• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

برجام و هیجان باندِ خودفریبِ رجوی

  • کد خبر : 11066
  • 18 اکتبر 2017 - 10:11

ایران در زمانی که تحت ظالمانه ترین تحریم های قدرت های سلطه گر جهانی بود، باند رجوی مدام بشارت هرچه رسیدن به تهران و برپایی جامعه ی آرمانی خود را- جامعه ای که نمونه ی کوچکش را در کمپ های اشرف، لیبرتی و اینک تیرانا دیده ومی بینیم- می داد!
رجوی از این هیاهوهای خود طرفی نبست و سرانجام مذاکرات برجام آغاز و طی یک پروسه ی نفس گیر دوساله با موفقیت به کار خود پایان داد.
درخلال مذاکرات، فرقه ی ضدملی رجوی به همراه دولتمردان اسرائیلی و مرتجعین منطقه ای، هرآنچه که در توان داشت به نمایش گذاشت تا نگذارد این توافق عملی شود!
بعد از این شکست فضاحت بار و مدت کمی سقوط و حمله به مماشات گری های قدرت های بزرگ، باند رجوی یکباره به یادش آمد که اصلا برجام به منزله ی جام زهری برای ایران است، همین امروز و فرداست که سرنگون می شود.
مدتی بعد دوباره به این تحلیل دست یافت که نقض برجام بهتر و زودتر از برجا ماندن آن بوده و بنابراین در همراهی با ترامپ ، خواستار آن شد که این توافقنامه ی معتبر بین المللی ، برهم زده شود و اگر آمریکا به تنهائی قادر به این کار نیست ، از اروپا کمک گیرد و چه بهتر که خود ایران را عصبانی کنند تا این تعهد را نپذیرفته تا بتوان هرکاری را برعلیه این عدم وفا به عهد انجام داد!
دیپلمات های ایرانی اما ، با تجربه ی بالای خود دریافتند که با لغو یکجانبه ی برجام ، جبهه ی قدرتمندی را برعلیه خود درست نکند و نتیجه آن شد که کنگره ی به غایت راستگرای آمریکا وترامپ خنجر را از رو بستند و به خاطر جنگ روانی هم که شده باشد ، گفتند که این پیمان را راسا لغو می کنند!
این خبر و تهدید ، باند رجوی را به اوج هیجان برد وبرای عملی شدن این تهدید – که واقعا هم میزان پشتوانه ی عملی اش روشن نبود- هر روز جلسه تشکیل داده و از طریق دوستان غربی خود به کشورها و دوایر ذیربط جهان فشار آوردند که عجله کرده و رجوی ها را این قدر چشم انتظار نگذارند!
اما طی روزهای اخیر ، خبرهایی برخلاف توقع رجوی ها منتشر شده که می تواند این باند خودفریب را دماغ سوخته نماید!
دراین خصوص به دوخبر توجه فرمایید:
«برجام ۱۸۰ مدافع در کنگره امریکا دارد! – ۱۸۰ نماینده دموکرات کنگره آمریکا مخالفت خود را درباره لغو برجام طی نامه ای خطاب به ترامپ اعلام کردند. آنها در نامه خود نوشتند که به صلاح آمریکاست که نسبت به برجام متعهد باقی بماند. این نامه همچنان درحال جمع آوری امضاست و این احتمال که شمار امضاء کنندگان آن افزایش یابد بسیار است. حتی از میان نمایندگان جمهوری خواه کنگره که با ترامپ در سیاست خارجی زاویه دارند »
و:
« آمریکا نباید از برجام خارج شود – رئیس پنتاگن معتقد است که آمریکا نباید از معامله هسته ای با تهران خارج شود. وی در اجلاس کمیته امور نیروهای مسلح سخنرانی کرد که به اوضاع افغانستان اختصاص داشت. متیس گفت:به نفع امنیت ملی آمریکاست که از معامله هسته ای با ایران خارج نشویم »
بدین ترتیب، ملاحظه می شود که کار در مرحله ای نبوده که باند رجوی انتظارش را داشت و برای گرفتن ماهی ازاین آب کمی گل آلود شده ، هنوز هم جگرهاست که باید خون گردد!

یادداشت از وحید

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=11066

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی