• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

قیام ۱۵ خرداد، سالروز قیام جاودانه مردم ایران / ۱۵ خرداد، جداناپذیری اسلام از سیاست را برای همگان آشکار کرد

  • کد خبر : 15205
  • 04 ژوئن 2018 - 11:03

«مردم ایران در حال حاضر با وجود مسائل و مشکلات پیش رو متحد و یکپارچه تر از گذشته به ملتی قدرتمند تبدیل شده اند و هر گونه دست درازی به آرمانهای خود را از بازو قطع خواهند کرد.»

قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ در حقیقت نقطه عطف و سرآغاز شکوفایی انقلاب اسلامی و یادگاری نیک از پیوند عمیق دین و سیاست بوده که توده‌های عظیم مردم با روحانیت پیوند عمیق تری برقرار کردند.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، قیام ۱۵خرداد، به افسانه جدایی دین از سیاست که بیش از نیم قرن، از سوی استعمارگران و رژیم های دست نشانده آنان تبلیغ و ترویج شده بود، پایان داده و جداناپذیری اسلام از سیاست را، برای همگان آشکار کرد.
مردم متدین و دین دار ایران در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ با پیوند عمیق خود با روحانیت و مرجعیت، با وجود سیاست سرکوب و تهدید رژیم، دست از حمایت رهبر و مرجع دینی خود برنداشته و در برابر ظلم و ستم و اقدام‌های ضد اسلامی رژیم شاه تا آخر ایستادند.
*دستاوردهای قیام ۱۵خرداد
آشکار شدن ماهیت ضد اسلامی شاه، تقویت روحیه دینی و دفاع مذهبی مردم، افزایش رشد سیاسی روحانیت و توده‌های مردم، قرار گرفتن علما و مراجع در سطح رهبری و پیشتازان نهضت، تعمیق پیوند روحانیت با اقشار مختلف بویژه دانشجویان، افشای چهره ریاکارانه شاه، رشد آگاهی و تفکر انقلابی مردم و فروپاشی تز جدایی دین از سیاست و مهمتر از همه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ از مهمترین دستاوردهای قیام خونین ۱۵خرداد سال ۴۲ بود.
قیام ۱۵ خرداد جنبشی ماندگار و اثر گذار برای همیشه تاریخ است و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود .
این قیام، سر آغاز تحوّلات و دگرگونیهای شگفت آوری شد که به حق می توان از آن به عنوان «یوم اللّه» نام برد.
مردم ایران در حال حاضر با وجود مسائل و مشکلات پیش رو متحد و یکپارچه تر از گذشته به ملتی قدرتمند تبدیل شده اند که هر گونه دست درازی به آرمانهای خود را از بازو قطع خواهند کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=15205