• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

پایگاه مطرح آمریکایی با مروری بر کارنامه خونین منافقین هشدار داد: فرقه رجوی منفور همه ایرانی‌هاست / دولت ترامپ مراقب باشد

  • کد خبر : 20121
  • 31 مارس 2019 - 11:58

نشنال اینترست مروری بر کارنامه خونین منافقین داشته و حمایت آنان از رژیم صدام در جنگ علیه ایران را یکی از علل مهم تنفر مردم از این گروهک برشمرده است.

به گزارش، پایگاه آمریکایی نشنال اینترست با انتشار یادداشتی، خطرات حمایت دولت ترامپ از فرقه تروریستی منافقین را گوشزد کرده است.به گزارش فراق، این نوشته زیر عنوان «مجاهدین خلق، دوست آمریکا نیستند» منتشر و در ابتدای آن اشاره شده، مردم ایران و حتی کسانیکه با جمهوری اسلامی مشکل دارند، از مجاهدین خلق متنفرند و حمایت های دولت ترامپ از این گروه، نتایج فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

این پایگاه آمریکایی افزود: یک مطلب است که طیف های مختلف مردم ایران بر آن اتفاق نظر دارند و آن هم نفرت از گروه مجاهدین خلق می باشد.

در ادامه این یادداشت به سیاست خارجی متفاوت دولت ترامپ اشاره و از آن به عنوان «ضدیت با عقلانیت حاکم بر سیاست خارجی آمریکا طی دهه های گذشته» یاد شده است.

به باور یادداشت نویس نشنال اینترست، این روش غیر معمول ترامپ در برخی موارد نتایج مثبتی داشته اما در موارد دیگر همچون اتخاذ رویکرد مثبت در قبال گروهک منافقین، مخرب بوده است.

در این مطلب تاکید شده که سیاست خارجی مرسوم آمریکا طی ده های گذشته، نتوانسته نتایج قابل توجهی را در خاورمیانه به دست آورد. به عنوان مثال، دولت های پیاپی آمریکا، میلیاردها دلار به طرح صلح اسرائیل و فلسطین تزریق کرده اند اما این برنامه، درحال محو شدن در افق است. همچنین، تلاش های آمریکا نتوانسته نفوذ روبه رشد ایران در سراسر منطقه را محدود سازد.

نشنال اینترست،«رویکرد ترامپ در تقابل تجاری با چین»، «به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل»،«قطع کمک های مالی به فلطسطین» و «خروج از برجام» را به عنوان مواردی ذکر کرده که ترامپ، ساختار سنتی سیاست خارجی آمریکا را شکسته اما آسمان هم به زمین نیامده است. این گزارش می افزاید: اما گاهی شکستن رویکرد عقلایی مرسوم می تواند نتیجه عکس بدهد.

«عقب نشینی نظامی از سوریه»، «تقابل با ناتو» و «حمایت از گروه ایرانی مجاهدین خلق»، از جمله مواردی است که نشنال اینترست آن ها را خطرناک و دارای پیامدهای فاجعه بار احتمالی برای آمریکا توصیف می کند.

انتهای پیام / جام نیوز

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20121