• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

منافقین در بخت آزمایی اقتصادی هم شکست خواهند خورد!  / فرقه رجوی سال‌هاست که در فکر انتقام گرفتن از مردم است

  • کد خبر : 16720
  • 20 آگوست 2018 - 11:20

فرقه تروریستی رجوی که تاکنون بخت خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی را بارها آزموده و البته شکست خورده است، به‌تازگی تلاش می‌کند تا هماهنگ با راهبردهای دولت دونالد ترامپ، در مسیر تروریسم اقتصادی حرکت کند.

منافقین در این زمینه توانمندی بالایی ندارد. با این وجود به کمک راهبردهای ایالات متحده از روش‌هایی استفاده می‌کند که می‌تواند تا اندازه‌ای بر وضعیت اقتصادی کشور اثر بگذارد.

یکی از این روش‌ها، استفاده ابزاری از دلار برای اثربخشی بر سبک زندگی ایرانی‌هاست. تروریست‌ها در نظر دارند تا از طریق دلار، بر نیازهای مردم ایران اثر گذاشته و مردم را وادار به خرید لوازمی کنند که با وجود آنکه به آن نیازی ندارند اما می‌خرند تا کشور دچار قحطی و ورشکستگی اقتصادی شود.

منافقین پیش از این هم از این روش‌ها برای ضربه زدن به زیرساخت‌های کشور استفاده کرده بودند. مثلا در سال ۸۸ پیشنهادی در فضای مجازی مطرح شد مبنی بر اینکه همه هواداران جریان معترض در یک زمان مشخص همگی اتوهای خود را بی‌آنکه نیازی داشته باشند، به برق وصل کنند. برآورد این بود که در این صورت نیروگاه‌های کشور کشش تامین برق را نداشته و برق ایران قطع می‌شود.

این همان سناریویی است که اکنون در یک سطح دیگر درحال استفاده است. یعنی منافقین می‌کوشند کاری کنند که همه مردم با هم از یک ارز خاص یا یک کالای مشخص استفاده کرده و کشور را دچار بحران عرضه و تقاضا کنند.

این اتفاق در زمینه دلار افتاد. تاثیر آن بر قیمت لوازم خانگی و بازار خودرو هم محسوس بود. اما ممکن است این روند درباره تقاضاهای کاذب دیگر مثلا در بازار املاک هم تکرار شود.

افزون بر دلار، سلاح دیگر منافقین برای ایجاد شوک‌های اقتصادی، ایجاد جنگ روانی است. رسانه‌ها و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی ابزار مناسبی هستند برای آنکه اکانت‌های جعلی منافقین به‌کار افتاده و ایجادکننده نوعی ناامنی اقتصادی در کشور باشند. وقتی همه مردم مثل هم فکر کنند که کشور دچار بحران سیاسی – اقتصادی است، همین ذهنیت در واقعیت هم کشور را دچار بحران می‌کند.

برای مبارزه با این نوع تروریسم که رسانه‌ای – اقتصادی است، باید سواد رسانه‌ای و اقتصادی مردم را بالا برد و ماهیت واقعی شایعات را به مردم نشان داد. باید مردم بدانند که احتکار دلار، احتکار مسکن، احتکار طلا یا احتکار خودرو نه فقط به زیان کشور بلکه به زیان محتکران نیز هست.

هدف اصلی تروریست‌ها ایجاد ناامنی است. این ناامنی گاهی از طریق انفجار بمب است و گاهی انفجار اقتصاد. گاهی هدف جان مردم است و گاهی فکر مردم. بنابراین تروریست‌ها وقتی اقتصاد را هدف می‌گیرند که توانسته باشند فکرها را تغییر داده و بحران اقتصاد را در ذهن مردم کلید بزنند.

نتیجه شتاب در خرید انواع اجناس و ترس از گرانی آینده و بحرانی که رسانه‌های معاند چنین القا می‌کنند که پیش‌روست، چیزی به‌جز ورشکستگی و باخت همگانی نیست. تروریست‌ها این را خوب می‌دانند و به همین خاطر سعی می‌کنند از طریق مردم، مردم را هدف قرار دهند.

فرقه رجوی سال‌هاست که در فکر انتقام گرفتن از مردم است. اکنون نیز به‌وسیله خود مردم و با استفاده از ابزارهای مجازی در حال کوچک کردن سفره مردم است. مردمی که ناخواسته در دام تروریسم اقتصادی گرفتار شده و در راستای منافع تروریست‌ها، به اقتصاد خود ضربه می‌زنند.

یاددشت از دکتر مصطفی انتظاری هروی

انتهای پیام / بنیاد هابیلیان

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=16720