• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نقش فرقه تروریستی رجوی در سپر تحریم های جدید آمریکا

  • کد خبر : 18039
  • 01 نوامبر 2018 - 10:19

تا چندروز دیگر بخش نهایی تحریم های ناعادلانه آمریکا علیه ایران آغاز می شود. حتی موارد پزشکی و دارویی و حمل و نقلی از جمله قطعات یدکی هواپیماهای مسافری به جز موارد حوزه انرژی و بانکی نیز که همواره با منشاء و ملاحظات انسانی در چنین برخوردهای شدید سیاسی متقابل مدنظر قرار می گیرند، در دو مرحله اردیبهشت امسال و مقطع ۴ نوامبر بتدریج در زمره تحریم ها آببندی شده اند.

آمریکا تلاش دارد این بار با ممانعت از دسترسی ایران به تامین منابع اقدام خصمانه خود را به کرسی بنشاند. جلوگیری از افزایش سرمایه و منابع ارزی و به صفر کشاندن درآمدهای ارزی حاصل از فروش فراورده های نفتی و یا نفت خام، اهداف این زورگویی آمریکا تلقی می شوند. ضمن اینکه کشورهای طرف حساب ایران قبلا منافع خود را درقبال صدمات احتمالی دریافتی از معامله نفتی با ایران ارزیابی و هراقدام متناسب اقتصادی و بازرگانی را برگزیده اند. به عبارتی هیچ اتفاق خاصی لاجرم قابل تحقق نخواهد بود.
قطعا تجارب ۴۰ ساله ایران در قبال مقابله هوشمندانه با تحریم های مستمر آمریکا و داشتن مرزهای طولانی زمینی ایران با چندین کشور پرجمعیت همسایه و نهایی شدن ساز و کارهای تقریبا مناسب مالی بانکی اروپا با ایران برای تشویق ایران جهت حضور کشورمان در برجام و عزم سایر کشورهای حاضر در برجام برای مساعدت های لازم به ایران ، زمینه های تاثیرگزاری های مطلوب دولت آمریکا را با چالش مواجه خواهد ساخت.
علی ایحال موضعگیری های سازمان تروریستی مجاهدین و علی الخصوص شخص مسعود و مریم رجوی در ایجاد تبلیغات و دعوت کشور آمریکا برای سختگیری های لازم در خصوص تحریم ها، حتی جایگاه این فرقه را بسی ذلیل تر می نمایاند. بی هویتی سیاسی آنچنان بر افکار رهبری جنایتکار این جریان چنبره انداخته که به وضوح ودر رسانه های منتسب بخود تکرار تشدید تحریم ها را مایه مباهات و بالندگی! خود به حساب می آورند . شاید خود زمانیکه در سالهای تحریم های مردم عراق از سوی امریکادر زمان صدام حسین ، ظلم و تلف شدن بچه های بیمار عراقی را به عین دیدند را به فراموشی سپرده ا ند . ولی آنچه مهم هست نقش گروه رجوی در قبال این اقدام ضدبشری آمریکا ست . دعوت مقامات رسمی و غیر رسمی امریکایی در شوی سیاسی و سالانه ویلپنت و پرداخت مبالغ کلان به آنها برای تمجید از جریان رجوی به عنوان نماینده مردم ایران ! و بال و پرزدن جهت هر همکاری اطلاعاتی و جاسوسی با امریکا بابت اعطای نقشی سیاسی در ارتباط با تنگناهای احتمالی ایجد شونده علیه ایران و ادعای تشکیل دروغین و مسخره کانون های به اصطلاح شورشی برای سمت و سو دادن به هرگونه بلوا و اغتشاش اجتماعی، گوشه ای از هم صدایی و همنوایی مریم رجوی با ترامپ به شمار می آید . که به حول و قوه الهی با درایت و آینده پژوهی های لازم انجام یافته منافعی را برای مسعود رجوی به بار نخواهد آورد.

یادداشت از: مصطفی آزاد
انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=18039