• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تحلیلی از رابطه جنایت کاران سعودی و خیانتکاران فرقه رجوی: وقت آن است مریم رجوی وفاداری خود به ترکی فیصل را ثابت کند

  • کد خبر : 17650
  • 15 اکتبر 2018 - 11:38

در چند روز گذشته، رسانه های بین المللی ماجرای ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد ولیعهد عربستان ، جمال خاشقجی را به طور گسترده ای پوشش داده اند.

تازه ترین اخباری که نشریه نیویورک تایمز در این باره منتشر کرده است حاکی از آن است که مقامات امنیتی ترکیه تأیید کرده اند که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان به سفارش بالاترین سطوح دادگاه سلطنتی عربستان به قتل رسیده است. بنابر این گزارش، یک مقام ترکیه که خواسته است نام او فاش نشود، اعلام کرد که در یک عملیات سریع و پیچیده دو ساعته این روزنامه نگار منتقد کشته شده و جسد او از کنسولگری خارج شده است. برای انجام این عملیات یک تیم ۱۵ نفره از مأموران سعودی دخالت داشته اند.

سرنوشت غم انگیز خاشقجی ، مشابه سرنوشت بسیاری دیگر از مخالفان دولت ها و احزاب دیکتاتوری ست. در سازمان مجاهدین خلق شمار افرادی که ناپدید شدند یا مدتی پس از ناپدید شدن، سازمان مرگ آنها را اعلام کرد ، فراوان است. به تازگی پایگاه خبری-تحلیلی فراق فهرستی بلند بالا از اسامی افرادی را منتشر کرده است که در برهه های زمانی مختلف در تشکیلات مجاهدین خلق سر به نیست شده اند و یا از فرط فشار روحی و جسمی خودکشی کرده اند.
شباهت ماهوی میان حکومت سعودی و مجاهدین خلق و دشمنی مشترک آن ها با جمهوری اسلامی باعث دوستی و مودت میان این دو شده است. شواهد دقیق و شوک آوری مبنی بر قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان ارائه شده است و روابط عربستان با کشورهای دیگر جهان تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته است. با این حال، رسانه های مجاهدین خلق همواره در قبال جنایت های متحدانشان سکوت اختیار می کنند.
چنانچه امروز ماجرای غم انگیز قتل خاشقجی در صدر اخبار جهان است چند هفته پیش اخبار حمله تروریستی اهواز و قتل ۲۵ نفر از شهروندان ایرانی از جمله یک کودک ۴ ساله در صدر اخبار جهان بود اما در رسانه های مجاهدین خلق به جنایات دولت عربستان سعودی و گروه های تروریستی تحت الحمایه اش چون گروه الاحوازیه پرداخته نمی شود. شاید اگر بیم از دست دادن حامیان غربی اش نبود ، مریم رجوی برای این گونه جنایات حتی به مقامات عربستان سعودی تبریک هم می گفت.
اما روابط دوستانه ی مجاهدین خلق با عربستان –که به گفته ی ایرج مصداقی عضو سابق این تشکیلات از سال ۱۳۶۶ به واسطه صدام حسین شکل گرفت– بر مبنای معادلات پولی است و از همین رو مراقبت فراوان از سوی مجاهدین خلق می طلبد. چنانچه مسعود خدابنده عضو سابق مجاهدین خلق خود اذعان می کند که در سال ها فعالیتش برای این گروه کامیون های طلای اهدایی سعودی ها را از عربستان به قرارگاه های مجاهدین رسانده است. بر مبنای همین روابط عمیق و داد و ستدهای پشت پرده است که ملک ترکی فیصل به سادگی در مراسم مجاهدین خلق در پاریس شرکت می کند و به مریم رجوی وعده همکاری در راه نابودی حکومت ایران را می دهد. و اکنون وقت آن رسیده که مریم رجوی وفاداری خود به ترکی فیصل را ثابت کند. فراموش نکنیم که جمال خاشقجی زمانی مشاور ترکی فیصل در سازمان اطلاعاتی عربستان بوده است و پس از مدتی که انتقاد هایش از مقامات و خاندان سعود آغاز کرد، مورد غضب آن ها واقع شد.
در بحبوحه بدنامی های عربستان سعودی، هفته آینده مقرر است که کنفرانس بزرگ سرمایه گذاری در ریاض برگزار شود. این در حال ست که شرکت کنندگان یک به یک از شرکت در این کنفرانس اعلام انصراف می کنند. تحریم گسترده این کنفرانس بزرگ سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران و رسانه های خارجی، نشان از ابعاد فراگیر ماجرای قتل این روزنامه نگار منتقد عربستان دارد. قتل یک منتقد در خاک یک کشور خارجی فضای بسیار مخربی برای حیثیت شاهزاده محمد بن سلمان ایجاد کرده است.
دراین میان تنها کسانی سکوت می کنند یا ترجیح می دهند که درباره ی قتل خاشقجی تردید کنند که نمی توانند از سود کلان روابط با عربستان صرف نظر کنند . دانلد ترامپ روز پنج شنبه در اظهاراتی درباره ی قتل خاشقجی ابراز تردید کرد و گفت که لغو صادرات پرسود سلاح به ریاض را غیرقابل قبول می داند. اظهار نظر نکردن در باره این مسئله از سوی مریم رجوی به این دلیل نیست که او اساسا در فضای سیاسی و رسانه ای جهان اساساً نقش مهمی ایفا نمی کند زیرا او به عنوان رئیس جمهور خودخوانده همواره خود را محق به اظهار نظر می داند اما در مورد حمله تروریستی اهواز یا قتل خاشقچی این سکوت تعمدی است. او که به گفته ایرج مصداقی گاهی حتی تا دوبار انتصاب مقامات عربستان به سمت های مختلف را به آن ها تبریک می گوید ، لازم است که در چنین مواردی مهر سکوت بر لب بنشاند تا مبادا حامی مادی و معنوی تشکیلاتش روی ترش کند و در مساعدت های آینده اش خللی وارد شود.
روابط حسنه مریم رجوی و مقامات سعودی چنان عمیق است که در روزهای آغازین سال ۲۰۱۸ خبر ازدواج او با شاهزاده ترکی فیصل و یا در سال ۲۰۱۶ خبر دعوت پادشاه ملک سلمان از مریم رجوی برای شرکت در مناسک حج منتشر شد. صرف نظر از صحت یا کذب این اخبار ، به هر روی روابط عمیقی میان منافقین و دولت سعودی است که منجر به نشر اخبار این چنینی می شود.
بدین ترتیب، منافقین برای حفظ چنین اتحادی نه تنها چشم بر جنایت های متحدینشان می بندند بلکه حاضر هستند که به خیانت های خود علیه وطن ادامه دهند به همان شیوه که در زمان همکاری با صدام علیه ملت خود آتش گشودند یا با همکاری با سازمان های جاسوسی اسرائیلی دانشمندان هسته ای کشورشان را به قتل رساندند.

مزدا پارسی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز فارس

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=17650

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی