• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

افشاگری سایت «میدل ایست آی» از پشت پرده فعالیت فرقه رجوی در آلبانی: چرا فرقه تروریستی در آلبانی پایگاه می سازد؟

  • کد خبر : 18388
  • 18 نوامبر 2018 - 9:55

میدل ایست آی در گزارشی تحت عنوان «چرا فرقه تروریستی رجوی در آلبانی پایگاه می سازد؟ » نوشت: این فرقه در ایران و در نزد مردم این کشور جایگاهی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل فراق به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، وبسایت میدل ایست آی در گزارشی به قلم بلن فرناندز Belen Fernandez  نوشت:  کشور آلبانی که در منطقه بالکان واقع است در حال حاضر میزبان گروهک تروریستی منافقین است. دیتمیر بوشاتی، وزیر امور خارجه آلبانی، در اوایل ماه سپتامبر گذشته به اسرائیل سفر کرد تا در یک نشست درباره مبارزه با تروریسم شرکت کند.

آمریکا در سال ۲۰۱۲ نام این گروه را  از فهرست سازمان های تروریستی خارج کرد. این گروه در درون ایران و در نزد مردم این کشور جایگاهی ندارد.

اسرائیل نیز البته به خوبی دو رویی خود را در حوزه مبارزه با تروریسم نشان داده است. اسرائیلی ها از یک سو به ارعاب و ترور فلسطینی ها می پردازند و از سوی دیگر به برگزاری نشست مبارزه علیه تروریسم مبادرت می ورزند. آلبانی نیز سوابق درخشانی در مبارزه با تروریسم ندارد. این کشور در حال حاضر مقر  این گروه تروریستی را در خود جای داده است .
فرقه تروریستی منافقین که در سال ۲۰۱۲ نامش از فهرست گروه های تروریستی در وزارت امور خارجه آمریکا خارج شد در خلال جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ با صدام ، دیکتاتور پیشین عراق، همراه شد و به همین دلیل، هیچ جایگاه و اعتباری در نزد مردم ایران ندارد. این گروه همچنین در حملات تروریستی متعددی در داخل خاک ایران دست داشته است و همین مسئله نیز جایگاه آنها را در نزد مردم ایران بسیار متزلزل کرده است.

به رغم آن که این گروه تروریستی تقریبا به طور کامل به حاشیه رانده شده اما مورد توجه واشنگتن قرار گرفته است. استقبال آمریکا از  این گروه حتی پیش از آن که واشنگتن نام این سازمان را از فهرست سازمان های تروریستی خارج کند همواره وجود داشت.
در خلال سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، چند هزار نفر از اعضای این گروه تروریستی با کمک آمریکا از پایگاهشان در عراق به پایگاهی در آلبانی منتقل شدند. در حال حاضر، این گروه در پایگاهی که به شدت از آن محافظت می شود در نزدیکی تیرانا، پایتخت آلبانی، مستقر هستند.

اما پرسشی که در این جا مطرح است این است که چرا تیرانا و آلبانی برای انجام این کار انتخاب شدند. به عبارت بسیار ساده، می توان گفت که برای ابرقدرت های جهانی کار چندان دشواری نیست که یک کشور کوچک و اغلب مغفول مانده را تحت فشار قرار دهند.  کشور آلبانی  تا دهه ۱۹۹۰ یک کشور منزوی محسوب می شد و اکنون این کشور قصد دارد با کسب رضایت قدرت های بزرگ در عرصه جهانی حضور داشته باشد. برای مثال، آلبانی نام یکی از خیابان های پایتخت خود را خیابان جرج دبلیو. بوش گذاشته است. همچنین مجسمه جرج دبلیو. بوش در روستای فوشه-کروجه Fushe-Kruje و یا مجسه هیلاری کلینتون در ساراندهSarande نصب شده است.

در شهر کامز Kamez نیز بلواری وجود دارد که نام دونالد ترامپ بر آن گذاشته شده است. دونالد ترامپ شهروند افتخاری آلبانی نیز می باشد.

همچنین، از بنای یادبود شیمون پرز، جنایتکار جنگی اسرائیلی، در آلبانی در سال جاری میلادی رونمایی شد.

آلبانی در گذشته در جنگ های عراق و افغانستان نیز (به آمریکا) کمک می کرد. این کشور به مکانی برای استقرار قربانیان زندان گوانتامامو نیز تبدیل شده بود.

حمایت آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی

بنا بر این، جای تعجب نیست که آلبانی با میزبانی دائمی مقر مجاهدین خلق(فرقه تروریستی رجوی) در این کشور موافقت کرده است. باید توجه داشت که آلبانی در کانون توجه محور آمریکا-اسرائیل-سعودی قرار دارد. گفته می شود این محور منابع مالی زیادی در اختیار  این گروه قرار می دهد.

با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید چنین به نظر می رسد که  این گروه تروریستی جان تازه ای گرفته است. در گزارشی در ماه سپتامبر در یک برنامه تلویزیونی در «اخبار کانال چهار» لیندسی هیلسام Lindsey Hilsum ، خبرنگار مشهور، به همراه تیمش از اردوگاه در حال توسعه این گروه  در حومه تیرانا بازدید کرد. نیروهای امنیتی حاضر در منطقه بلافاصله این خبرنگار و تیمش را متوقف کردند و آنها را به جاسوسی برای ایران متهم نمودند. آنها اجازه ندادند که این گروه به فیلمبرداری مبادرت ورزد.

هیلسام خاطرنشان کرد سیاستمداران مختلف آمریکا مدت های طولانی است که از مجاهدین خلق( فرقه تروریستی رجوی) حمایت می کنند. وی می افزاید که اکنون یک خط تماس بین این گروه و کاخ سفید ایجاد شده است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، و رودی جولیانی، وکیل پیشین ترامپ، جزء کسانی بوده اند که در جمع اعضای  این گروه سخنرانی کرده اند.

فرقه تروریستی رجوی سابقه طولانی در زمینه اعمال شکنجه، حبس و سرکوب علیه آن دسته از اعضای خود دارد که از مسیر مورد نظر این گروه فاصله گرفته اند. این امر نشان می دهد که این گروه  تروریستی به هیچ وجه یک گروه دموکراتیک و طرفدار دموکراسی نیست.

سیاست طلاق اجباری که از سوی  فرقه تروریستی رجوی دنبال می شود این پرسش را مطرح می کند که این گروه چگونه می توانند ازدیاد نسل داشته باشند. یکی از اعضای سابق  این گروه که موفق شده است از دست  آن بگریزد در مصاحبه ای که در آلبانی با هیلسام انجام داد گفته بود که اعضای گروه موظف بودند هر آن چه احساس و فکر جنسی را که در خلال روز در ذهنشان خطور کرده بود مکتوب کنند و  سپس این افکار و احساسات را آشکارا برای همقطاران و فرماندهان خود بازگو کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=18388