• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

«ادوارد»، روایت جدایی یک ارمنی از منافقین

  • کد خبر : 16257
  • 30 جولای 2018 - 11:30

سینما روایت در دومین برنامه از سری جدید خود، مستند «ادوارد» را مورد نقد و بررسی قرار داد. این فیلم روایت زندگی شخصی ارمنی به نام «ادوارد» و ۱۲ سال زندگی او همراه با منافقین است.

به گزارش فراق ، «ادوارد» نام مستندی به کارگردانی محمدباقر شاهین و از تولیدات مرکز مستند سوره است که در جشنواره سینماحقیقت سال گذشته موفق به کسب جایزه ویژه شبکه مستند این جشنواره شد.

این مستند روایت زندگی شخصی به نام «ادوارد» است که سال ۵۹ یعنی اوایل جنگ و در حالی که مشغول دفاع از کشور بوده است، اسیر می‌شود و ۹ سال از عمر خود را در زندان‌های عراق سپری می‌کند. او در مدت اسارت فشارهای زیادی را متحمل می‌شود. ادوارد در همین اثنا و در حالی که از سوی همه فراموش شده بود به فرقه رجوی می‌پیوندد و حدود ۱۲ سال هم به لحاظ ایدئولوژی و تفکر اسیر منافقین می‌شود. ماجرای زندگی و رهایی او از دست منافقین در مستند «ادوارد» روایت می‌شود.

جلسه نمایش و نقد و بررسی این مستند در برنامه سینما روایت روز یکشنبه ۷ مرداد ساعت ۱۸ با حضور عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، محمدتقی فهیم منتقد سینما و محمدباقر شاهین کارگردان اثر، در مجموعه فرهنگی-هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهار جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=16257

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی