• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بررسی نقش ربات های منافقین برای نشست ورشو / فرقه رجوی و عربستان سعودی بخشی از اتاق فکر آمریکا در ماجرای ورشو هستند

  • کد خبر : 19322
  • 26 ژانویه 2019 - 9:29

بی‌میلی رهبران اروپایی و کشورهای اثرگذار در تعاملات بین‌المللی برای حضور در نشست ضد ایرانی که قرار بود ماه آینده میلادی در سطح «رهبران جهان» و با تمرکز بر «تاثیرات منطقه‌ای ایران» در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود، باعث شده تا طراحان این سناریوی ضد ایرانی، برای زنده نگه داشتن نشست و ضریب دادن به آن، دست به اقدامات عجیب تبلیغاتی بزنند.

توئیتر به‌عنوان اثربخش‌ترین شبکه اجتماعی در فضای مجازی، محور این تبلیغات بین‌المللی قرار گرفت اما برای این تبلیغات، نیاز به یک ارتش سایبری در توئیتر بود. وظیفه ارتش سایبری تولید محتوای حداکثری در یک بازه مشخص درباره این نشست بود. در میان متحدان آمریکا عربستان سعودی و فرقه تروریستی منافقین، هم‌ انگیزه و هم نیروی لازم برای همکاری در این پروژه را دارند. چهره‌هایی همچون جولیانی وکیل ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور که دارای ارتباط ویژه‌ای با منافقین هستند، باعث شده تا در هر اقدام ضد ایرانی آمریکا از ظرفیت فرقه تروریستی منافقین نیز نهایت بهره را ببرد. این فرقه و عربستان سعودی بخشی از اتاق فکر آمریکا در ماجرای ورشو هستند که در نشست ورشو هم حضور پررنگی خواهند داشت.** نشست توئیتری پررنگ‌تر از واقعی

اما چطور می‌توان فهمید فرقه تروریستی منافقین و عربستان سعودی در پشت پرده فضاسازی توئیتری علیه ایران در نشست ورشو هستند.  به نوشته روزنامه فرهیختگان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه ۲۱ دی ماه (۱۱ ژانویه) در گفت‌وگو با رسانه افراطی «فاکس نیوز» خبر برگزاری نشستی بین‌المللی در سطح «رهبران جهان» را برای گسترش ثبات و آزادی در خاورمیانه اعلام کرد که تمرکز آن روی «تاثیرات منطقه‌ای ایران» است. از لحظه اعلام این خبر تا پیش از واکنش ایران به آن، توئیت چندانی در این باره منتشر نشد.

اما پس از واکنش‌ها در ایران به اجلاس ضد ایرانی، در ۲۵ دی (۱۵ژانویه) در یک ساعت تعداد توئیت‌های هشتگ we support poland summit از صفر به بیش از ۲۵ هزار توئیت و ریتوئیت رسید. تعداد تکرار توئیت‌های این هشتگ ظرف یک ساعت، از صفر به بیش از ۲۵ هزار عدد رسید ولی بعد از چهار ساعت این حجم توئیت بار دیگر نزدیک به صفر شد. (نمودار شماره یک) این حجم از توئیت و ریتوئیت این هشتگ، با شاخصه‌های ترند شدن یک موضوع در توئیتر به هیچ‌‌وجه همخوانی نداشت.

** تحلیل هشتگ رباتی درباره حمایت از نشست لهستان

رشد آنی و غیرقابل معمول توئیت‌های این هشتگ باعث شده برخی کارشناسان فضای مجازی نیز به آن ورود کنند. کاربری با نام «بهلول» در رشته توئیتی، این موضوع را بررسی کرده است. به بررسی هشتگ مربوط به حمایت از نشست لهستان پرداخته است. بر اساس آنچه او نوشته از مجموع ۱۷۶ هزار و ۹۹۱ توئیتی که با هشتگ we support poland summit منتشر شده است، ۱۷۲ هزار و ۹۶۱ توئیت و ریتوئیت و باقی توئیت‌ها جواب منشن بوده است. ۹۱٫۵ درصد توئیت‌ها یعنی ۱۵۸ هزار و ۳۳۹ مورد آن فقط ریتوئیت بوده که این آمار بسیار بالایی است.

مساله مهم دیگر اینکه ساعت اوج هشتگ زدن‌ها به سه‌شنبه ۲۵ دی از ساعت ۲۱ تا یک بامداد مربوط است. در این هشتگ، ۱۰۰ اکانت به تنهایی ۵۲ هزار و ۹۴ توئیت، ریتوئیت و منشن (سهم هر کدام ۵۲۰) داشته‌اند. به عبارتی ۲۹٫۵ درصد از مجموع فعالیت‌های مربوط به این هشتگ مربوط به این ۱۰۰ اکانت است.

بنا بر رقم بالای ریتوئیت و حجم بالای تولید محتوای ۱۰۰ اکانت اصلی مشخص می‌کند که این اکانت‌ها سازمان یافته و وابسته به یک مجموعه هستند. در موضوعات ضد ایرانی نیز همواره منافقین و سعودی‌ها پیشقدم تولید محتوا در توئیتر بوده‌اند. اگر این اتفاق را در کنار مستندی که شهریور گذشته شبکه الجزیره منتشر کرد بگذاریم، نقش منافقین در تلاش برای ترند کردن موضوعات ضدایرانی مشخص می‌شود.

الجزیره گزارش داده بود که اعضای فرقه تروریستی منافقین که در آلبانی مستقر است، از ربات‌ها برای نشر اکاذیب علیه نظام ایران در فضای سایبری و همچنین کمک به دستورالعمل «تغییر ایران» که واشنگتن به دنبال آن است، استفاده می‌کند. آمریکا ادعا می‌کرد در نشست لهستان رهبران جهان را گرد هم خواهد آورد تا علیه ایران ائتلاف‌سازی‌کند اما حالا برای زنده نگه داشتن این نشست، به ناچار به ارتش‌های سایبری تروریست‌ها و ربات‌ها پناه برده است.

برای موفقیت یا عدم موفقیت آمریکا در اجماع‌سازی علیه ایران نیازی نیست تا ۲۴ آبان ماه صبر کنیم، همین که منافقین و سعودی‌ها آن هم با توئیت‌بازی به کمک آمریکا آمده‌اند، نشان می‌دهد این نشست در بهترین حالت تبدیل به گردهمایی دولت‌های مرتجع منطقه، گروهک‌های تروریستی، دولت‌های افراطی و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

صادق امامی

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19322

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی