• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

افشاگری: ماجرای تماس تلفنی اعضا با خانواده در فرقه رجوی

  • کد خبر : 10758
  • 21 سپتامبر 2017 - 13:39
در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار بعد از ۲۰ سال در فرقه رجوی اجازه پیدا کردم تا با خانواده خودم تماس داشته باشم. البته تماس در راستای گرفتن کمک مالی برای فرقه رجوی بود. بعد از چند بار مرور و توجیه قرار شد برای تماس با خانواده خودم اقدام نمایم.من را به یکی از مجموعه های اسکان در قرارگاه اشرف بردند. وارد اتاق کوچکی شدم که یک میز با سه صندلی در آن قرار گرفته بود. یک تلفن روی میز بود و آن طرف میز هم دو زن شورای رهبری از فرقه رجوی نشسته بودند و هر دو آنها گوشی داشتند که تمام صبحت های من با خانواده خودم را گوش می کردند. من فقط مجاز بودم در کادری که آنها از قبل مشخص کرده بودند صبحت کنم.

بعد از ۲۰سال که گذشته بود حالا با خانواده خودم تماس داشتم. اسمش را تماس خانوادگی گذاشته بودند اما دام برای کلاهبرداری از خانواده بود. می گفتند که به افراد بیرونی یا هر کس سؤال کرد بگویید با خانواده هر زمان که بخواهید بدون دخالت کسی تماس دارید و هیچ تضادی و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

همیشه برای خودم سوال بود که چرا فرقه اینقدر از تماس خانوادگی ترس و وحشت دارد، آنهم تماسی که در مناسبات فرقه با آن همه کنترل و برنامه ریزی از قبل انجام می شود. این شرایط و وضعیت واقعی ما در فرقه رجوی برای تماس خانوادگی بود.

بعد از تماس فشارهای روحی و روانی شروع می شد. یعنی بعد از همین تماس با چنین کنترلی باز باید جواب می دادی که چرا دقیقا آنگونه که خواسته بودند صحبت نشد. بعد هم فرد باید از خودش گزارش بنویسد و خانواده خود را لعن و نفرین کند.

من خودم در تمام طول حضورم در سازمان مجاهدین خلق فقط همان یکبار، آنهم برای درخواست پول، امکان تماس با خانواده خودم را داشتم. اما همیشه با ما می گفتند که به دورغ بگوییم هیچ تضادی برای تماس با خانواده نداریم و تماسمان برقرار است.

فرقه به هیچ عنوان نمی خواهد افراد با خانواده خودشان در ارتباط باشند. رجوی خانواده را دشمن تلقی می کند که باید درست مانند دشمن با آن برخورد کرد.

اگر فرقه صلاح می دانست که تماسی گرفته شود، که البته نیت آن همیشه یا جذب نیرو یا جذب پول بود، باید فقط حرف های دیکته شده آنها بیان میشد. تماس آزادانه با خانواده که فرقه رجوی مدعی آنست کاملا دروغ است و اگر باشد جهت اغفال است و تحت انواع فشارهای روحی انجام می شود.

با امید به روزی که تمام اسیران فرفه رجوی نجات پیدا کنند و بتوانند در دنیای آزاد در کنار خانواده خودشان باشند.

با امید به آن روز

محمد علی قدرتی – عضو جدا شده از فرقه رجوی ساکن تیرانا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=10758

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»