• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

شباهت ها وتفاوت های ملک عبدالله ومسعود رجوی در ساختن حرمسرا ( بخش نخست )

  • کد خبر : 1276
  • 01 فوریه 2015 - 6:50

شباهت ها وتفاوت های ملک عبدالله ومسعود رجوی در ساختن حرمسرا ( بخش اول)

ساختن حرمسرا از دیرباز تاریخ دربین پادشاهان و سران قبائل وجود داشته است _ تعدد ذوجات ( چند همسری ) اما دردین اسلام کاملا رسمیت یافته است و چنین است که ما می بینیم درقرن ۲۱ بااینکه این رسم تقریبا دربسیاری از کشورهای جهان متروک شده وازبین رفته است ولیکن این نوع نگرش به مقوله زنان همچنان دربین کشورهای اسلامی وبرخی ازقبائل بدوی درگوشه وکنارجهان متداول ومعمول است _ دراین نوشتار تلاش براین است که ضمن نگاهی کوتاه به زندگی یکی ازشیخ های حاکم بر کشورهای عربی ومعرب ( ملک عبداله ) موضوع حرمسراسازی مسعود رجوی درکمپ اشرف درعراق رامورد بررسی قراردهم..

– در خاطرات خانم زهرا سادات میرباقری یکی ازخانم های فراری ازتشکیلات سازمان مجاهدین رجوی ،آمده است :
وقتی سال ۱۳۸۹ مسعود رجوی از طریق چت و نیز نوار صوتی با زنان لایه دوم شورای رهبری که من هم جزء آنها بودم نشست می گذاشت در جواب سکوت و اعتراضات زنان معترض تشکیلات شورای رهبری می گفت : زن ناموس که موضوعی بنام بحث سیاسی ندارد باید هرچه رهبر عقیدتی اش (رجوی) می گوید بدون چون و چرا اطاعت بکند و فراتر باید مطیع قلبی رجوی باشد و در جلسات شورای رهبری هم به ما می گفتند شما باید خود را وقف رهبری بکنید. این کلمه وقف ریشه دینی دارد به معنی عطا کردن مطلق، و مریم رجوی که برای زنان تشکیلات نشست می گذاشت می گفت : ناموس از خود چیزی ندارد و تمام عیار متعلق به رهبری است .

Rajavi-Saudi-women-abuse

نخست _ملک عبدالله ابن عزیز ( ملک عبدالله ) پادشاه عربستان سعودی

ملک عبدالله دوهفته پیش درسن ۹۰ سالگی چشم از جهان فروبست _ آنچه از راین شیخ دیکتاتور موروثی عرب بجامانده علاوه برثروت های فراوان ده ها زن و ده ها فرزند می باشد _ گرچه امار دقیقی از زنان عبدالله دردست نیست ولیکن عدد ی بین ۲۵ تا ۳۰ زن رسمی می تواند به واقعیت نزدیک باشد واین یعنی ” حرمسرا “

گروهی اززنان حرمسرای ملک عبدالله

حرمسراسازی و سرکوب زنان درعربستان سعودی وسکوت وعلت سکوت سازمان های مدافع حقوق بشر وزنان

زنان در کشور استبدادی _ پادشاهی _ اسلامی عربستان درزمره بی حقوق ترین زنان تحت ستم وسرکوب جهان به شمار می روند _ دراین کشور زنان از بسیاری از حقوق اجتماعی از جمله حق انتخاب محروم هستند _ زنان درعربستان بدون مرد حق بیرون رفتن از خانه ورانندگی _ سفر و انتخاب پوشش _ حق طلاق ووو محروم هستند _ یکی اززنان سابق ملک عبدالله که موفق به فرار از این کشور گردید بنام ” العنود الفایز ” درگفتگو بارسانه ها اعتراف کرد به دلیل تقاضای طلاق از ملک عبدا لله مورد خشم وغضب قرارگرفته واین شیخ مستبد چهار دخترجوان نامبرده بنام های هلا _ سحر _مهی وجواهر به مدت ۱۲ سال درخانه حبس نموده است _ این زن با گرفتن وکیل فریاد مظلومیت وستم این شیخ مستبد زن ستیزرا به گوش سازمان ملل و دیگر نهاد های مدافع حقوق بشر رسانده است _ علاوه براین دختران جوان زندانی این شیخ موفق شده اند صدای اعتراض خود به محرومیت حقوق زنان و زندانی بودن خودرا به گوش جهانیان برسانند _بااین همه از آنجا که عربستان به با دراختیار داشتن دلارهای نفتی قادر است _ سازمان ها _ نهادها وشوراها ورسانه های جهانی را به دادن رشوه ساکت نماید تلاش این زن ودخترانش درهیچ کجا مورد بررسی و تحقیق و اقدام قرار نگرفته است _ چراکه غربی ها به دلیل وجود چاه های نفت دردست این شیوخ از نزدیک شدن به بررسی نقض حقوق بشر وزنان دراینگونه کشورها خودداری می کنند.

یکی از زنان سابق ملک عبدالله که موفق به فرار از این کشور گردید بنام ” العنود الفایز ” در گفتگو با رسانه ها اعتراف کرد به دلیل تقاضای طلاق از ملک عبدا لله مورد خشم و غضب قرار گرفته و این شیخ مستبد چهار دختر جوان نامبرده بنام های هلا، سحر، مهی و جواهر را به مدت ۱۲ سال درخانه حبس نموده است.

haram sara masoud rajavi 1

سحر وجواهر دوتن از دختران زندانی ملک عبدالله

 حرمسرا سازی توسط مسعود رجوی و مریم قجر در کمپ اشرف

پس از شکست عملیات خود زنی فروغ در سال ۱۳۶۷ که منجر به کشته شدن ۱۵۰۰ نفر از مهاجمین مزدور صدام گردید زنان و مردان بسیاری از اعضای این گروه همسر خود را در این تهاجم از دست دادند. مسعود رجوی برای توجیه این شکست از پیش مشخص تمامی تقصیرها را به گردن مهاجمین نهاد و در جمع بندی عملیات گفت :

علت شکست توجه شما به خانواده هایتان بوده است.

بنابر این طبق یک نقشه شیادانه تحت نام ” انقلاب ایدئولوژیک ” دستور داد همه اعضا همسران خود را طلاق گفته و حلقه هایشان را تحویل او بدهند و مجرد ها هم برای همیشه فکر نزدیکی به جنس مخالف را از ذهن خود پاک کنند.

این دستور تشکیلاتی بنابر شواهدی که بعدها منتشر گردید در حقیقت بخش نخست پروژه حرمسرا سازی مسعود رجوی بود.

در فاز دوم این اقدام مسعود برای فریب زنان و ساختن زمینه های حرمسرا ، شورای رهبری را راه اندازی و تلاش کرد بین زنان تحت ستم و سرکوب نوعی رقابت ساختگی ایجاد نماید تا بتواند زنانی راکه صد در صد گوش به فرمان و به مرحله کلفتی و بردگی محض او رسیده باشند و به اصطلاح ذوب در رهبری شده اند را برای ساخت و راه اندازی حرمسرا آماده نماید.

در راه اجرای این پروژه از همسر سابق و کرایه ای مهدی ابریشمچی ( مریم قجر ) نیز در مقام یک واسطه و دلال محبت استفاده نمود. مریم زنان را فریب داده و به آنها می گفت :

زن بودن شما تنها با درحریم مسعود قرارگرفتن معنا پیدا می کند.

به هر روی طی سالهای ۱۳۶۷-۱۳۸۰ ده ها زن که مشمول طلاق اجباری شده و به مرحله ورود به حرمسرا رسیده بودند به مرور در زمزه زنان حرمسرا ( شورای رهبری ) قرارگرفتند.

10685435_1393865944253060_4982226199040664061_n

نمای دور عکس گروهی اززنان حرمسرای مسعود رجوی _موسوم به شورای رهبری

شباهت ها وتفاوت های موقعیت زنان وحرمسرای ملک عبدالله ومسعود رجوی

شباهت ها :
هردو از اصول دین اسلام دراین مورد الهام گرفته اند با این تفاوت که اسلام حداکثر زنان برای هر مرد را ۴ نفر تعین نموده و این در صورتی است که این دو آمار چندین برابری مقرر شده در این دین را پشت سر گذاشته اند.
هردو حقوق زنان بعنوان یک موجود صاحب اراده را به رسمیت نمی شناسند و زنان را ملک تصرفی خود به شمار می آورند.
هردو  زنان را مجبور به قبول بی چون و چرای فرامین و دستورات خود دانسته و متخلفین را مستحق زندان و مرگ می دانند.

تفاوت ها :

ملک عبدالله یک پادشاه مستبد موروثی در کشور خود حرمسرا ساخته و این درحالی است مسعود رجوی رهبر یک فرقه تروریستی در یک کشور همجوار ایران دست به تشکیل حرمسرا زده است.
ملک عبدالله در نتیجه تشکیل حرمسرا ده ها فرزند دختر و پسر از خود باقی گذاشته و این درحالی است که مسعود رجوی بخاطر ضعف و ناتوانی جنسی حتی قادر به روابط جنسی معمول نبوده است.
ملک عبدالله اصولا مخالف هرگونه حقی برای زنان بوده و درصورتیکه مسعود رجوی حق رانندگی برای زنان خودرا مجاز کرده است.
زنان ملک عبدالله در کاخ های سلطنتی از زندگی مرفهی برخوردار بوده اند و این درحالی است که زنان حرمسرای مسعود رجوی تحت ستم فیزیکی ( کار اجباری ) و بهره کشی جنسی _ فیزیکی _ احساسی قرارداشته اند.
ملک عبد الله به گزینش حدود ۳۵ زن برای حرمسرای خود بسنده کرده است و این درحالی است که شماره زنان حرمسرای رجوی به صدها تن رسیده است.
زنان ملک عبدالله گرچه تحت محاصره و محافظت قرار دارند ولیکن روزنه هایی هر چند کوچک و آینده ای نیمه روشن را برای خود می توانند تصور کنند و این در حالی است که زنان حرمسرای رجوی کوچکترین روزنه امیدی ندارند و طبعا آینده تیره و تاری ( چون مرگ ) را بیشتر انتظار نمی کشند.
زنان ملک عبدالله دست کم می توانند با اعضای خانوده های خود ارتباط خصوصی و تلفنی داشته باشند و این درحالی است که زنان حرمسرای رجوی از هرگونه ارتباط با اعضای خانواده خود محروم هستند.نتیجه

.ج .سالور _تلاشگر مستقل حقوق بشر و زنان ۲۰۱۵/۰۱/۳۰ ه

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=1276