• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

درگفتگو با کارشناس تاریخ انقلاب مطرح شد:روایتی از آمارسازی منافقین برای تعداد کشته های خود

  • کد خبر : 17239
  • 12 سپتامبر 2018 - 19:29

هرسال در ایام تابستان شبکه های ضد انقلاب فارسی زبان، با طرح شایعات تکراری در ارتباط با محاکمه منافقین در سال ۶۷، تخریب چهره جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. به گزارش فراق، پاسخ شفاف تر به این شایعات منافقین، می تواند از تحریف تاریخ جلوگیری کند. به طور کلی شبهات مطرح شده پیرامون اعدام های سال ۶۷، ذیل دو محور کلی است؛ اول قانونی بودن و یا نبودن محاکمه اعضای فرقه رجوی که در زمان عملیات مرصاد در زندان بوده اند؛ دوم تعداد منافقینی که پس از عملیات مرصاد محکوم به اعدام شدند. دکتر کوشکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و از کارشناسان تاریخ انقلاب، در گفتگو با رجانیوز، به شایعه پراکنی منافقین در ارتباط با این موضوع پاسخ داده است. متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید؛

کوشکی در پاسخ به این سوال که «آیا همانطور که منافقین ادعا می کند، محاکمه مجدد اعضایی که در زندان بوده اند، غیر قانونی است؟» گفت: نقشه ای که فرقه برای خود ترسیم کرده بود این بود که با حمله نیروهای نظامی سازمان از خاک عراق به مرز های ایران، اعضای فرقه که در زندان های کشور بودند، دست به شورش زده و پس از همراه کردن زندانی ها با خود، رهبری شورش را بدست گرفته و شروع به مبارزه مسلحانه کنند. کسانی که سر رشه ای از حقوق دارند، می دانند که هر جرمی برای خودش، محاکمه ای جداگانه دارد. اعضای فرقه نیز که در زندان بودند، به جرم همراهی با نقشه فرقه برای شورش و اصرار مواضع فرقه محاکمه شدند. فلذا اینطور نبوده است که محاکمه شان غیر قانونی باشد.

کوشکی در ادامه افزود: «جمهوری اسلامی با منافقین خیلی ساده و مهربانانه برخورد کرد. چرا که در هرجای دنیا، اشد مجازات را برای کسانی که علیه امنیت ملی شورش می کنند، در نظر می گیرند. در خیلی موارد حتی محاکمه هم نمی کنند. اما جمهوری اسلامی در برخورد با این منافقین، آنها را عادلانه محاکمه کرد. آنهم نه همه شان. بلکه آنهایی را محاکمه کرد که بر مواضع فرقه پایبند بودند».

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه  به روابط و همکاری منافقین با رژیم بعث عراق در طول جنگ تحمیلی اشاره کرده و گفت:  مایه تعجب است که امروز عده ای ادعاهای گروهی را باور می کنند که دستشان به خون چندین هزار از مردم آلوده است و از سال ۶۳ تا ۸۳، نزدیک به بیست سال، همکاری مستقیم با عراق که درحال جنگ با ایران بود، داشت.

دکتر کوشکی در پاسخ به این سوال که «آیا ادعای منافقین در ارتباط با تعداد اعدامی های فرقه درست است یا خیر؟» نیز گفت: پس از شکست منافقین در عملیات مرصاد و محاکمه کسانی که بر موضع فرقه بودند، فرقه در خارج از کشور مدعی شد که صدهزار نفر از اعضای خود توسط جمهوری اسلامی ایران اعدام شدند! سپس صدهزار نفر را به چهارهزار نفر تقلیل دادند و جالب است بدانید که از همین چهارهزار نفری که فرقه معتقد است توسط جمهوری اسلامی اعدام شده اند، تنها حدود پانصد نفر از آنها دارای مشخصات، آن هم نه به طور کامل هستند! مشخصاتی در حد نام و نام خانوادگی و نام پدر.  البته بخشی از کسانی هم که منافقین از آنها به عنوان کشته های فرقه یاد می کنند، اصلا عضو فرقه نبوده اند. به عبارتی دیگر، فرقه برای بالا بردن تعداد اعدامیها، کشته های دیگر گروه های الحادی را هم به اسم خود ثبت می کرد.

کوشکی در پاسخ به این سوال که «چرا اکنون پس از گذشت نزدیک به سی سال از آن تاریخ، جای جلاد و شهید عوض شده است و عده ای بی توجه به جنایات منافقین در حق مردم ایران، آنها را بی گناه می دانند؟»گفت: متاسفانه رسانه های ما در این حوزه خیلی ضعیف عمل   کرده اند و می کنند. صدا و سیما و رسانه های دیگر نه تنها جنایات منافقین را برای جامعه بازگو نمی کنند که حتی سخنان و فرمایشات حضرت امام در این باره را هم بایکوت کرده اند. یکی از عوامل اصلی و تاثیر گذار عوض شدن جای جلاد و شهید، همین کم کاری رسانه ها است. و همین کم کاری ها نیز به شبکه های ضد انقلاب فرصت سوءاستفاده و تحریف تاریخ را می دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=17239