• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

کندی خواستار حمایت دولت آمریکا از منافقین و مخالفان ایران شد

  • کد خبر : 3884
  • 26 سپتامبر 2015 - 9:27

کندی خواستار حمایت دولت آمریکا از منافقین و مخالفان ایران شد

برادرزاده رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که سناتور پیشین کنگره بوده است تأکید کرد که دولت آمریکا باید از اهرم برجام برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران استفاده کند و از منافقین و گروههای مخالف در ایران حمایت کند.

خبرگزاری فارس: کندی خواستار حمایت دولت آمریکا از منافقین و مخالفان ایران شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پاتریک کندی» برادرزاده «جان اف کندی» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و پسر «ادوارد کندی» سناتور اسبق آمریکا که خود نیز تا چند سال پیش نماینده دموکرات کنگره بود، طی یادداشتی در «شیکاگوتریبیون» تأکید کرد که آمریکا بعد از توافق هسته‌ای با ایران باید برای دموکراسی در ایران تلاش کند.

وی سپس با این مقدمه آغاز کرد که «جان اف کندی» عموی وی در آگوست ۱۹۶۳ با جماهیر شوروی پیمان منع آزمایش هسته‌ای را به امضا درآورد و در عین حال از دموکراسی در کشورهای بلوک شرقی حمایت کرد.

پاتریک کندی ادامه داد که در دهه ۱۹۸۰، «رونالد ریگان» نیز رویکرد مشابهی را از طریق امضای پیمان نیروی هسته‌ای موشک‌های میان برد (INF) با جماهیر شوری اتخاذ کرد و واشنگتن علیرغم امضای چنین معاهده‌ای، تعهدات خود را در قبال دموکراسی پرده آهنین (نام بخش‌بندی مرزی اروپای پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵و در جنگ سرد به دو بخش اروپای غربی و کشورهای عضو پیمان ورشو بود.) چند برابر کرد.

برادرزاده جان اف کندی سپس با اشاره به این مطالب تأکید کرد که این رویکرد کندی‌ها در راستای منافع آمریکا عمل کرد و امروز دولت باید رویکرد مشابهی را در قبال ایران اتخاذ کند.

کندی با اشاره به ناکامی کنگره در رد برجام تصریح کرد: «مسئله نگران کننده این است که آمریکا تقریباً از اختیارات اخلاقی برای تقویت دموکراسی و حقوق بشر در ایران عقب‌نشینی کند زیرا حتی در دوران مذاکرات هسته‌ای که ما نهایت اهرم را در اختیار داشتیم، این دو مسئله (دموکراسی و حقوق بشر) در ایران مورد حمله قرار گرفته بود».

این نماینده سابق کنگره ضمن انتقاد از ایران گفت: «اشتباه نکنید: ایران یک دشمن متخاصم است. بنا به گفته وزارت خارجه ما، این رژیم همچنان حامی شماره یک تروریسم است: تهران همچنان سازمان‌های تروریستی چون حزب‌الله را تأمین بودجه و مسلح می‌کند، در اختیار دیکتاتور سوریه «بشار اسد» حمایت‌های تاکتیکی و استراتژیکی قرار می‌دهد، شبه‌نظامیان شیعی در عراق را تأمین بودجه می‌کند، مورد آموزش قرار می‌دهد و آنها را تقویت می‌کند و در یک جنگ نیابتی علیه نیروهای آمریکایی در یمن مبارزه می‌کند».

وی تأکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران برای محدود کردن این کشور و نه دوست شدن با این کشور بوده است.

کندی سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: توافق نباید نمایانگر یک چک سفید اخلاقی یا مالی برای ایران باشد. آمریکا باید از اختیارات اخلاقی و کنترل زنجیره دارایی‌های (ایران) که با کاهش تحریم‌ها آزاد می‌شود برای تغییر رفتار ایران و اعمال دموکراسی و حقوق بشر در این کشور استفاده کند».

پاتریک کندی در بخش زیادی از یادداشت خود از وضعیت حقوق بشر ایران انتقاد کرد و ادعاهای بسیاری از جمهوری‌خواهان و افراطی‌های آمریکا را تکرار کرد و گفت که آمریکا در حالی که آماده می‌شود میلیاردها دلار را بعنوان بخشی از توافق هسته‌ای ایران آزاد کند، در عین حال نباید حرکت دموکراسی در ایران را رها کند.

وی ضمن اعلام حمایت از گروهک تروریستی منافقین گفت: دولت آمریکا هیچ اقدامی برای به رسمیت شناختن و حمایت از گروههای سازماندهی شده و حامی دموکراسی چون شورای ملی مقاومت ایران صورت نداده است».

کندی ادامه داد: «آمریکا باید اقدامات سریع برای محافظت از هزاران مخالف ایرانی که در کمپ عراق همچون اردک منتظر چشم به راه حمایت ما هستند، صورت دهد. ما سوگند خوردیم که از آنها حمایت کنیم اما نکردیم، زیرا می‌ترسیدیم که رژیم ایران از میز مذاکره عقب‌نشینی کند. حال که توافق انجام شده است، می‌توان این فکر را کرد که دولت اوباما در حال حاضر اهرمی را برای نجات این افراد در اختیار دارد».

وی تأکید کرد: « ما باید برای حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق روشن کنیم که او مسوول محافظت از این مخالفان ایرانی است و باید برای آنها ایمنی یک کشور ثالث فراهم آورده شود».

کندی در پایان نتیجه‌گیری کرد: توافق صورت گرفته است اما منافع و ارزش‌های آمریکا ثابت و پایدار است. ما باید در حال حاضر از تصویب فوری پیمان هسته‌ای برای تجدید تعهد منحصر به فرد آمریکا به ایده‌آل دموکراسی و حقوق بشر در ایران استفاده کنیم و با مردم ایران و نه سرکوبگران این کشور باشیم».

انتهای پیام/منبع: خبرگزاری فارس


 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=3884

نوشته های مشابه

16آوریل
سرکردگان فرقه رجوی به اشد مجازات محکوم شوند
سیداحمد آقامیری، فرزند شهید ترور خواستار شد

سرکردگان فرقه رجوی به اشد مجازات محکوم شوند

16آوریل
آموزش ساخت بمب‌های دستی و انفجاری از طریق تلگرام
فعالیت های مشکوک در آستانه فروپاشی فرقه تروریستی رجوی در اشرف ۳

آموزش ساخت بمب‌های دستی و انفجاری از طریق تلگرام