• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

تلاش آمریکا برای بازگشت فرقه تروریستی رجوی به عراق بدون اطلاع بغداد

  • کد خبر : 19055
  • 06 ژانویه 2019 - 10:58

خبرگزاری الغدیر روز شنبه در خبری به نقل از کارشناسان امور امنیتی که نام آنها در گزارش نیامده، گفت که اطلاعات رسیده حاکی است که آمریکا عناصر فرقه تروریستی رجوی را در پایگاه های نظامی خود در کردستان عراق آموزش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، این منبع افزود که اطلاعات نشان می دهد نیروهای آمریکایی اخیرا برخی عناصر منافقین را به پایگاه های نظامی خود در کردستان عراق منتقل کرده و در آنجا آنها را آموزش داده و تسلیح می کند.
کارشناسان امور امنیتی همچنین از دولت عراق خواسته اند با بازگشت منافقین به کشور مخالفت کند، ضمن این که آنها به دلیل ارتکاب جنایت علیه شهروندان عراقی در دوره نظام دیکتاتوری صدام، تحت تعقیب نهاد قضایی عراق قرار دارند.
بنا بر نوشته ایرنا، منابع رسمی هنوز در این خصوص واکنشی نداشته اند.
فرقه تروریستی منافقین از متحدان دیکتاتور سابق عراق و با حمایت آمریکا بود که هم در جنگ رژیم بعث علیه ایران و هم در سرکوب قیام ها و جنبش های مردمی عراق و ارتکاب جنایت علیه شهروندان عراقی به صدام کمک می کرد.
سالها پس از سقوط صدام، مردم و رهبران عراقی برغم حمایت غرب و آمریکا از این گروهک تروریستی، سرانجام با پافشاری، موفق به اخراج منافقین از خاک کشورشان شدند.
بیستم شهریورماه ۹۵ دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه ای، با اعلام بسته شدن پرونده منافقین بطور کامل در عراق، آن را به مثابه «پایان آخرین مرحله از فصل های پرونده های مرتبط با رنج های ملت عراق از جنگ و سرکوب» دانست.
دفتر حیدرالعبادی در این بیانیه، تاکید کرده بود که دولت عراق، با اخراج آخرین گروه از منافقین ، به طور کامل به حضور منافقین در عراق پایان داد و این پرونده را به طور کامل بست.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19055

نوشته های مشابه