• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افشاگری یک خبرنگار تحقیقی در آلبانی: پرداخت نقدی ۱۳میلیون دلار جهت خرید ۲۰۰هزار متر زمین توسط فرقه رجوی /  فرقه اخیرا ۱۷۰۰ دستگاه کامپیوتر از یک شرکت آلبانیایی خریداری کرده است

  • کد خبر : 17627
  • 14 اکتبر 2018 - 13:33

«فرقه رجوی ۱۳میلیون دلار جهت خرید ۲۰۰هزار مترمربع زمین در آلبانی به طور نقد پرداخت کرده است. آنها  ۱۴۰هزارمترمربع نیز قبلا خریده بودند و کماکان به خرید زمین ادامه می دهند.»

«حیرانی ۳۸  ساله عضو سابق فرقه می گوید که سرازیرشدن این میزان نقدینگی باید از عربستان سعودی باشد که با وساطت ترکی الفیصل صورت می گیرد که همراه با جولیانی و جان بولتن در گردهمآیی های آنها شرکت می کند.»

یک گروه تبعیدی، دولتی در درون دولت کشور باریک بالکانی، آلبانی به راه انداخته است.

طبق گزارش جداشده های از فرقه رجوی، اقوام و خانواده اعضای فرقه، ژورنالیستهای آلبانیایی، حقوق دانها و وکلا، و یک مقام سابق امنیتی، فرقه ای که خودش را مجاهدین خلق ایران و یا آنگونه که به طور مصطلح  شناخته شده است،«ام ای ک»، از درون ملک ۳۴۰هزار متر مربعی به خوبی حفاظت شده که در بالای یک تپه قرار داده شده است، دست به توزیع دسته های مرموز پول های نقد، ایجاد شبکه مستقل ارتباطات رادیویی (بیسیمی)، پخش اطلاعات دروغ جهت تاثیر گذاری بر مباحث مربوط به جمهوری اسلامی –که دشمن خود می خواند- زده است.

علاوه بر اینها، به زندانی کردن اعضایش برخلاف خواسته آنها در دورن این کمپ متهم است. اتهاماتی که سالیان است بر گردن گروه تبعیدی به رهبری زوج مسعود و مریم رجوی یا همانگونه که توسط اعضای سابق آن گفته می شود فرقه سیاسی  آویخته است.

جهت مشاهده ویدئو مصاحبه کلنل ژیلا روی عکس فوق کلیک کنید

کلنل یلی ژیلا (Colonel Ylli Zyla) مقام سابق ضد تروریستی و ضد اطلاعات آلبانی کار کنترل و مراقب اعمال فرقه رجوی را برعهده دارد.

«اولزی یاشیجی» یک نویسنده آلبانیایی عضو یک تیم حقوقی است که نقش آن یافتن حقایق در مورد فرقه رجوی است. وی می گوید:

«قرار بود که ما در یک کشور آزاد و دمکراتیک زندگی کنیم. ولی آنها (ام ای ک) دولتی درون دولت آلبانی تشکیل داده اند که قوانین خود را برقرار و اعمال می کنند. آنها مانند یک مافیا در آلبانی عمل میک نند، قانون شکنی میک نند،  جهت رسیدن به  اهدافشان باجگیری و متوصل به تهدید می شوند ، رشوه می پردازند، افراد را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، جداشده ها را تهدید می کنند، هرکس که اعمال آنها را مورد سوال قرار می دهد را متهم به جاسوسی برای ایران می کنند، اعضای خود را با شیوه های توتالیتریستی استالینی همانند اردوگاههای اجباری کنترل می کنند. دست آخر نیز مدعی هستند که دمکراتهایی هستند که می خواهند ایران را آزاد کنند.»

درجریان حمله اعضای فرقه رجوی به یک زن و شوهر مسن به نام محمدی، پلیس مهاجمان که اعضای فرقه رجوی بودند را دستگیر می کند.

مهاجم عضو فرقه رجوی «همایون دیهیم» که به جرم قتل یک شهروند عراقی پنج سال در عراق در زندان بود.

  وکیل مصطفی محمدی به نام «میگنا بانا» می گوید یک وکیل زن بنام کولا (Kola) به اداره پلیس آمد وبه ماموران پلیس گفت:

«میدانید من کی هستم یا خیر؟  من فقط یک وکیل نیستم من نماینده قانونی سفارت ایالات متحده هستم. که در این لحظه رفتار پلیس تغییر کرد».

وقتی «کولا» توسط ایندیپندنت مورد سوال قرارگرفت که آیا شما برای سفارت ایالات متحده کار می کنید؟ او گفت خیر ولی وقتی سوال شد پس در اداره پلیس دروغ گفتید جوابی نداد. تحت فشار، پلیس مجبور شد اعضای دستگیر شده فرقه رجوی را آزاد کند ولی مصطفی محمدی و همسرش را هشت ساعت بعد آزاد کردند که آقای مصطفی محمدی به بیمارستان منتقل شد تا جراحات ناشی از ضرب و شتم او مداوا شود.

خبرنگار تحقیقی آلبانی آقای «گرگی تاناسی» گفت:

«این گروه ۱۳میلیون دلار جهت خرید ۲۰۰هزار مترمربع زمین به طور نقد پرداخت کرده است.  ۱۴۰هزارمترمربع نیز قبلا خریده بودند و کماکان به خرید زمین ادامه می دهند. صورتحساب های آب، برق و اینترنت آنها سر به فلک می زند. در هرکجا خرید می کنند نقد پرداخت می کنند و هیچ ردی باقی نمی گذارند. همواره با خود بسته های زیادی پول نقد همراه می آورند. حتی برای خرید چیپس اسکناس های ۱۰۰ دلاری می دهند. هیچکدام حساب بانکی ندارند. من خودم اگر بخواهم یک خودرو  ۲۰۰۰یورویی بخرم باید حتما پرداخت را از طریق بانک انجام دهم. هیچ شهروند آلبانیایی حق ندارد خارج از کنترلهای بانکی اینگونه نقد خرید کند.

اخیرا آنها ۱۷۰۰دستگاه کامپیوتر لنوو (Lenovo) بعلاوه مانیتور از یک شرکت آلبانیایی خریداری کردند. ابتدا فکر می شد برای فروش در آلبانی خریداری می شود ولی فرقه رجوی پولش را با احتساب مالیات خرید نقدآ پرداخت کرد . آنها ۱۷۰۰ کامپیوتر را برای کدام جهنم دره ای می خواهند؟

 ضمن خرید اینترنت بسیار پرسرعت برای کمپ، حتی مجوز استقرار دکل در بالاترین نقطه کمپ برای نصب آنتن به منظور راه اندازی شبکه ارتباطی خاص خود را نیز دریافت کرده اند.

یک شرکت خصوصی حفاظتی را استخدام کرده اند که دورتادور کمپ و ورودی آنرا با افراد مسلح به تفتگ و کلت ۲۴ساعته کنترل می کند.

حیرانی ۳۸  ساله عضو سابق فرقه می گوید که سرازیرشدن این میزان نقدینگی باید از عربستان سعودی باشد که با وساطت ترکی الفیصل صورت می گیرد که همراه با جولیانی و جان بولتن در گردهمآیی های آنها شرکت می کند.

وقتی ایندیپندنت از سفارت عربستان در واشنگتن خواست که در مورد حمایت مالی آن کشور توسط کانال ترکی الفیصل از مجاهدین اظهار نظر کنند رد کردند. علی شیهابی بنیانگذار بنیاد مشاروان و متخصصین عربی گفت آقای ترکی الفیصل هرگونه کمک مالی به فرقه رجوی را رد کرده است.

«کلنل ژیلا» افسر ضد تروریستی و اطلاعات آلبانی می گوید:

«آنها بسیار سرگشته هستند و به طور متوسط  ۵۰سال سن دارند و به تدریج یکی بعد از دیگری در حال مرگ می باشند. هیچ کدام دارای سابقه کار و حرفه مشخصی نیستند. همگی مغزشویی شده اند.»

کلنل ژیلا همچنین می گوید: «آنها تهدیدی برای امنیت ملی آلبانی نیستند ولی فرقه شروع به، به چالش کشیدن نظم کشور کرده است. آنها جداشده ها از فرقه شان که در شهر تردد می کنند را مورد تهاجم قرار می دهند، یکی از جداشده ها گفت: او شش بار مورد تهاجم قرار گرفته است. حتی گشت پلیس نیز حق ورود به کمپ آنها ندارد. وزارت کشور نیز هیچ کنترلی برآنها ندارد.  کمپ آنها تبدیل به یک سنگر مرموز شده است.»

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/mek-maryam-rajavi-anti-iran-albania-cult-state-regime-a8556201.html

نقل و ترجمه بخشی از مقاله تحقیقی روزنامه ایندیپندنت انگلستان

ترجمۀ داود باقروند ارشد

انتهای پیام / «نه به تروریسم و فرقه ها»

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=17627

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی