• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سیاستمدارانی که خود را به فرقه رجوی می فروشند / نماینده پارلمان انگلیس ۸۰۰ پوند از فرقه ارتجاع و سرکوبگر رجوی گرفت

  • کد خبر : 13084
  • 04 فوریه 2018 - 12:35

اسناد منتشر شده از پارلمان انگلیس نشان می دهد که توبی پرکینز نماینده حزب کارگر پارلمان انگلیس مبلغ ۸۰۰ پوند از فرقه ارتجاع و سرکوبگر رجوی با هدف شرکت در یک «همایش حقوق بشری» دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فراق به نقل از میدل ایست آی، پارلمان انگلیس نوشت:  برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس در گردهمایی یک گروه جنجالی شرکت کردند که تا سال ۲۰۰۸ در لیست سازمان های تروریستی دولت انگلستان بوده است.

نمایندگان محافظه کار دیوید آمس، باب بلکمن، ترزا ویلیرز، متیو آفرود و توبی پرکینز از حزب کارگر در میان هیئت انگلیس حاضر در گردهمایی فرقه رجوی در پاریس در اول ژوئیه بودند.

بسیاری از کارشناسان و اعضای سابق فرقه ارتجاع رجوی، این سازمان را یک فرقه می دانند و مریم رجوی رهبر این گروه هنوز اجازۀ ورود به انگلستان را ندارد.

میدل ایست آی در مصاحبه با ماهان عابدین تحلیلگر مسائل ایران نوشت: اگر پارلمانترهای انگلستان با هدف تغییر در ایران یا حمایت از متعرضان ایرانی از آن ها حمایت می کنند که راه درستی را انتخاب نکرده اند چراکه این گروه هیچ جاذبه ای ندارد و مورد نفرت جهانی است. یکی از دلایل تنفر از این گروه خاطراتی است که از دیرباز باقی مانده است. آنها در جنگ ایران و عراق به طرز وقیحانه ای در طرف عراق قرار گرفتند.

بر اساس اسناد منتشر شده، پرکینز نمایندۀ چسترفیلد مبلغ ۸۰۰پوند از فرقه رجوی و دیوید آمس و باب بلکمن هزینه های سفر خود را از کانون حقوق بشر و دموکراسی وله دریافت کردند. ویلیرز و آمس در سخنرانی خود در این گردهمایی از ضرورت حمایت از رجوی و حقوق بشر و دموکراسی گفتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=13084