• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نگاهی به دجالی گری در قوانین و آئین نامه های خودساخته در فرقه رجوی: حق انتخاب و مشارکت سیاسی در فرقه ارتجاع رجوی فقط برای فریب دادن است  

  • کد خبر : 17646
  • 15 اکتبر 2018 - 11:20

بدون اعلام نظر در کیفیت و نحوه پیدایش سازمان مجاهدین توسط بنیانگذاران آن در دهه چهل ، آنچه مسلم بوده این است که این سازمان دارای کمیته مرکزی که متشکل از پنج تا هفت نفر بوده و اصل سانترالیزم دمکراتیک یعنی آزادی کامل اعضاء بدون استثنای حضور در هر رده و لایه تشکیلاتی ، جهت اظهار نظر برای ارزیابی  عملکرد آن وداشتن آزادی در هریک از بحث های سیاسی مطرح شده که منجر به تصمیم سازی گردد ، درآن تعریف شده بود .  حال بگذریم که خود این اصل سانترالیزم دمکراتیک منبعث از ساختار تشکیلاتی سازمانهای سیاسی ، مارکسیستی دهه های ۴۰ و ۵۰  میلادی بوده است و اینک با رشد آگاهی های سیاسی و اجتماعی مردم در قالب تشکل های حزبی ، مردم در تک تک انتخابات درون حزبی دخیل و موثرند .

 این ساختار غلط فکری و سیاسی در فرقه مجاهدین منجر به برجسته شدن افرادی همچون تقی شهرام که از اعضای کمیته مرکزی و سپس مارکسیست شده بود ، می گردد . یعنی اعضاء کاره ای نیستند ! . همین اقدام غلط منجر به  صدور حذف فیزیکی دو تن از اعضای مارکسیست نشده از جمله لبافی نژاد و شریف واقفی میشود .  فرقه رجوی با هفتاد عضو باقیمانده روزهای انقلاب ، ورود خود را به فضای سیاسی  آغاز می کند . تا بهمن ۱۳۶۴ این سازمان با همان ساختار تشکیلاتی به حیات خود ادامه می دهد . و نهایتا با توجه به کاراکتر خود شیفته شخص مسعود رجوی ، وی در بحبوحه تحمل ضربات تشکیلاتی منتج از شناسایی و دستگیری و یا کشته شدن تیم و گروههای ترور و نظامی اش در داخل کشور و هکذا کشته شدن موسی خیابانی در تهران به همراه مسئولین ارشد داخل کشور ، فیل راه انداختن انقلاب ایدئولوژیک درون سازمانی  را هوا می کند . با اراده حتمی او مریم رجوی طلاق گرفته و همسر مسعود میشود . کمیته مرکزی سازمان منحل می شود . مسعود رجوی از رده عضو کمیته مرکزی به عنوان  موسوم هر فرقه یعنی رهبر عقیدتی سیاسی  اعضاء توسط خودش ! ارتقاء داده می شود . دیگر هیچ حق انتخاب اولیه سیاسی و اجتماعی برای اعضا وجود ندارد چون کلمات مسعود رجوی عین اجرای صددرصد تلقی می شوند . همه باید اعم از زن و مرد در او ذوب شوند ! . واژه های سرسپاری سرزبان هر مسئول و عضو ساده ای در داخل تشکیلات باید باشد . هیچکس حق انتقاد از رهبری سازمان را ندارد . بعدها این موضوع حتی به مسئول دو و یا حتی سه نفر نیز تسری داده شده بود . یعنی هیچکس قادر نیست از مافوق خود انتقادی بعمل آورد . در چنین شرایطی ، تسلیح گسترده سازمان در خاک عراق و قرارگاه اشرف شرایط خفقان ویژه و سرکوب هر اشعه منتقد را می افزاید . بطوریکه این اختناق در کنار سازو کار سیستم مغزشویی و مجاب سازی ذهنی اعضا ، پدیده های بسیار دهشتناک دیگری از جمله  همسرشدن اجباری زنان تشکیلات در عقد مسعود رجوی و تعرضات وسیع و استثمارگرایانه او در این بستر و عمق بخشیدن به ایجاد جلسات سرکوب فرقه ای همچون جلسات موسوم به ” دیگ” را فراهم می آورد . از زمان حضور سازمان در قراراشرف تا موقعیت فعلی آنان در پایگاه اشرف ۳ در کشور آلبانی ، در انتخاب مسئول اول سازمان آنهم در یک مناسبات فرقه ای ، همواره مسعود رجوی فرد مورد نظر را به مسئولین ارشد دیکته و آنها در یک جلسه با اعلام این موضوع و ایجاد الزام برخاستن اجباری اعضا از روی صندلی در سالن ، حتی بدون وجود یک مخالف ، انتخاب و معرفی میشوند . بطوریکه واژه مشارکت  حرفی خنده دار می تواند بنظر برسد . بی شک بدون داشتن حق هرگونه آزادی های فردی و اجتماعی و سیاسی  انتظار رفتارهای سالم سیاسی از فرقه رجوی موضوعی نا محتمل همواره خواهد بود .

یادداشت از: مصطفی آزاد

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=17646

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»