• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نشست «ورشو» هم آبی برای فرقه رجوی گرم نمی کند / لهستان : در نشست ورشو هیچ حرفی علیه ایران زده نمی‌شود

  • کد خبر : 19622
  • 13 فوریه 2019 - 12:31

نشست ورشو در حالی قرار است امروز و فردا به میزبانی آمریکا ـ لهستان در شهر ورشو برگزار شود که در هفته‌های اخیر برخی مقامات اروپایی و همچنین روسیه اعلام کرده‌اند در این نشست شرکت نخواهند کرد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این نشست به اهداف مد نظر آمریکایی‌ها نخواهد رسید.
به گزارش فراق، آمریکا اعلام کرده که ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه نشستی در ورشو برای بررسی وضعیت خاورمیانه برگزار می‌کند که تمرکز این نشست روی ایران خواهد بود. در همین راستا و در حالی که قرار است برخی کشورهای عربی از جمله عربستان همراه رژیم صهیونیستی و فرقه تروریستی منافقین در این نشست شرکت کنند، شماری از کشورهای اروپایی و منطقه‌ای در خاورمیانه علاقه‌ای به حضور در این نشست نشان نداده‌اند.روسیه از جمله کشورهایی است که در این نشست شرکت نمی‌کند. فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که در نشست ورشو حضور نخواهد داشت.به گزارش ایرنا، در حالی که تارنمای شبکه آمریکایی اِی.بی.سی دیروز به نقل از منابعی در کاخ سفید خبر داد که معاون رئیس‌جمهوری آمریکا این هفته به ورشو و مونیخ سفر می‌کند و علیه ایران و ونزوئلا موضع‌گیری خواهد کرد یک دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل گفت که مقامات این اتحادیه مخالف برگزاری نشست ورشو هستند. روزنامه اماراتی نشنال دیروز در مطلبی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل که نام آن را فاش نکرد، نوشت: مقامات سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هدایت آن را به‌عهده دارد.
این دیپلمات اروپایی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ورشو گردهمایی بی‌فایده‌ای است که بدون در نظر گرفتن نظر و مشورت شرکای سنتی آمریکا، صورت خواهد گرفت.
باقری: باید دید لهستان چقدر به قول خود وفادار است
مقامات کشورمان نیز نسبت به برگزاری نشست ورشو واکنش‌هایی داشته‌اند. در همین ارتباط سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نشست ورشو را بی‌ارزش توصیف کرد و گفت: لهستان قول داده در نشست ورشو هیچ حرفی علیه ایران زده نمی‌شود، در هر حال چه در نشست ورشو علیه ایران حرفی زده شود چه نشود، تاثیری در اقدامات و قدرت جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.
وی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باید منتظر بود تا این نشست برگزار شود و ببینیم لهستانی‌ها چقدر به قول خود وفادار هستند.همچنین محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز چندی پیش در واکنش به اعلام برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان از سوی پمپئو، به کشور میزبان و شرکت‌کنندگان کنفرانس در توئیتی یادآور شده بود: کسانی که در آخرین نمایش ضدایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده یا به حاشیه رانده شده‌اند؛ و ایران‌قوی‌تر از همیشه است.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19622

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی