• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اظهارات اخیر «ترامپ»، فرقه رجوی را ناامید کرد / رجوی توان نگه داشتن افراد سالمند خود در آلبانی را نخواهد داشت

  • کد خبر : 19008
  • 01 ژانویه 2019 - 12:11

با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و بد عهدی های ایالات متحده در پایبندی توافقات چند جانبه و بین المللی از جمله توافق تجاری موسوم به نفتا یا پیمان اقلیمی پاریس و یا خروج یکطرفه ترامپ از برجام معیارخوبی برای نشان دادن  افول نفوذ قدرت آمریکا در عرصه جهانی داشت و دارد .

​اما برخلاف این واقعیت فرقه رجوی با دهان کف زده خوشحال از تحریم مردم ایران و شکنجه تدریجی مردم ایران با اسباب تحریم  در وطن فروشی  چهارنعل وارد وادی وطن فروشی دیگر شدند و با استقبال از به قدرت رسیدن نئو کانهای جنگ طلب در آمریکا ، از جمله در جابجایی نوبتی در کاخ سفید و روی کار آمدن نفراتی همچون «جان بولتون» در مقام مشاور دونالد ترامپ در امور امنیت ملی و «جیمز متیس» گزینه وزارت دفاع دولت ترامپ که به سنگ دیوانه شهرت داشت فکر می کردند به زودی آمریکا با ایران وارد جنگ خواهد شد و با سرنگونی دولت ایران آنها  سر سفره گدائی اجنبی خواهند نشست و شاهد تکه تکه شدن ایران .

اما برخلاف تصورات باطل فرقه رجوی  در این روزهای گذشته ما شاهد اتفاقات غیر مترقبه بودیم. فرمان رئیس جمهوری ایالات متحده درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به امضاء رسید. دونالد ترامپ اعلام کرد که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در ماه فوریه پست خود را ترک نخواهد کرد، بلکه از اول ژانویه جایگزین خواهد شد.

​امارات متحد عرب رسماً درهای سفارت خود را در پایتخت سوریه گشود. بحرین هم به احتمال زیاد به زودی همین کار را خواهد کرد. این بازگشایی می‌تواند نشانه‌ای از گرم شدن دوبارۀ روابط کشورهای عرب با سوریه باشد.

بازگشایی سفارت امارات عرب در دمشق در زمانی صورت می‌گیرد که نیروهای دولتی سوریه که از طرف روسیه و ایران حمایت می‌شوند نزدیک به دو سوم خاک کشور را در اختیار گرفته‌اند.

با آغاز بحران شدید سیاسی سوریه در سال ٢٠١١، اکثر کشورهای عرب منطقۀ خلیج فارس سفیران خود را از دمشق فراخواندند تا با سیاستها غرب همسو شوند سپس برخی از این کشورها به پشتیبانی از نیروهای مخالف بشار اسد پرداختند. در سال ٢٠١٢، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با انتقاد تند از بشار اسد، وی را به کشتار جمعی متهم کردند.

اما به نظر می‌رسد که امارات متحد و بحرین رویدادهای گذشته را فراموش کرده باشند. روز پنجشنبه ٢٧ دسامبر/ ۶ دی، پرچم امارات متحد عرب در محلۀ اعیان‌نشین «ابو رمانۀ» دمشق که جایگاه اکثر سفارت‌هاست، بالا کشیده شد. شماری از دیپلمات‌های عرب در این مراسم حضور یافتند. این سفارت فعلاً در سطح وابسته فعالیت می‌کند و هنوز سفیری برای دمشق معرفی نشده است.
انور قرقاش، وزیر امور خارجۀ امارات این تصمیم جدید را با پیامی در توئیتر توجیه کرد و نوشت: «حضوراعراب در سوریه لازم‌تر از همیشه است، بخصوص در برابر توسعه‌طلبی ترکیه و ایران»…

بحرین نیز که نمایندگی سیاسی خود را در دمشق در سال ٢٠١٢ تعطیل کرده بود، چند ساعت بعد از اماراتی‌ها به طور غیرمستقیم خبر داد که قصد بازگشایی سفارتش را دارد و اعلام کرد که «عملیات ساختمانی و تعمیر ساختمان سفارت خود را در دمشق دنبال می‌کند».
وزارت خارجۀ بحرین نیز گفته است که این کشور در جهت حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه عمل می‌کند و خواهان «مداخلات منطقه‌ای» نیست.

دونالد ترامپ در جریان یک سفری ناگهانی به عراق در جمع گروهی از سربازان آمریکایی از تصمیم اخیر خود برای خروج نظامی آمریکا از سوریه دفاع کرده و گفته است که ایالات متحده نمی تواند به تنهایی نقش «پلیس جهان» را ایفا بکند.

ادامه تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال، ترامپ بار دیگر از دموکراتها خواست با او به توافق برسند.

چند وقت پیش رئیس جمهوری فرانسه از ایده و پیشنهاد طرح «ارتش اروپایی» خود در قبال ناتو دفاع کرده بود .

با این اوصاف جهان از یک قطبی بودن خارج شده مخصوصا با آزمایش موشک قاره پیمای غیر قابل رهگیری روسیه توازن قدرت در جهان دیگر مثل سابق نیست و چه بسا در این میان قدرتهای جدید و نو ظهوری چون ایران پیش از پیش مطرح وبرجسته شوند و تحریمهای غیر قانونی و  غیر انسانی دولت آمریکا بر علیه مردم ایران هر روز بیشتر و بیشتر رنگ ببازند .

در این میان فرقه رجوی هر روزبیشتر از همیشه با شکست در استراتژی مزدوری ، خارتر و ذلیل تر از پیش حتی توان نگه داشتن دپوی افراد پیر و سالمند خود در آلبانی را نخواهد داشت .

یادداشت از: میر باقر صداقی

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19008

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی