• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

کسانی که با فرقه رجوی به آلبانی آمده اند پناهنده سیاسی محسوب می شوند

  • کد خبر : 11104
  • 18 اکتبر 2017 - 10:03

 

نهادی در کشور آلبانی امور مربوط به کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR را دنبال می کند که نامش “خدمات پناهندگی و مهاجرت در آلبانی” می باشد.

آدرس و مشخصات این نهاد به این شرح است:
Rruga “Donika Kastrioti” Nr. 4
Tirana
Albania
Tel: +355 422 502 06
Fax: +355 422 284 92
Email: mhereni@yahoo.com
Web: www.RMSA-AL.webs.com

این نهاد مسؤول رسیدگی به امور تمامی پناهندگان در کشور آلبانی می باشد . کسانی که با فرقه رجوی به آلبانی آمده اند پناهنده سیاسی محسوب می شوند و لذا زیر لوای سازمان ملل متحد قرار می گیرند.

کمیساریا بر خلاف قواعد سازمان ملل متحد تلاش می کند تا اعضای سابق در آلبانی که دیگر هیچ ربطی به فرقه ندارند را مجددا به سمت فرقه برگرداند که عملی خلاف مقررات است و این افراد می بایست در هماهنگی با وزارت کشور در آلبانی به نحو مطلوب اسکان داده شده و اوراق هویتی دریافت نمایند.

اخیرا تعدادی از نجات یافتگان طوماری را به امضا رسانده و سپس در برابر دفتر RMSA تجمع کردند و خواسته های خود را مطرح نمودند که جای قدردانی دارد. آن تعداد که به این حرکت اعتراضی نپیوستند به صلاح است که همراه شوند چرا که در آیندهبه نفع خودشان خواهد بود.

 

 

تعداد زیادی از نفرات می خواهند بیرون بیایند ولی نمی گذارند و آنها را به شدت ترسانده اند و آنها هم که سالیان سال دور از همه چیز بوده اند می ترسند.

بنا بر نوشته های بنیاد خانواده سحر، فرقه رجوی نفرات بالای خود در ردیف فرماندهان مقرات را در سطح شهر به صورت مراقب گذاشته است تا احیانا افراد درون فرقه با جداشده ها ارتباط برقرار نکنند. از آن طرف نفرات داخل فرقه هم تلاش می کنند هر طور شده با جداشده ها ارتباط بگیرند تا مطلع شوند که چقدر از حرف های مسؤولین در خصوص خارج از فرقه درست است.

خیلی از نفراتی که خواهان جدایی هستند در قرنطینه به سر می برند که روزانه نشست دارند. افرادی که حتی خواهان جدایی نبوده اند و تعهد نامه امضا کرده اند مدام به میدان مرکزی شهر می روند تا شاید با جداشده ها ارتباط برقرار کنند و از آنان کسب خبر نمایند که اوضاع بیرون به چه شکل است.

اعضای سابق و همچنین جداشدگان، موارد بسیاری از نقض حقوق بشر در داخل فرقه رجوی را ارائه می دهند که باید مورد رسیدگی از جانب ارگان های بین المللی حقوق بشری قرار گیرد ولی متأسفانه تاکنون به این موضوع پرداخته نشده است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=11104

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد