• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

اعتراض شدید خانواده های عضو انجمن نجات استان اردبیل به «عفو بین الملل»: پشت سیمای «عفو بین الملل» روابط دیگری جریان دارد / گزارش نویسی بر اساس نگاه فرقه رجوی به چه معنایی است؟

  • کد خبر : 19172
  • 15 ژانویه 2019 - 11:49

خانواده های عضو انجمن نجات استان اردبیل با انتشار نامه ای به رفتارهای دوگانه و تبعیض آمیز سازمان عفو بین الملل اعتراض کردند.
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فراق، در نامه منتشر شده این انجمن که جمعی از خانواده های اسیران فرقه رجوی هستند، آمده است:سازمان غیر دولتی عفو بین‌الملل در حالی که مدعی است برای محاکمه عادلانه زندانیان سیاسی، لغو مجازات اعدام و شکنجه و پایان هر گونه نقض حقوق بشر توسط دولت‌ها یا دیگر سازمان‌ها مبارزه می‌کند اما بر اساس گزارش فرقه تروریستی رجوی اقدام به انتشار بیانیه می کند.
عفو بین الملل بر اساس گزارش فرقه ای بیانیه منتشر کرده که خود آن فرقه یک گروه تروریستی بوده و بیش از ۳۰ سال اعضای خود را از حق دیدار با خانواده محروم نموده است.
فرقه رجوی که سران آن مسعود رجوی و مریم رجوی هستند با روش های غیرانسانی فرزندان این خانواده ها را گمراه نموده و به اسارت گرفته اند. این فرقه خطرناک هم اکنون آزادانه در کشورهای آلبانی و فرانسه فعالیت نموده و به کمترین حقوق انسانی برای اعضای خود از جمله دیدار با خانواده و دسترسی به اولیه ترین وسایل ارتباط جمعی چون تلفن و اینترنت ارزشی قائل نیست.
در ادامه این نامه آمده است: سران فرقه رجوی با این عمل ضدانسانی در پی مخفی کردن زندانیان، جنایت ها، قتل ها و شکنجه اسیران ناراضی هستند.
خانواده های اسیران فرقه رجوی ضمن اعتراض شدید به این بیانیه، این برخوردهای تبعیض آمیز را از یک نهاد بین المللی تعجب آمیز دانسته و سوال می کنند چگونه «عفو بین الملل» در مقابل اینکه فرقه رجوی مانع ملاقات اعضا با خانواده ها می شود عکس العملی نشان نمی دهد؟
در پایان این نامه آمده است: فرقه رجوی بیشترین حجم ترور را در کشور ایران انجام داده که آمار آن بیش از ۱۲ هزار نفر و به طور رسمی است. این فرقه در حالی با بی شرمی تمام این آمار را قبول دارد ‌که به گزارش رسمی وزارت خارجه آمریکا در سال ۱۹۹۷، این فرقه به شدت مورد نفرت مردم بوده و رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و هزاران نفر از مردم ایران به دست آنها به شهادت رسیدند.
عفو بین‌الملل بوسیله یک وکیل انگلیسی به نام «پیتر بنسون» در جولای ۱۹۶۱ در شهر لندن پایه‌گذاری و در ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۲ رسما به نام «عفو بین‌الملل» نامگذاری شد.
در دهه ۱۹۸۰ عفو بین الملل به عنوان یک جایزه دار صلح نوبل و برنده جایزه حقوق بشر ملل متحد انتقادات بیشتری از حکومت‌ها کرد. اتحاد جماهیر شوروی در آن دوران اعلام کرد که عفو بین الملل کارهای جاسوسی را هدایت می‌کند.
عفو بین الملل در سطح بین دولتی، در حمایت از ایجاد کمیساریای عالی ملل متحد برای حقوق بشر (تاسیس شده در سال ۱۹۹۳) و یک دادگاه جنایی بین المللی (تاسیس شده در سال ۲۰۰۲) به بحث و مذاکره پرداخت.
توجه عمده عفو بین‌الملل به پنج حوزه کلیدی است: حقوق زنان، حقوق کودکان، پایان بخشیدن به شکنجه و اعدام، حقوق پناهندگان و حقوق زندانیان عقیدتی.
کمیته اجرایی بین‌المللی عفو بین‌الملل (IEC) که توسط رییس کمیته اجرایی بین‌المللی اداره می‌شود، شامل هشت عضو و یک صندوقدار است. این اعضا توسط شورای بین‌المللی و به نمایندگی از آن انتخاب می‌شوند و سالی دو بار تشکیل جلسه می‌دهند. وظیفه کمیته اجرایی بین‌المللی تصمیم گیری به نمایندگی از عفو بین الملل، اجرای استراتژی طرح شده توسط شورای بین‌المللی و تضمین مطابقت آن با اساسنامه و قوانین موضوعه سازمان است.
دبیر خانه بین‌المللی مسئول هدایت و انجام امور روزانه عفو بین الملل طبق دستور العمل کمیته اجرایی بین المللی و شورای بین‌المللی است. این دبیر خانه تقریبا توسط ۵۰۰ کارمند تخصصی عضو و در راس آن یک دبیر کل اداره می‌شود. دبیر خانه بین‌المللی چندین برنامه کاری را اداره می‌کند: سازمان‌ها و حقوق بین الملل، تحقیقات، کمپین‌ها، بسیج نیروها؛ و ارتباطات.
دفتر دبیرخانه از زمان تاسیس در نیمه دهه ۱۹۶۰ در لندن واقع شده است.
عفو بین‌الملل مدعی است که فقط از سوی اعضای آن در سر تا سر جهان تامین مالی می‌شود.
مشخصات تماس با سازمان عفو بین الملل که در سایت رسمی این نهاد برای مکاتبات ایران در نظر گرفته شده به شرح زیر است:

Iran
London office
Telephone: +44 20 74135500
Address: 1 Easton Street, London, WC1X 0DW, UK
Email: contactus@amnesty.org

خواسته به حق خانواده های اسیران فرقه رجوی بارها با ارسال نامه های مختلف به مراجع بین المللی پیگیری شده اما متاسفانه به نظر می رسد در پشت سیمای این نهادهای بین المللی، روابط دیگری در جریان است.
انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19172