• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افسر پیشین جاسوسی آمریکا کدام حقیقت درباره فرقه رجوی را آشکار کرد؟

  • کد خبر : 18693
  • 08 دسامبر 2018 - 11:50

مدتی است شاهد هستیم که افراد نزدیک به ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در میتینگ های فرقه رجوی شرکت می کنند و حمایت خود از آنها را اعلام کرده اند که تقریبا همه کسانی که اندک آشنایی با جامعه و مردم ایران داشته باشند به خوبی می دانند که این گروه هرگز در بین مردم ایران جایگاهی ندارد و عامه مردم از آنها متنفر هستند.

اخیرا یکی از افسران پیشین سازمان جاسوسی امریکا در یادداشتی خاطر نشان کرده بود که از جمله سیاستهای اشتباه دولت ترامپ این بوده که به نزدیکان خود اجازه داده که با افراد این فرقه تروریستی نزدیک شوند و در میتینگ های آنها شرکت نمایند.
این افسر پیشین سازمان سیا با استناد به تحقیقات یک روزنامه نگار بسیار مسلط و کارکشته ای بنام «آرون مرات» عنوان داشته است که سازمان مجاهدین از ابتدای بوجود آمدنش، ماهیت و مواضعی بشدت ضد آمریکایی داشته است و در تهران یکی از مستشاران نظامی امریکا را کشته اند.

او نوشته ای نسبتا کامل از وضعیت گذشته و حال این سازمان در مقاله خود گنجانده و از جمله عنوان داشته است که آنها در سالیانی که مردم ایران درگیر جنگی نا برابر با رژیم عراق و صدام حسین بودند، به آن کشور رفتند و دوشادوش سربازان عراقی، علیه سربازان کشور خود جنگیدند و تا زمانی که صدام سرنگون شد در آن کشور بودند.

او همچین به ترور شخصیت های ایرانی و مردم عادی کوچه و بازار اشاره داشته و از جمله دلایل تنفر مردم ایران از این گروه را این مسئله قلمداد کرده است. او همچنین در گزارش خود باین موضوع اشاره داشته است که سازمان مجاهدین مانند دیگر فرقه های خطرناک جهان، باعث جدایی خانواده ها از هم شده است و بسیاری را مجبور به انجام عملیات انتحاری می کرده است.

او همچنین به جان بولتون و جولیانی اشاره داشته که برای شرکت در نشستهای این گروه، مبالغ قابل توجه ای پول دریافت می کنند. سازمان مجاهدین با هزینه بسیار زیاد و با لابی هایی که در وزارت خارجه آمریکا انجام دادند، نهایتا موفق شدند که از لیست تروریستی آمریکا خارج شوند.

او همچنین گفته که هرگز منبع درآمد این سازمان برای کسی مشخص نیست اما چیزی که مشخص است آنها به یک دولتی در منطقه که ضد جمهوری اسلامی باشد وصل هستند و مسائل مالی شان را در ازاء دشمنی با ایران و مردم ایران دریافت می کنند!
اما صرف نظر از مواردی که در بالا اشاره شد، نزدیکی آدم های ترامپ با این فرقه و سرمایه گذاری بروی آنها به اعتقاد من دو نکته را بخوبی بیان می کند.

نخست اینکه دولت آمریکا حقیقتا هیچ شناخت و درک عمیق و واقع گرایانه ای ازچگونگی مواجه شدن با جامعه ایران و مردم ایران ندارند و دوم اینکه دولت آمریکا علیرغم اینهمه شعارهای تغییر در ایران و یا نظام ایران هیچ در چنته ندارد و به معنی واقعی کلمه یک ورشکسته تمام و کمال است که ناگزیر رو به دار و دسته منفور رجوی آورده است.

به اعتقاد من نکته ای که دولتمردان به ظاهر کارکشته اما در عمل بی تجربه و نادان آمریکا به آن توجه ندارند این است که ایران علیرغم هر مشکل و کمبودی که در داخل کشور با آن مواجه است و شاید روزانه شاهد اعتراضات صنفی مردم هم باشیم، اما حکومت مستقل و غیر وابسته ای است در نتیجه حکومتی که مستقل باشد و به کشوری یا ابرقدرتی دیگر وصل نباشد و به قول معروف شیشه حیاتش در دستان خودش باشد، با تحریم یا فشارهای بین المللی فرو نخواهد ریخت

فرق ایران با مثلا رژیم سعودی هم در این است. ترامپ، رئیس جمهور لات و بی سر و پای آمریکا هر حرفی دلش بخواهد به سعودی ها یا دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس می زند. چرا که می داند آنها تا خرخره وابسته خودش هستند. هرچند مشاهده می کنیم ودر اخبار می شنویم که سعودی ها را خفت می دهد و به آنها می گوید که اگر حمایت آمریکا نباشد، ایران در کمتر از دو هفته، دار و دسته آل سعود را از صحنه روزگار حذف خواهد کرد و البته ادامه می دهد که سعودی ها هم بایستی بهاء این حمایت را بپردازند. یا مثلا به بحرین و … اما هرگز از این حرف ها به ایران نمی تواند بزند. چرا که می دانند که کشور پهناور ایران اساسا با دیگران، فرق دارد. ممکن است هر حرف اضافه ای ازاینکه تحریم میکنیم و فشار می آوریم و … بزنند اما خودشان هم می داند که مسئله ایران فرق دارد.
اما دولت آمریکا که به لحاظ دیپلماسی در رابطه با ایران به شدت دستانش خالی است، درحال سرمایه گذاری بر روی اسب که نه، یابویی از پیش بازنده است. فرقه ای که نزدیکترین یارانش هم دیگر قبولش ندارند و برای رهایی از چنگال رهبرانش، لحظه شماری می کنند.
اما اگر بخواهم یک مشاوره درست و واقعی به دولتمران آمریکایی بدهیم در یک جمله بآنها می گویم که راه نزدیک شدن به مردم ایران فقط و فقط این است که حرمت و احترامشان را تمام و کمال نگاه دارید و از موضع برابری و نه قدرت و برتری با آنها سخن بگویید.

مردم ایران، مردمی بسیار کهن، با تمدن و فرهنگی چند هزار ساله هستند. پس هر چه بیشترنسبت به آنها گستاخی کنید و بی ادب باشید، آنها را نسبت به خودتان دورتر و نسبت به خودشان و علیه شما ، متحد تر خواهید کرد.

پس تهدید و شاخ و شانه کشیدن را کنار بگذارید، به تعهدات بین المللی خود عمل کنید. راه خطا رفته را بسرعت بازگردید، در دام گروه های تروریستی مانند فرقه مجاهدین نیفتید و به ظاهر خوش خط و خالشان توجه نکنید، جامعه ایران را آنگونه که هست ببینید و قبول کنید و برسمیت بشناسید تا امکان صحبت با مردم ایران را بدست آورید.

الف عباسی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز فارس

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=18693

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی