• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

تنگی حلقه انزوا برای ایران است یا فرقه ی رجوی؟

  • کد خبر : 4903
  • 19 ژانویه 2016 - 0:16

تنگی حلقه انزوا برای ایران است یا فرقه ی رجوی؟

باند رجوی دلواپس ازتحقق برجام، به هردری زد که مانع اجرایش باشد که مقدر نبود ونشد!
حالا که این تفاهم تاریخی به مرحله ی عمل رسیده ، کاری جزاین ندارد که نشست شیوخ مرتجع منطقه را برجسته کرده ودر اسیران خود امیدی واهی بیآفریند که چند صباحی هم نق نزده و صبور باشند تا بلکه دری به تخته خورد و این بار شانس واقبال به رجوی روی آورد!
وبسایت اصلی این باند طی یادداشتی با نام ” حلقه انزوا تنگ‌تر می‌شود ” می نویسد:
هم زمان با تب و تاب و تنشهای درونی رژیم برای اجرای آخرین مراحل برجام تحولات سیاسی و اقتصادی پیامهای تازه‌یی دارند. روز ۲۲دی سخنگوی آژانس اتمی رژیم ازآمدن هیأت بازرسان به ایران خبر داد. تا خارج کردن قلب رآکتور اراک و انباری کردن سانتریفیوژها را بررسی و تأیید کنند. در حالی که دلواپسان به‌خاطر انجام این اقدامات کف بر دهان آوردند، روحانی و رفسنجانی بی‌تابانه لحظه تأیید اجرای برجام را انتظار می‌کشند تا شاید حلقه طناب تحریمها شل و سپس گشوده شود “.
اینکه چه کسانی برای تحقق برجام بی تابی میکردند و چه کسانی دلواپس بودند، با اجرای عملی طرح برجام وارد دنیای سرسخت واقعی شدند!
ماجراهای پیشا برجام به تاریخ پیوست که البته باند رجوی هم درراس جبهه ی دلواپسان بود وجای یک پیام تسلیت به او خالی است که من همینجا میگویم غم آخرتان باشد !
دراین یادداشت چنین نیز آمده است:
” آیا نظام ولایت فرصت تنفس مجدد و تجدید قوا را خواهد یافت؟ تحولی که دو سال ونیم است نه فقط روحانی و رفسنجانی، که خامنه‌ای نیز انتظار آن را می‌کشد و به‌خاطر آن ذلت خزیدن به پای میز مذاکره و تن‌دادن به برجام را به جان خریده است “.
البته که ما با اجرای برجام به بهشت برین نخواهیم رفت وبخوبی میدانیم مشکلات چند سده ای با شدت وضعفی که خواهد داشت ، مارا همچنان ناراحت خواهد کرد وما برای حل این مشکلات مزمن ، به اراده ی قوی وعزمی خلل ناپذیراحتیاج داریم که تلاش های بزرگ پیشا فرجام ، گام مهمی دراین عرصه بود که مسلما باید دردرجه ی اول با بالا بردن توان تولید ملی و… ادامه داشته باشد.
اولین دستآورد با شکوه این تفاهم، جلوگیری هوشمندانه از حملات نظامی ای بود که شیپور آن ازاقصی نقاط جهان دمیده میشد و فرقه ی رجوی هم درمیان این شیپورچیان خودی مینمایاند که عاقبت خوشی برایش نداشت!
بقیه ی منافع برجام هرچه که باشد، باوجود اینکه درمقابل اولین دستاوردش اهمییتی درجه دوم مییابد، برای مردم ایران خیر است واین مسئله دشمنان آنرا به خشم آورده است !
نوشته ی مورد بحث ، بافرار ازحقایقی که ذکر شد ، توسل به حربه های کم اثر نموده تا به خیال خود، تلخی این شکست را قابل تحمل تر نماید:
” روز ۱۹دی، شورای وزیران خارجه کشورهای خلیج فارس به‌ریاست عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان دخالتهای آشکار رژیم ایران در امور داخلی عربستان را محکوم کرد، الجبیر گفت: کشورهای خلیج فارس در صورتی‌که رژیم ایران به سیاستهایش ادامه دهد اقدامات بیشتری را مورد بررسی قرار می‌دهند، چیزی که با مرور زمان روشن خواهد شد. رژیم ایران حامی تروریسم علیه عربستان و میزبان متهمان به ترور است و کارهایش از ۳۵سال قبل خصمانه است. این رژیم در راستای تجزیه جوامع و ملتها بر اساس فرقه‌گرایی کار می‌کند. رژیم ایران باید انتخاب کند که یک کشور یا صادر‌کننده انقلاب “.
اظهار نظر درمورد کارهای سران یک کشور، دخالت درامور داخلی آن بشمار نمیرود وایران میتواند با اعدام فرد یا افراد خاص درعربستان وهرجای دیگر، مخالف باشد واین مخالفت خود را برزبان بیآورد.
اگر حمله به سفارت عربستان مورد نظر است، این اقدام ازطرف مقامات رسمی ایران محکوم شد وحتی یکی ازدولتمردان اظهار داشت درمقابل پرداخت خسارت های وارده متعهد است .
با این وصف ، حکومت بی منطق عربستان دچار سبک سری شد که بجای مذاکره با ایران ، اقدام به قطع رابطه ای بکند ، که ازاین قطع رابطه ضرر چندانی متوجه ایران نبود و دراصل حکم یک پز دیپلماتیک داشت که دولت افراط گرای عربستان عجولانه بدان دست زد.
درکنار مصارف داخلی که این اقدام سبک سرانه ی عربستان درذات خود دارد، بعید نیست که  سران این کشور اعدام تعجیلی شیخ نمر ودیگران را بقصد جنجال سازی وسنگ اندازی دربرابر اجرای برجام ، به راه انداختند.
آنها که ازاعتماد بنفس لازم برخوردار نیستند وناف شان به نظام سلطه ی جهانی وصل است وخودشان را درموقعیتی میبنند که مانند ماهی ای هستند که اگر ازدریای این نظام جابرجهانی دور شوند، خواهند مرد وبنابراین باچنگ ودندان ازاین وابستگی ونوکر ی شان دفاع خواهند کرد!
اما مسئله دراینجاست که آنها براین تصور دردناک وغلط هستند که ایران میخواهد جای آنها را بگیرد!!
دراین مورد باید گفت که ایران علیرغم میل زیادش به دوستی وهمکاری برابر حقوق با تمام کشورها ، درنظر ندارد که عضو دون پایه ای دراین نظام سلطه وتابعیت باشد وحداقل، اکثریت بزرگ مردم ایران ، بنای نوکری کردن به کسی را ندارند ونتیجتا این شیوخ باید دراین مورد مارا رقیب خود ندانسته وبا ما دشمنی نکنند!!!
با آگاهی ازاین واقعیات، باند رجوی هم باید بداند که این شیوخ ومتحد نیم بند ونفع طلبانه ی ترکیه ای و… آنها ، با برخورد سرشان به دیوار واقعیات سرسخت زندگی، ملایم تر خواهند شد وبنابراین عقل سلیم حکم میکند که روی این تصمیمات شیوخ که عمدتا ازسر حسادت و ضعف است ، سرمایه گذاری نکند!
نوید

منبع: انجمن نجات مرکز آذربایجان شرقی

 

 


 

MKO Families' Campaign

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=4903

نوشته های مشابه