برملا نموده و شخصیت این فرد را به تصویر کشیدند آن‌ها در برخی مطالب نوشتند: «جان بولتون فردی است که حتی برخی از نزدیک‌ترین متحدانش در میان محافظه‌کاران آمریکایی، از او دوری می‌کنند و به خاطر جنگ سال ۲۰۰۳ عراق (همچنان) از سوی مخالفانش سرزنش می‌شود و به دلیل تندروی‌هایش در آن زمان به ابتکار کالین پاول، وزیر خارجه وقت، از دایره سیاست‌گذاری کشور به‌کلی بیرون گذاشته‌شده، او شخصی است که دو ده پیش (هنگام جنگ‌افروزی با کره شمالی) با بیانیه خارق‌العاده وزارت خارجه کره شمالی روبه‌رو شد که او را تفاله انسانی توصیف کرد.»

در ادامه مطالب به اختلافات بین بولتون و ترامپ پرداخته و می‌نویسند. ردگیری مجموعه مهمی از نظرات بولتون نشان می‌دهد که او بر سر سیاست‌هایی کلیدی با دونالد ترامپ اختلاف دارد.

بولتون، همان‌گونه که معتقد است از مذاکره با مقام‌های ایرانی، مسئله ایران و آمریکا حل نمی‌شود، مذاکره با کره شمالی را نیز بی‌ثمر می‌داند و بارها گفته که واشنگتن باید به کره شمالی «حمله پیشگیرانه» انجام دهد؛ یعنی کاملاً برخلاف آنچه دونالد ترامپ در حال حاضر پیگیری می‌کند و در تلاش است تا از راه مذاکره، بحران را حل کند. بولتون اگرچه از زمانی که به‌عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ انتخاب‌شده، مواضعش را به شکلی سیاستمدارانه هم‌راستا به رئیس‌جمهور تصویر می‌کند، اما هرازگاهی این تلاش‌ها نیز بی‌ثمر می‌ماند. آخرین نمونه ازاین‌دست دستور ناگهانی ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بود که برای مدت کوتاهی با سکوت بولتون همراه شد و درنهایت وقتی او لب به سخن گشود، به شکل غیرمستقیم مخالفت کاملش را با چنین نقشه‌ای نشان داد.

و از همه این‌ها مهم‌تر، بولتون به‌وضوح نشان داده که از مداخلات نظامی آمریکا در کشورهای دیگر چون عراق ونزوئلا ، سوریه و کره شمالی حمایت می‌کند. در جریان تنش اخیر واشنگتن و تهران نیز روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی مفصل به نقل از نزدیکان ترامپ  نوشت که او از دست جان بولتون کلافه شده است، چون او به دنبال ارتباط مستقیم و مذاکره با رهبران ایران است، اما در عوض برخی ازجمله بولتون بر طبل جنگ می‌کوبند و بولتون متهم است که با اغراق در اسناد و گزارش‌ها درباره ایران در تلاش است تا دو کشور را به یک رویارویی نظامی بکشاند.

سپس هفته‌نامه تایم در مواضعی تندتر نوشت: قبلاً مشاوران امنیت ملی در پشت پرده فعال بودند و در کاهش تنش‌ها و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک به رئیس‌جمهور کمک می‌کردند ولی اکنون جان بولتون با طرح پیام‌های تند و جنگ‌طلبانه‌اش به سگ پاچه گیر دولت ترامپ در سیاست خارجی تبدیل‌شده است.

از طرف دیگر برخی از سناتورهای دمکرات ازجمله برنی سندرز ، نانسی پلوسی و سناتور  تیم کین نیز به مخالفت با اقدامات اخیر طی مواضع و نامه‌های سرگشاده خواستار توضیح و تشکیل جلسه جهت بررسی ادعاهای بخش سیاست خارجی شدند.

بی‌بی‌سی فارسی گزارش کرد: درحالی‌که مقام‌های دولت ترامپ تقریباً به‌صورت روزانه اطلاعات جدیدی که نشان از خطرناک‌تر شدن وضع داشت به رسانه‌ها درز می‌دادند، صدای اعتراض سناتورها و نمایندگان مجلس عمدتاً از حزب دموکرات بلند شد. بعضی‌هایشان از اینکه برخلاف رویه‌های معمول در جریان این اطلاعات سری قرار نگرفتند ابراز نارضایتی کردند و تعدادی هم پیش از دیدن اطلاعات موردبحث هشدار دادند که این ماجرا بوی جنگ عراق را می‌دهد و جان بولتون دنبال راه انداختن جنگ جدیدی است. ازجمله سناتورهای ارشد و شناخته‌شده به ترامپ در مورد جنگی جدید هشدار دادند.

سناتور دیک دیربین از ایالت ایلینوی: ترامپ دارد صحنه را برای یک جنگ فاجعه‌بار دیگر آماده می‌کند. این اقدام نقض قانون اساسی است.

سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست: ما نمی‌توانیم به دولت ترامپ اجازه دهیم ما را به یک جنگ دیگر در خاورمیانه بکشد. ریس جمهوری مجوزی که بر اساس قانون اساسی باید از کنگره بگیرد را ندارد. من از تصویب طرحی که جلوی جنگ با ایران را بگیرد حمایت می‌کنم.

سناتور برنی سندرز از ایالت ورمانت: ما نمایندگان کنگره آمریکا باید هر آنچه در توان داریم را انجام دهیم تا جلوی تلاش‌های دولت ترامپ را برای سوق دادن ما به لبه پرتگاه جنگی فاجعه‌بار و غیرقانونی با ایران را  بگیریم.

نانسی پلوسی ریس مجلس نمایندگان: باید جلوی جنگ با ایران را بگیریم.

در پی بالا گرفتن انتقادها به عدم دسترسی سناتورها و نمایندگان به اطلاعات به‌دست‌آمده در مورد آمادگی ایران برای حمله به منافع یا متحدان آمریکا در منطقه؛ مقام‌های دولتی روز پنجشنبه چند سناتور را پشت درهای بسته در جریان آنچه سبب یا بهانه انتقال نیروی نظامی بیشتر به خلیج‌فارس و تهدیدهای تند شد، گذاشتند. سناتور تیم کین از ایالت ویرجینیا به‌تندی از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرد و گفت: خطر این تهدیدها از سوی ایران چقدر است؟ و چه میزان از تهدیدها مستقیماً در واکنش به اقدامات تحریک‌کننده دولت ترامپ است؟ ما عمیقاً نگرانیم که تصمیم ریس جمهوری برای به هم زدن دستاورد دیپلماتیک (برجام) ریسک جنگی غیرضروری را بالابرده باشد. ایران نبود که برجام را به هم زد. ایران نبود که برجام را نقض کرد. ایران نیست که تحریم وضع کرده.

سناتور کین روز پیش از آن‌هم با لحن و ادبیاتی کم‌سابقه از سوی یک سناتور برجسته آمریکایی، تقصیر بحران به وجود آمده را مستقیماً به گردن ریس جمهوری کشورش انداخت و گفت: این آمریکا بود که از برجام خارج شد، این آمریکاست که تحریم‌ها را دوباره وضع کرد، این مقام‌های دولت ما هستند که حرف از تغییر رژیم می‌زنند، این آمریکاست که می‌خواهد به منطقه آن‌ها نیرو بفرستد، آن‌ها چنین تصمیمی ندارند، پس باید پرسید آیا این تهدید جدید از سوی ایران، واکنشی نیست به سیاست‌های دولت ما؟ هم‌زمان سناتورها کریس مورفی و تام یودال طرحی را به مجلس سنا ارائه داده‌اند که دادن هرگونه بودجه برای حمله بدون مجوز از کنگره به ایران را ممنوع می‌کند؛

به‌راستی چه خیانتی برتر از این؟ درحالی‌که تعدادی زیادی از سناتورهای دمکرات و نشریات مشهور و پرتیراِژ آمریکایی که به‌مثابه نمایندگان ملت امریکا هستند. واقعیت‌هایی از تحریف اخبار در مورد ایران را برملا می‌نمایند و به‌صراحت می‌نویسند که هدف فشار حداکثری بر ایران کشاندن دولت ایران به جنگ و اشتباه و مقابله است تا از این فرصت استفاده نمایند و صریح تر می گویند پشت این نقشه‌های خائنانه بیش از همه جان بولتون و تنی چند از سیاست‌مداران جنگ‌طلب و منفور قرار دارند.

بیش از یک دهه است جان بولتون با فرقه کثیف رجوی سر در یک آخور دارند و سایت های  زبون و کثیف فرقه رجوی به نماینده و بازتاب‌دهنده منویات کثیف گروه ب و جان بولتون تبدیل‌شده و این نشان می‌دهد بدبخت‌ها جز کاسه‌لیسی و دم چرخاندن برای گروه ب حرف دیگر و راه دیگری ندارند.

یادداشت از: مریم سنجابی

انتهای پیام / فراق

 

 

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20661

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی