• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

ماجرای ایجاد پایگاه فرقه رجوی در افغانستان چیست؟ / تکذیب دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با مریم رجوی / واکنش معنا دار مخاطبان در فضای مجازی

  • کد خبر : 19211
  • 19 ژانویه 2019 - 11:33

خبر دیدار حمداله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان با مریم رجوی، سرکرده فرقه  تروریستی رجوی تکذیب شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مریم رجوی طی سفری به کابل با مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار داشته و  ادعا شده بود که موضوع گفت‌وگوی آنها نیز ایجاد پایگاهی نزدیک «شیندند» برای انجام حملاتی علیه ایران بوده است. تأیید و تکذیب این خبر از مرجع رسمی اعلام نشده بود.

پس از آن براساس گزارش رسانه‌های افغان، یک منبع نزدیک کاخ ریاست جمهوری با اشاره به ساختگی بودن خبر دیدار محب و مریم رجوی گفت: هرگز چنین دیداری میان حمداله محب و سرکرده منافقین رخ نداده ‌است و رابطه تهران و کابل در مسیر توسعه سیاسی و اقتصادی قرار دارد. به گفته این منبع آگاه، خبر مذکور از پایه و اساس کذب است.برخی رسانه‌های افغانستان به‌تازگی خبری محرمانه را درباره تلاش عربستان و آمریکا برای راه‌اندازی پایگاه نظامی منافقین در افغانستان منتشر کردند.

به گزارش فراق از مرکز مطالعات خلیج‌فارس، رسانه‌های افغانستان با انتشار خبری محرمانه که حاکی از تلاش عربستان و آمریکا برای راه‌اندازی پایگاه نظامی منافقین در افغانستان است، اعلام کردند این خبر می‌تواند حساسیت ایرانی‌ها را برانگیزد و آنان را به مقابله به مثل با این تحرکات ضد ایرانی وادار کند.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا اقدامات جدیدی را علیه ایران آغاز کرده است؛ اقداماتی که می‌تواند بیش از پیش ثبات و امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی موجه کند. بخشی از کمک‌های ضد ایرانی ترامپ به دست منافقین رسیده است تا آنان در مناطق مرزی ایران در کشورهای همسایه پایگاه نظامی ایجاد و از آنجا به داخل ایران نفوذ کنند و عملیات خرابکارانه انجام دهند.

در این گزارش آمده است: «برخی از کمک‌های دولت آمریکا نیز باهدف تجهیز سایبری تروریست‌های وابسته به منافقین و حضور فعال آنها در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام است. شنیده می‌شود تاکنون رایزنی‌ها با سران عراقی و افغانستانی در بغداد و کابل راه‌اندازی پایگاه‌های منافقین  آغاز شده است».

یک منبع از کاخ ریاست جمهوری افغانستان ادعا می‌کند که مریم رجوی به کابل رفت و با «حمدالله محب»، مشاور عالی امنیت ملی اشرف غنی دیدار و گفتگو کرد. رجوی، رهبر منافقین به همراه دیپلمات‌های آمریکایی به کابل رفته و قرار است در روزهای آینده به منطقه زیرکوه هرات سفر و در این منطقه یک پایگاه نظامی تأسیس کند.

وی همچنین قرار است بخشی از پایگاه آمریکایی‌ها را با تعدادی از نیروهای منافقین که چند سال قبل از بغداد عراق به این منطقه منتقل شده بودند، تحویل بگیرد.

پیش‌تر روزنامه «امت» چاپ پاکستان در خبری نوشته بود که نیروهای آمریکایی در افغانستان برای دو هزار عضو کلیدی منافقین در ولسوالی ولایت هرات آموزش‌های نظامی داده‌اند و آنها را نظارت می‌کنند. در عین حال، اطلاعات رسیده حاکی از آن بود که آمریکا در ارتباط با توافقنامه راهبردی با افغانستان، کابل را به پذیرش تروریست‌های منافقین در خاک خود وادار کرده است.

در این گزارش آمده است: «شیندند در ولایت هرات از گذشته منطقه ناامنی بوده است و همواره نظامیان آمریکایی در این منطقه حضور داشته‌اند و گفته می‌شود که علت اصرار بر ماندن آمریکایی‌ها در این منطقه، وجود معادن ناشناخته بوده است.

طبق این گزارش، در زمان حضور روس‌ها در افغانستان، این منطقه همواره در نظارت کامل آنان بود و حتی در آنجا میدان هوایی نظامی نیز تأسیس شد که اکنون آمریکایی‌ها از آن برای مقابله با ایران استفاده می‌کنند و دولت افغانستان کاملاً از آن منطقه و نقلوانتقالات این میدان هوایی بی‌اطلاع است. اهالی شیندند نیز از تردد مشکوک عرب‌ها در منطقه حکایت می‌کنند.

یکی از اهالی «شیندند» که به هرات سفر کرده، گفت مدتی است سعودی‌ها وارد منطقه شده‌اند و در نزدیکی پایگاه‌های آمریکایی در تردد هستند. اما اینکه آنان در این منطقه چه می‌کنند و چه هدفی دارند مشخص نیست.

رسانه‌های افغانستان مدعی شده‌اند ایرانی‌ها که از دیرباز پیش‌بینی چنین مواردی را در مرزهای خود با افغانستان می‌کردند و از این ناحیه در معرض خطر قرار داشته‌اند، تدابیر امنیتی را اتخاذ و تعدادی از طالبان و افراد ناراضی حکومت افغانستان را جذب کرده‌اند و آنان را تأمین مالی می‌کردند تا در چنین مواردی از آنان استفاده کنند. از سوی دیگر، ایرانی‌ها پس از سوریه بر آماده‌باش لشکر فاطمیون که بیشتر متشکل از هزاره‌های افغانستانی مستقر در ایران بوده است، تأکید کرده‌اند که در صورت احساس خطر از جانب آمریکایی‌ها و عرب‌ها و منافقین، لشکر ۳۰ هزارنفری فاطمیون را وارد میدان و در رویارویی با خطرات مرزی با افغانستان از آنان استفاده کنند.

به تازگی «شاه حسین مرتضوی»، معاون سخنگوی اشرف غنی در فیس‌بوک نوشت که «ایران به جای طرفداری از گفتگو با طالبان بهتر است با مجاهدین خلق گفتگو کند» اما پست فیس‌بوکی خود را پس از چند ساعت حذف کرد!

 

بخشی از واکنش های مخاطبان در فضای مجازی به این خبر

  مخاطبان در فضای مجازی به این خبر واکنش های جالبی نشان دادند که بخش از آنها را در زیر می خوانید:

-گروهک خلق یکی از شرورترین و پر دردسر ترین گروه های طردشده می باشد. این ها با جاگیری در خاک افغانستان جز بلا و نکبت برای نوجوانان و جوانان و دختران و زنان ما چیزی به ارمغان نمی آورند. بخصوص یکی از اهداف همیشگی این گروهک جذب دختران نوجوان و جوان بوده است.
سرزمین افغانستان که سالهاست روی آرامش را بر خود ندیده چطور می تواند خاکی آرامش دهنده برای گروهی چون منافقین خلق باشد تا ان ها بتوانند به اهداف شوم غیر دینی و اسلامی اشان برسند.
این گروه که به هیچ دین و ایمانی پایبند نیستند و به راحتی به اعضای داخل گروه شان که پس از مدتی از آن ها استفاده های لازمه را بردند سر می برند و به همراه خانواده های ان ها نابودشان می کنند چطور می توانند به فرزندان افغانستان وفادار بمانند؟
گروهکی که در همکاری با صدام ید طولایی دارد و قریب به ۱۶۰۰ ایرانی را با فجیع ترین صورت ممکن به قتل رساندند و به کار خود افتخارهم کردند و اخیرا در حدود ۲۰۰۰ جوان کرد عراقی را به قتلگاه بردند تا به امال پست خود برسند که با تجمع مردم عراقی و اعتصاب خانواده های جوانان در حال طرد شدن و بی خانمان شدن می باشند.
این ها برای رسیدن به اهداف پلید خودشان در مبارزه با کشور همسایه امان ایران چون خودشان مستقیم نمی توانند دخالت کنند لذا از جوانان پاک و معصوم افغانی که دیگر زحمت اموزش زبان فارسی را هم ندارند؛ استفاده می کنند و با دادن پول های فراوان وعده های پوچ سفر به کشورهای غربی و تحصیل در آن دانشگاه ها و شستشوی مغزی کامل جوانان ما ، آن ها را برای انجام عملیات های انتحاری و خرابکارانه آماده می کنند و قطعا پس از اتمام هرعملیاتی نیز به راحتی جوانان ما را که سرمایه های فردای افغانستان می باشند را نابود می کنند چون به هیچ دین و مسلکی پایبند نیستند.
امروز که مجاهدین خلق ایران توسط آمریکایی ها به افغانستان بیایند چه تضمینی وجود دارد که فردا گروهک ها و سازمان های مخوف دیگر را به خاک کشورمان نفرستد؟
آمریکا باید بداند که به هیچ وجهی حق ندارد از خاک خسته ی افغانستان برای استفاده و رسیدن به نقشه های شوم و پلید خودش استفاده ی شخصی ببرد آنهم برای بالا رفتن گروهک پلید مخوفی چون خلق ایران از پلکان افغانستان.
عبدالغفور

–   این برنامه از سال های قبل در کار است ولی به دلیل حساسیت مرزی با ایران پنهان نگهداشته شده است

–   در صورت حقیقت این موضوع فقط افغانستان انتظار حالت سوریه را داشته باشد.

این اقدامات میتولند منجر به جنگ جدید شود مقامات کابل حماقت به هرج ندهند

اگر بی عقلی کنید جنگ جدید در منطقه راه می افتد هوش کنید و حذر باشید

افغانستانی ها بدانند اگر این خبر خدای ناکرده صحت داشته باشد صرف نظر از اینکه آتش جرقه جنگ منطقه ای خواهد شد اقدامات تروریستی و کثیف این گروه مربوط به ایران نمیشود و قطعا دامان مردم هرات و یا هر ولایت دیگر را هم خواهد گرفت همچنان که وقتی این ملعونان در عراق بودند صدام از آنها برای کشتار مردمان کرد و عرب های مخالف حزب بعث استفاده میکرد این ها یک گروه کثیف هستند که برای پول هر دست به هر جنایتی میزنند و جان هیچ انسانی بدایشان اهمیت ندارد این گروه تروریستی دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی و بیش از ۵ هزار کردستانی در عراق آلوده است

-جمع آوری پول از مردم در شهرها و روستاهای اروپایی به اسم خیریه ، با نشان دادن عکسهای کودکان فقیر یکی از این شیوه آنهاست ، وجالب اینکه این عکسها هم گاه عکس کودکان خودشان است که با لباس مندرس و فقط برای تحریک احساسات گرفته شده ، سیاه نمایی از وضعیت مردم ایران و توهین هایی مثل فقر فرهنگی و عقب ماندگی و نبودن فرهنگ و سواد و آموزش هم اغلب چاشنی این تلاش برای اخاذی است ، عضو و هوادار مجاهدین در حال کارمالی به اخلاق فکر نمیکند او به هیچ پرنسیب دیگری هم فکر نمیکند و هدف برایش وسیله را توجیه میکند چرا که باید به تعهدش ومیزان مبلغی که سازمان مشخص کرده برسد.این فریب برای رسیدن به هدف بصورت سلسله مراتب در سازمان جاریست ، عضوی که در حال جمع آوری کار مالی است نیز توسط مسئولش فریفته شده او فکر میکند که این تنها منبع در آمد سازمان است و کمک های او ممکن است جان اعضای مستقر در عراق را از مرگ و گرسنگی نجات دهد .

مردم عراق خاطرات بدی از این سازمان دارند،اینها افغانستان را به جهنم تبدیل خواهند کرد

   این گروه از عراق هم اخراج شد و عراقیها به خاطر خروج این‌گروه جنایتکار که حتی بسیاری عراقی ها را ترور کرده بود جشن گرفتند حال اگر مسئولین کابل بخواهند با کج اندیشی این گروه را نزدیک ایران بیاورند مطمئن باشید شرشان به خودتان باز می گردد

–  حتما آمریکایی ها قسمتی از پایگاه های شان را در اختیار اعضای این سازمان قرار می دهند

  شایعه پراگنی بیش نیست و مستقیا ارتباط دارد با پروسه صلح در افغاستان و تحریک ایران علیه افغانستان

خدا به مردم افغانستان رحم کند
دشمنان افغانستان ، طالبان در افغانستان است
دشمنان ایران، مجاهدین در افغانستان است اگر راست بگویید
دشمنان آمریکا، طالبان در افغانستان است.

–  گروه مجاهدین خلق یک گروه تروریستی هست که دست شأن به خون هزاران انسان بی گناه آلوده می باشد.
همچنین گروه طالبان در افغانستان عامل قتل و جنایت هستند و حمایت از این گروه تحت هر اسمی شریک در قتل و کشتار مردم بی گناه هست.دولت افغانستان این اشتباه بزرگ به این نیست که ایران با گروه تروریستی طالبان دیدار و همکاری می کنند و ما هم به تلافی از آن گروهی مریم رجوی را تقویت می کنیم. هر دو اشتباه می کنند.

هرات به کارزار کشاکش های خونین منطقه یی مبدل می شود: اگر دوستان هراتی در زمینه اطلاعات دقیق تری داشته باشند، از سر مهر بنگارند. نگرانی شدید یک هم میهن هراتی

به به واقعا آدم تعجب می کند از عقل مسئولان ما گل بود به سبزه نیز آراسته شد طالبهاکم بود که حالا این مجاهدین منافق هم اضافه شود و افغانستان بهشت تروریست ها ملقب شود

شاه قلندر صاحب نمی داند در طول تاریخ چقدر زنهای مکار و بدجنس وجود داشته است که با سواستفاده از مسائل جنسی و شهوانی مردانی را خام کرده و اهداف شوم شیطانی خود را بالایشان اجرا کردند و بعد از ایکه به هدف خود رسید با یک غذای مسموم عمرش را خاتمه دادند.
از اتفاق معلوم دختران این گروه منافق برای جاسوسی با بسیاری از رهبران سیاسی ارتباط داشته تا آنها را مسحور کرده و پلان های شوم خود را از طریق آنها عملی کند بعد هم برایشان یک توطیه کرده و شرشان را کم می کند در سابقه این گروه استفاده زیاد از قرس سیانور و قرص های آدمکشی یافت می شود وقتی که بداند کدام چیزی مغایر با اهداف سازمانی اش می باشد به خواهر و برادر و پدر و مادر خویش هم رحم نمی کند چه برسد به شوی چند روزه که با برنامه قبلی به تزویج وی درآمده باشد! متاسفانه برادران پشتون ما کمی خوشخیال و ساده لوح می باشند و فکر بلند ندارند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19211