• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

فرقه ها چگونه عمل می کنند ؟ /۱

  • کد خبر : 16433
  • 06 آگوست 2018 - 9:28

همه ما در برابر عضو گیری فرقه ها آسیب پذیر هستیم . فرقه های بسیاری با استفاده از بر خوردها و ترفندهای فراوان، فعالانه در هر لحظه به دنبال عضوگیری هستند.

به طوری که این احتمال وجود دارد که همین الان یک فرقه به دنبال شما باشد . در هرسنی که باشید علایق شما هرچه که باشد ،ب ه هرسبکی که زندگی کنید، گرفتار شدن در چنگال یک رابط عضو گیری فرقه ، به سادگی گرفتن کارت کتابخانه است . راه های مختلف در گیر شدن در یک فرقه ، به تعداد فرقه های موجود است .
هر گروه متدهای عضو گیری خودش را به وجود آورده است که از تماس های فردی گرفته تا تبلیغ در کیوسک ها ، روزنامه ها ، مجلات و تلویزیون و رادیو را شامل می شود. نقطه شروع عضو گیری ممکن است متفاوت باشد ، اما یک فاکتور در آن ثابت است و آن ، این است که انبوهی از فریبکاری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این فریبکاری ها در نقطه عضو گیری از مخفی کاری در خصوص آنچه واقعا ماهیت گروه را تشکیل می دهد ، گرفته تا مخفی کاری در مورد منظور نهایی از عضویت را شامل می شود .
یک نفر ممکن است طی تماسی از طریق کامپیوتر تان شما را به فرقه ای بکشاند . شما ممکن است برای یک کلاس کالج ثبت نام کنید و دریابید که استاد راهنمای شما یک فرقه ای سرسپرده است که به طور پنهانی در صدد عضو گیری دانشجویان است . شما ممکن است با دامپزشک، دندانپزشک ،اوپتومتریست (بینایی شناسی ،عینک ساز ) ،یا همسایه خانه کناری بر خورد داشته باشید و آنها تلاش کنند شما را عضو گیری نمایند. در یک کار تحقیقی اخیر در خصوص ۳۸۱عضور سابق ۱۰۱ گروه فرقه ای مختلف ، ۶۶ درصدخاطر نشان کردند که برخورد اولیه آنها با گروه مربوطه توسط یک دوست یا خویشاوند صورت گرفته است و البته بقیه توسط غریبه ها عضو گیری شده بودند .
عضو گیری یک فرقه در سه گام اصلی صورت می گیرد : مراجعه اولیه توسط رابط عضو گیری فرقه و دعوت به یک محل مجلل یا مناسب مخصوص یا جلسه ای مهم و جذاب، بر قراری ارتباط نخست با فرقه، یعنی جایی که احساس خواهید کرد که دوستتان دارند و پذیرفته شده اید و متعاقب این مراحل، با استفاده از روش های مجاب سازی و روانشناختی ،حصول اطمینان از اینکه شما مجددا به فرقه برگشته ،تعهدات بالاتری را به گردن می گیرید .
ادامه دارد
تهیه و تنظیم: معصومه حسن زاده، پایگاه خبری – تحلیلی فراق
برگرفته از کتاب «فرقه ها در میان ما » نویسنده خانم دکتر مارگارت تالر سینگر ، مترجم ابراهیم خدابنده
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=16433