• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

گزارش کاملی از همایش «ایران قربانی تروریسم؛ از منافقین تا داعش»/ ۳۶ سال قبل منافقین به نیت تصرف مجلس و سایر مراکز حساس شورش مسلحانه در تهران به راه انداختند

  • کد خبر : 10343
  • 01 سپتامبر 2017 - 23:16
 
۳۶ سال قبل در چنین روزی منافقین رئیس جمهور و نخست وزیر کشورمان را به شهادت رساندند اما دریغ که نه آن روز و نه امروز صدایی از دنیا در محکومیت آن برنخواست و عاملین آن در غرب با سیاستمداران آن کشورها کنفرانس دمکراسی و حقوق بشر می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی فراق به نقل از هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) همایش «ایران قربانی تروریسم؛ از منافقین تا داعش» امروز هشتم شهریورماه به همت بنیاد هابیلیان و با همکاری مجلس شورای اسلامی در بهارستان برگزار شد.

در این مراسم جمعی از خانوادۀ شهدای ترور کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از سفرای کشورهای مختلف مانند فلسطین و عراق و پاکستان حضور داشتند.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان اولین سخنران این مراسم بود که ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان و خانواده‌های معزز شهدای ترور به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه متن کامل سخنرانی وی ارائه می‌شود:

جنایات امروز داعش، مصائبی است که ایران در سه دهه گذشته تجربه کرده است

شهدای واقعه تروریستی ۱۷خرداد حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی، اولین شهدایی نیستند که به دست تروریست‌ها در کشورمان به‌شهادت رسیده‌اند. جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی تاکنون با تروریسم دست به گریبان بوده است و بالغ بر ۱۷هزار تن از دولت و ملت، مرد و زن و کودک، سنی و شیعه، مسیحی و زرتشتی و کلیمی توسط گروهک‌های تروریستی در کشورمان به‌شهادت رسیده‌اند.

روش‌هایی که امروز داعش از قتل و جنایت و قساوت در مقابل دیدگان مردم جهان به نمایش می‌گذارد، مصائبی است که در طول سه دهه گذشته توسط مردم ایران تجربه شده است و انگار که داعش از روی دست گروهک‌های تروریستی در ایران کپی‌برداری می‌کند، پوست کردن سر انسانها و زنده سوزندان مسلمانان توسط کومله و دمکرات، تا انجام عملیات‌های انتحاری، بمب گذاری و ترورهای کور توسط منافقین و سربریدن و مثله کردن توسط جندالشیطان، از جمله آن مصائب است.

۳۶ سال قبل منافقین به نیت تصرف مجلس و سایر مراکز حساس شورش مسلحانه در تهران را به راه انداختند و از زمان رحلت امام به اینسو بارها برای بمب گذاری در حرم ایشان اقدام کردند و درست در روزهایی که منافقین در حال مذاکره با نمایندگان کنگره آمریکا در حال مذاکره بودند، داعش در اقدامی ناکام تلاش نمود تا آرزوی آنها را برآورده نماید.

۳۶ سال قبل در چنین روزی منافقین رئیس جمهور و نخست وزیر کشورمان را به شهادت رساندند اما دریغ که نه آن روز و نه امروز صدایی از دنیا در محکومیت آن برنخواست و عاملین آن در غرب با سیاستمداران آن کشورها کنفرانس دمکراسی و حقوق بشر می‌گذارند.

طنز تلخ روزگار؛ ایران با ۱۷هزار شهید ترور حامی تروریسم است

طنز تلخ روزگار این است که کشور عزیزمان با آن که پیکرش از ناحیه تروریسم زخم ها برداشته است از سوی حامیان تروریسم و سازندگان گروهک‌های تروریستی به حمایت از تروریسم متهم می‌شود.

این وضعیت حاکی از یک دوگانگی تثبیت شده و تبعیض آمیز درباره تروریسم و حقوق بشر است، بر اساس همین وضع می‌توان گفت که تروریسم ابزاری در دست کشورهای استعماری برای پیشبرد مقاصد و اهداف آنان است و شعار مبارزه با تروریسم از جانب کشورهای غربی دروغی بیش نیست.

وقتی که مدعیان صلح و حقوق بشر اینگونه چشم بر جنایات تروریست‌ها می‌بندند، وقتی که بر تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در کشتار غیرنظامیان و بی‌گناهان چشم می‌بندند و مدافع تروریست‌های مزدور صدام می‌‍‌‌شوند، دیگر نباید سراغ عدالت را از جهان گرفت بلکه باید بی عدالتی را به مردم جهان نشان داد.

همین امروز آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در سوریه، گروهک‌های تروریستی ضدایرانی را آموزش داده و تسلیح می‌کند. به اسم مبارزه با تروریسم در افغانستان به غارت اموال مردم این کشور و برآوردن منافعش در این منطقه است و علیه تمام همسایگان افغانستان توطئه می‌کند و از این رو باید منتظر به راه افتادن موج جدیدی از تروریسم در اطرافمان باشیم که می‌تواند تهدیدی هم علیه کشورمان باشد.

باید گفت همچنان که تا کنون تروریسم در کشورمان و منطقه ریشه خارجی داشته و دارد و از این رو جمهوری اسلامی بر اساس قوانین و کنوانسیونها و حقوق بین المللی بر اساس حق مقابله به مثل، حق دارد پاسخ کوبنده‌ای به تروریستها در هرگوشه جهان که پناه گرفته باشند بدهد و منتظر اجرای عدالت از سوی حامیان تروریستها نباشد.

ایران با پاسخی قاطع، دست و پای تروریست‌ها و اربابانشان را از منطقه جمع خواهد کرد

پس از سالها مظلومیت و نادیده گرفتن حقوق اساسی شهدای ترور در ایران، اکنون وقت آن است که با پاسخی قاطع (همانند حملات موشکی به لانه تروریستها در دیرالزور) به تروریستها و اربابان آنها فهماند که باید دست و پایشان را جمع کنند، پاسخی درخور شأن و عظمت مردم ایران به هر گونه تعدی و پافراگذاشتن از حدود و خطوط قرمزش.

نباید به بدخواهان و دشمنان مجال داد که گمان برند ایران همواره قربانی تروریسم خواهد ماند و منتظر اجرای عدالت از سوی حاکمان یک چشم جهان خواهد نشست.

همچنان که در مجلس شورای اسلامی و در محضر نمایندگان ملت شریف ایران و از سوی خانواده شهدای ترور تصویب لایحه ای برای الزام دولت و قوه قضائیه به پیگرد و رسیدگی به جرائم تروریستها با استفاده از تمام ابزار ممکن را خواهانیم.

اگرچه از توجه نمایندگان مجلس به موضوع تروریسم بخصوص در تصویب لاحیه اخیر در مجلس که حامیان گروهک تروریستی داعش را تحت تعقیب قرار می‌دهد کمال تشکر راداریم اما حداقل انتظار این است که رسیدگی به جنایات صورت گرفته از ابتدای انقلاب و نیز جنایاتی که هم اکنون گروهکهای تروریستی در شرق و غرب کشور انجام می‌دهند نیز رسماً و مقتدرانه پی گیری شود.

همچنین از تمام هنرمندان، صاحبان قلم و ارباب رسانه ها می‌خواهم که به موضوع تهدیدات تروریسم به عنوان یک مسئله ملی نگاه کنند، هزینه ها و خسارتهایی که ملت ایران در این مسیر دیده است را در آثار خود به رشته تحریر در آورند و به تصویر بکشند و اجازه ندهند از حافظه تاریخی ما پاک شود و نسل جدید قربانی تروریستهایی که نقاب زده و در پشت شعارهای فریبکارانه پنهان شده است بشوند.

پس از اتمام سخنرانی دبیرکل بنیاد هابیلیان، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و از دخالت‌های استکبار و آمریکا در جنگ‌افروزی در منطقه انتقاد کرد.

پیام دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به همایش رسید و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو فراکسیون ایثارگران مجلس به نمایندگی از علی لاریجانی این پیام را قرائت کرد.

تجلیل و قدردانی از خانواده‌های معزز شهدای واقعه تروریستی ۱۷خرداد مجلس شورای اسلامی بخش دیگر این همایش بود که با حضور مسعود پزشکیان، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دکتر افراشته و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی انجام شد.

در انتهای این همایش نیز بیانیه بنیاد هابیلیان به نمایندگی از خانواده‌های شهدای ترور کشور در محکومیت تروریسم قرائت شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=10343