• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آلبانیایی ها خواستار استعفای «ادی راما» نخست وزیر شدند / فعالیت فرقه تروریستی رجوی در خاک آلبانی یکی از علت های اصلی تظاهرات

  • کد خبر : 20193
  • 09 آوریل 2019 - 18:15

هواداران احزاب مخالف دولت در آلبانی برای چندمین بار با برگزاری تظاهرات خواستار استعفای «ادی راما» نخست وزیر و اعلام انتخابات پارلمانی در این کشور شدند.به گزارش فراق به نقال از ایرنا، تظاهرکنندگان از روزهای گذشته در چند نوبت  با تجمع در مقابل ساختمان نخست وزیری، وی را به بی کفایتی در اداره کشور و نابسامانی اوضاع اقتصادی و بیکاری متهم کردند.
«ادی پالیوکا» یکی از رهبران مخالفان دولت آلبانی و از برگزارکنندگان تظاهرات ضددولتی طی سخنانی خطاب به نخست وزیر گفت: راما، از سمت خود استعفا بده و دولت را ترک کن، آلبانی ها تو را نمی خواهند.
نمایندگان احزاب مخالف دولت در آلبانی از سمت های نمایندگی خود در پارلمان استعفا و به این ترتیب نشست های مجلس را تحریم کردند.
احزاب مخالف و همچنین بخشی از مردم آلبانی نیز در این منطقه از اروپا با سیاست های اقتصادی و رفاهی دولت خود مخالف کرده و با برگزاری تظاهرات ضد دولتی متعدد، اعتراض خود را با سیاست های نخست وزیر کشورشان ابراز کرده اند.
مخالفان دولت آلبانی در این هفته نیز بار دیگر با درخواست استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، تظاهرات گسترده ای در تیرانا پایتخت این کشور برگزار کردند.
هواداران حزب مخالف «راست میانه دمکراتیک» در تظاهرات ضددولتی هفته گذشته تلاش کردند با عبور از صف ماموران پلیس، وارد ساختمان دولت شوند که جلوی آنها گرفته شد.
مخالفین دولت، حزب چپگرای سوسیالیست «ادی راما» نخست وزیر آلبانی را به فساد مالی و بی کفایتی اعضای دولت و ارتکاب جرایم سازمان یافته متهم می کنند که از طرف دولت به شدت رد شده است.
فرقه تروریستی رجوی هم که از دو سال گذشته به تیرانا در آلبانی منتقل شده است با روابط خود توانسته در میان دولتمردان آلبانی نفوذ کرده و موجبات نارضایتی بیشتر مردم این کشور را فراهم نماید. بر اساس اسناد منتشر شده حضور و فعالیت فرقه تروریستی رجوی در خاک آلبانی یکی دیگر از علت های اصلی و مطرح در این تظاهرات است.

جمهوری آلبانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن، عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و تنها عضو سازمان همکاری اسلامی در اروپاست.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20193

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی