• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

امام حسین(ع) نقطه عطفِ مبارزه همیشگی حق و باطل است

  • کد خبر : 10923
  • 29 سپتامبر 2017 - 19:17
حسین بن علی(ع) نقطه عطف است، پیوند دهنده وارثان حق پیش از خود و پس از خود. حسین(ع) نقطه عطفِ مبارزه همیشگی حق و باطل است و سید و سالار همه شهدای راه حق از اولین تا آخرین.

وراثت، اصطلاحی است که نشانگر به جای گزاردن کسی، چیزی را، برای کسی است. اینکه چه چیزی برای چه کسی به ارث گزارده می شود، در بزرگ شماری این رویداد، بسی اثرگزار است. هنگامی که بشنوید ارث گزارانِ بسیاری، ارثی را برای فردی برجای نهاده اند، اهمیت رویداد بیشتر می شود.

ارث برنده، حسین بن علی(ع) است و ارث گزارنده، پیامبران الهی از حضرت آدم(ع) تا حضرت خاتم(ص) و اوصیای ایشان علیهم السلام. وه! چه خوشبخت است حسین بن علی(ع) که ارثی چنین بزرگ نصیب او شده است. قرار است که در نمایشگاهی بزرگ در سرزمین طفّ، این ارث بزرگ، به نمایش گذاشته شود. آیا می توان با حسین همراه شد و اندکی از آن ارث بزرگ را از آنِ خود کرد؟

امّا این ارث چیست؟ آیا از طلا و جواهرات است یا درهم و دینار یا املاک و مزرعه و ….. . روایتگری برایم نقل کرده بود که این ارث ویژه است، ولی از زر و سیم نیست. پس چه؟ این چگونه ارثی است؟ به راستی حسین بن علی با این ارث چه خواهد کرد؟ آیا در بزم موعود، می توان آن را شهود کرد؟

وقتی پرسشم را از خضر راهی پرسیدم. آهی از درون کشید. آهش سوزان بود. گفت: این داغی که در دل دارم، هیچ گاه طعم خنکی را نخواهد چشید.

حسین(ع) وارث حق است. حسین(ع) حق است و حق همراه حسین(ع) است، چنان که با پدرش و جدش همراه بود. حسین(ع) وارث همه حق جویان عالم است. از آدم(ع) تا نوح(ع) تا ابراهیم(ع) تا موسی(ع) تا عیسی(ع) تا محمد(ص) ….. او در مقابل وارث تمام بدی های عالمیان – که او را أشقی الأشقیا خوانده اند و وارث و نماد باطل و باطل گرایان است – ایستاد.

پس از حسین(ع) نیز، هر کس با حق باشد، بر باطل می شورد و مبارزه اش را در کربلایی دیگر به نمایش می گزارد و عاشورایی دیگر را رقم می زند.

حسین بن علی(ع) الگوی سپاهیان حق است که خود فرمود: من برای شما اسوه ام.

حسین بن علی(ع) نقطه عطف است، پیوند دهنده وارثان حق پیش از خود و پس از خود. حسین(ع) نقطه عطفِ مبارزه همیشگی حق و باطل است و سید و سالار همه شهدای راه حق از اولین تا آخرین. چنان که خداوند در حدیث قدسی او را چنین ستوده است: أما أنه سیدالشهداء من الاولین و الآخرین فی الدنیا و الآخره.

پس بیاییم این وارث آدم را، و وارث خاتم را زیارت کنیم با زیارت وارث: السَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ آدَمَ صفْوَهِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ نُوحٍ نَبِیِّ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ اِبْراهیمَ خَلیلِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ مُوسی کَلیمِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ عیسی رُوحِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وارِثَ مُحَمَّدٍ حَبیبِ اللَّهِ اَلسَّلام عَلَیْکَ یا وارِثَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلَیْهِ السَّلامُ … .

یادداشت ازسیدمحسن موسوی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=10923