• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

میزان لابی «منافقین» در آمریکا علیه ایران

  • کد خبر : 12261
  • 23 دسامبر 2017 - 10:01

طبق گزارش پایگاه خبری تحلیلی «المانیتور»، فرقه تروریستی رجوی تنها در سال گذشته میلادی از طریق دفتر مستقر خود در واشنگتن که در نزدیکی کاخ سفید واقع است، لابی‌های گسترده‌ای علیه مردم ایران کرده است.

یک رسانه آمریکایی یادداشتی درباره لابی‌های گسترده فرقه تروریستی منافقین علیه مردم ایران در دولت و کنگره آمریکا منتشر کرده است.

در ابتدای گزارش المانیتور، بر تغییر چشمگیر مواضع رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قیاس با رئیس‌جمهور سابق این کشور در رابطه با ایران تاکید شده است.

در همین رابطه، رئیس «شورای ملی ایرانیان آمریکا» (نایاک) که در پایتخت آمریکا مستقر است، اظهارنظر کرده است؛ شورایی که خود را سازمان غیرانتفاعی می‌داند که در جهت حمایت از حقوق سیاسی ایرانیانِ آمریکا در چارچوب قوانین در آمریکا تشکیل شد.

«تریتا پارسی» رئیس این شورا به المانیتور گفت: «یک حس شوک وجود دارد. ادبیات او (دونالد ترامپ) درباره ایران و اولین سفرش خارجی‌اش (در مقام رئیس‌جمهور آمریکا) به عربستان سعودی همه اینها، مسیری را نشان می‌دهد که درگیری و تقابل را بسیار محتمل‌تر می‌کند».

اظهارات پارسی درباره مواضع ترامپ در حالی صورت گرفته که سال گذشته در خبرها آمده بود که مقامات دولت سابق آمریکا از او در کاخ سفید برای رایزنی درباره ایران میزبانی کردند.

المانیتور می‌نویسد: «در انتهای سوی دیگر طیف سیاسی (ایرانی‌های مقیم خارج)، شورای ملی مقاومت ایران (منافقین) که خودش را تنها جایگزین مشروع، دموکراتیک و طرفدار غرب در مقایسه با روحانیان حاکم می‌داند، در سال ۲۰۱۶ به همراه با گروه‌های مرتبط با خود ۵۷۰ هزار دلار برای تاثیرگذاری بر سیاست آمریکا هزینه کرد».

این رسانه می‌افزاید: «این میزان هزینه شامل ۱۸۴ هزار دلار برای دفتر خود در واشنگتن (که فاصله اندکی با کاخ سفید دارد) و ۲۹۶ هزار دلار برای رابرت توسیدلی سناتور سابق دموکرات نیوجرسی و شرکت لابیگری روزمونت اسوسیت (Rosemont Associates) می‌شود. جدای از این، سال گذشته سازمان غیرانتفاعی جوامع ایرانی آمریکایی (اویاک) که وابسته به  فرقه منافقین است و در کنار دفتر آن در واشنگتن قرار دارد، ۹۰ هزار دلار به شرکت آکین گامپ پول داد».

المانیتور در ادامه گزارش خود درباره اقدامات منافقین در آمریکا می‌نویسد که دفتر این گروه در واشنگتن «هر چند وقت یک بار کنفرانس‌های خبری ترتیب می دهد و درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تردیدهایی وارد می‌کند».

طبق گزارش این رسانه، فرقه تروریستی منافقین [اکنون] تلاش‌های بسیاری برای لابی در کنگره آمریکا به منظور تایید و به رسمیت شناختن ادعای بی‌اساس آنها درباره «اعدام هزاران نفر در سال ۱۹۸۸ در ایران» کرده و می‌کند.

با لابی‌های این گروه تروریستی، سه ماه قبل یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را با همین موضوع به کمیته روابط خارجی این مجلس ارائه داد.

«مایکل مک کال» رئیس جمهوریخواه کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را با حمایت «اد رویس» رئیس جمهوریخواه و «الیوت انگل» نائب رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ارائه داد.

طرح مذکور به کمیته فرعی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان ارجاع شده است.

به نوشته فارس، فرقه تروریستی منافقین در پیشبرد یک دستور کار دیگر خود در سال ۲۰۱۶ موفقیت چندانی نداشته است و آن «قانونگذاری در کنگره آمریکا به منظور پرداخت غرامت از دولت عراق به ساکنان اردوگاه اشرف» [محل قبلی اسکان عناصر منافقین در عراق] بود.

سال گذشته با حمایت آمریکا، ساکنان این اردوگاه از عراق خارج و به آلبانی منتقل شدند اما طرح تقنینی «تد پو» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از پرداخت غرامت به فرقه تروریستی رجوی، به جایی نرسید.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=12261

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»